در حوادث اخیر کشور عدم کمک رسانی و مدیریت اتفاقات در برخی از نقاط کشور، عدم ناکار آمدی برخی از مدیران این سازمان را به خوبی نشان داد.

مدیریت بحران یا مدیریت غافلگیری

به گزارش گلستان24؛برای اولین بار نیست که  شرایط جوی باعث می شود تازندگی روزمره برخی از مردم به عبارتی قفل شود و آنها را از کار و زندگی خود بیاندازد.

در این چند وقت اخیر زلزله تاسف بار کرمانشاه و بارش برف شدید در برخی از استان ها کشور و در کنار آن عدم کمک رسانی  به موقع برخی از ارگان های دولتی، نشان دهنده نبود آمادگی دولت جهت امداد رسانی به مردم در حوادث و بلایای طبیعی است که در حال حاضر این موضوع به صورت جدی مورد انتقاد تمامی مردم می باشد.

سازمان مدیریت بحران کشور با هدف مدیریت بحران هایی  نظیر بلایای طبیعی مانند زلزله،سیل و ... در کشور به جود آمده تا همیشه مانند یک نیروی نظامی آماده کمک رسانی و جلوی گیری از پیش آمد حوادث بیشتر باشد.

اما مردم ایران این روز ها به خوبی می بینند که در زمان حوادث این سازمان خود بیشتر از مردم نیاز به کمک رسانی واحیا شدن دارد زیرا که در بزنگاه و مواقع نیاز این نیرو ها نیستند تا به داد مردم برسند و ما این موضوع را در بارش برف شدید مسیر تهران و قم دیدیدم که هموطنانمان حدود15 ساعت بدون هیچ کمکی در مسیر زیر بارش کولاک برف از حرکت باز ایستاده بودند.

تنها این حادثه نبود که عدم مدیریت صحیح را در این سازمان عریض و طویل نشان می داد بلکه زلزله کرمانشاه هم به خوبی ثابت کرد که این سازمان نمی تواند در بزنگاها از عهده کار ها و وظایف خود برای امداد رسانی به مردم  بر آید.

وقتی بارش برف یک روزه که اصلا دور از انتظار هم نبود،اینگونه مسئولین را غافلگیر کرد حوادث بزرگتر با آنها چه خواهد کرد، چه کسی ضرر های وارد شده بر کشور و زندگی مردم را به علت این کوتاهی ها جبران خواهد کرد.

زمانی که حادثه ای پیش می آید باید در ساعات اولیه حادثه مشکلات مردم مدیریت شود و چاره ای در کوتاه ترین زمان برای آنها اندیشه شود در غیر این صورت شروع به کمک رسانی در 24 ساعت بعد از حادثه مدیریت بحران نیست، بلکه کمک رسانی به افراد آسیب زدیده است.

با این حال اگر  خدایی نکرده حادثه با گستردگی بیشتر در کشور اتفاق بیافتتد خیلی از مردم ممکن است به علت عدم کار آمدی بعضی از مدیران دچار مشکل شوند،و حتی ممکن است نظام اقتصادی کشور با مشکل مواجع شود که معلوم نیست  بعد ازچه کسی پاسخگو خواهد بود.

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار