آیا در صدا و سیما کمیته انضباطی هم وجود دارد

مسئولین صدا و سیما و واحدهای نظارتی این سازمان باید به وظیفه قانونی خود عمل نموده و با افرادی که به آبروی رسانه ملی خدشه وارد کرده اند قاطعانه برخورد کنند.

صدا و سیما تا کی قرار است به هنجار شکنان فرهنگی آنتن دهد؟!
به گزارش گلستان 24، فاصله بسیار فراوان زندگی خصوصی برخی هنرمندان از سبک زندگی خانواده ایرانی و عدم توجه آنها به هنجارهای مورد پذیرش و احترام جامعه از جمله آسیب هایی است که متاسفانه باید گفت که همراه قاطبه جامعه هنری ما می باشد و تاسف آورتر آنکه، این روزها با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و باز هم عدم رعایت اصول حرفه ای توسط بسیاری از اعضای آن، فضای زندگی خصوصی هنرمندان بیش از گذشته در معرض دید مردم عادی قرار گرفته است و این موضوع زمانی خطرناک تر می شود که ابر رسانه ای چون صدا و سیما نیز به گسترش آن کمک می کند.
 
ازدواج فرزاد حسنی و آزاده نامداری با آن چنان استقبالی از سوی مدیران رسانه ملی روبرو شد که هیچ کس فکر آن را هم نمی کرد و از سال 92 این زوج مجریگری به شکل دیگری در جدول پخش برنامه ها برای خود جا باز کردند و گویی رسانه ملی در پی یک الگوسازی از این دو نفر بود اما نسبت به آینده آن چنان آگاهی نداشت.
 
یک الگو سازی بی قاعده!
از این پس بود که ازدواج حسنی و نامداری در تلویزیون به شدت پوشش داده شد و آن چنان در دوره مدیران رسانه ملی مورد توجه قرار گرفت که فرزاد حسنی روی آنتن برای آزاد نامداری شعر عاشقانه خواند و در ادامه نیز اجرای برنامه نوروزی سال 93 نیز به این زوج سپرده شد. اما از میانه سال 93 بود که جدایی این دو رسانه‌ای شد و اکنون در نوروز سال 94، التهابات به اوج خود رسیده است.
 
 
این الگوسازی در حالی صورت گرفت که گویی مدیران محترم رسانه ملی آشنایی چندانی با فضای زندگی هنرمندان نداشتند و الگوی موفق آن روزها، به نقل محافل شبکه های اجتماعی این روزها تبدیل شده است و پس از اقدامات همین رسانه ملی (که در ادامه به آن اشاره می شود)، کاربران شبکه های اجتماعی هر روز صفحه های منتسب به این دو را دنبال می کردند تا عکس و خبری جدید در رابطه با عمق اختلافات ایشان بیابند.
 
پس از گذران دوران آرامش و خوشی ناگهان ورق برگشت و به دلایلی که به خود این دو مجری محترم مربوط می باشد، درگیری ها مجدد آغاز شد و در نوروز 94 که اجازه پخش مستند نامداری صادر نشد، تهیه کننده محترم، انگشت اتهام را به سوی فرزاد حسنی برد و با انتشار عکسی ادعایی مبنی بر ضرب و شتم را مطرح نمود و از سمت مقابل پاسخ هایی ارسال شد و پس از آن ادامه موش و گربه بازی های خانوادگی شروع شد!
 
مته به خشخاش گذاشتن رسانه ملی
جای تاسف است که بگوییم صدا و سیما، امروز در حالی می خواهد از این دو مجری اعلام برائت کند که در زمانی جدایی این دو فرد نیز(مانند زمان پیوند آنها) نقشی مخرب اجرا کرد و با حضور خانوادگی فرزاد حسنی در برنامه ویتامین ث(در عید قربان سال 93)، اختلافات باز هم جانی دوباره گرفت.
 
 
ناشایستگی این اقدام چنان بود که حتی خبر 20:30 هم به آن واکنش نشان داد و در برنامه صرفا جهت اطلاع آیتمی با عنوان ” قشون کشی برای رو کم کنی؟” درباره حضور فرزاد حسنی و خانواده اش در شبکه ۳ پخش شد و غیر مستقیم اعلام شد این حضور با جدایی چند وقت قبل حسنی از آزاده نامداری بی ارتباط نبوده است. 
گوینده این آیتم گفت: 
«وقتی که یک تهیه کننده برای افراد مورد نظرش ویتامین ث تجویز می کند. ما کاری نداریم که به قول یک ظریفی این برنامه نیم ساعته فقط یک مخاطب خاص داشته یا نه، اما اگر برای مردم نون نداشت برای تهیه کننده واقعا آب داشت چون بدون هیچ زحمتی نیم ساعت برنامه داد روی آنتن و دقیقه ای خدا تومان همینطور کنتور انداخت. در پایان این آیتم صحبت های فرزاد حسنی از علی زاهدی ( تهیه کننده ویتامین ث) پخش شد که می گفت: هرچی مجری خوب داریم با علی زاهدی کارکردند.»
 
پس از این بود که آزاده نامداری نیز بیکار ننشست و در صفحه اینستاگرام خود پیامی را صادر کرد و با پخش نشدن مستند نامداری در نوروز 9 4(حال اینکه دلیل واقعی عدم پخش آن را کسی نمی داند)، ناگهان افشاگری ها خشن تر شد و تصاویر و ناگفته هایی از زندگی شخصی این دو مجری توسط خودشان منتشر و تهدیدهای دو طرفه جدی تر شد.
 
سوء استفاده مجریان نامدار از جایگاه شغلی و اجتماعی خود!
در کنار این اقدامات نسنجیده، باید در نظر داشت که خود این دو شخص نیز ضمن رعایت نکردن اصول اخلاق حرفه ای و حفظ حریم خصوصی خود، از جایگاه شغلی خود سوء استفاده کرده و اذهان عمومی را بی خود و بی جهت به سمت خود کشاندند و این در حالی است که بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات اداری این ناهنجاری ها تخلف به حساب می آید.(1)
 
این موضوع از آنجایی اهمیت بیشتری پیدا می کند که اولا این شهرت و وجهه عمومی کسب شده توسط این افراد با هزینه های بسیار بالای صدا و سیما محقق شده است و مطمئنا مالکیت آن نیز در اختیار این سازمان می باشد و ایشان این حق را نمی توانند برای خود قائل شوند که با انتشار مسائل و مشکلاتی شخصی، آبروی رسانه ملی را خدشه دار نمایند، و ثانیا از جهت دیگر ارتکاب چنین رفتاری از سوی مجریان به نام صدا و سیما به آبروی همکاران آنها نیز صدمه وارد کرده و اعتماد جامعه به افرادی که قرار است در برنامه های گوناگون در کنار کسوت مجری گری به عنوان الگو نیز شناخته شوند را می کاهد.
 
لازم به ذکر است، این دو مجری محترم باید به یاد داشته باشند که در ملی ترین رسانه مردم ایران رشد کردند و بالنده شدند و بدانند که مردم ایران نیز خاطره های فروانی از اجراهای آنها در اذهان خود دارند و می بایست به پاس همین مردم و هنجارهای و ارزش های ایشان، ضمن عذرخواهی از آنها، به این رویه پایان دهند و مسائل شخصی و خصوصی خود را در خفا و خلوت حل و فصل کنند تا هم از سوء استفاده اغیار جلوگیری شود و هم ذهن مردم بیش از این درگیر حواشی شخصی قرار نگیرد.
 
انتظار می رود مسئولین صدا و سیما و واحدها نظارتی این سازمان به وظایف خود عمل نموده و به منظور کمرنگ کردن این هنجارشکنی ها با کاهش یا حذف برنامه های این دو مجری، و با برخورد قاطعانه قدمی مثبت در این راه بردارند، چراکه سکوت هرچه بیشتر می تواند با ادامه پیدا کردن این حاشیه ها روبرو شده و عواقب اجتماعی و فرهنگی ناخوشیند بیشتری را در پی داشته باشد.
 
منابع:
1- ماده 8 بند 25 قانون رسیدگی به تخلفات اداری 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار