وقتی شمشادهای حرم حاشیه ساز شد!

در تمام مراسمات کلنگ زنی که در تلویزیون نشان می دهند مسئولین فقط یک نقطه را هی کلنگ می زنند و بقیه اش را می گذارند هر زمان که یخ های قطبی آب شدند کلنگ بزنند.

تاخیر در پروژه های عمرانی به دانشگاه جامع گلستان هم سرایت کرد

به گزارش گلستان 24 ، شهریور سال 1393 :12 ام شهریور سال 1393 راس ساعت 16:14 خبری در فضای مجازی منتشر شد که دانشجویان دانشگاه جامع گلستان را سرتاپا غرق در شور و شعف کرد. خبری با مضمون بهسازی حرم شهید گمنام دانشگاه که به تازگی دچار آتش سوزی هم شده بود. مدیر فرهنگی دانشگاه گلستان، عبدالرضا شریفی، طی مصاحبه ای بیان فرموده بودند که برای سال تحصیلی آینده دانشگاه قصد نوسازی سلف غذاخوری، حیاط و حرم شهیدگمنام را دارد. آقای مسئول هم این تصمیمات فرخنده را به فال نیک گرفته و دستور یک مراسم کلنگ زنی باشکوه و در خور جامعه دانشگاهی را صادر نمودند. فقط گویا جی پی اس آقای مسئول کمی دچار انحراف از مرکز شده و درست کار نکرده بود. چرا که مراسم کلنگ زنی را به جای اینکه در ورودی حرم شهید گمنام برگزار کنند در کنار دیوار آن برگزار نمودند! که باعث تعجب رسانه های بیگانه فارسی  و غیر فارسی زبان شد. البته بعضی از ایرانی ها شگرد خاصی در جلب توجه رسانه های خارجی و صد البته اروپایی، آمریکایی دارند که بسیار هم ستودنیست و باعث می شود همیشه اسمشان بعنوان ایرانیهای موفق در رسانه ها تکرار شود و سرآخر هم از بس مشهور شده اند نام آنها درگینتس ثبت می شود. به هر حال کار این مدیر فرهنگی خیلی هم بی دلیل نبود.

بر اثر دلسوزی که نسبت به دانشجویان در قلب این بزرگواران وجود دارد دلشوره ای در این شخص شخیص به پا شد که ای وای، اینجا شمال است و نباید دور حرم شهیدگمنام دیوار مشبک کشیده شود چرا که این دیوار مخصوص مناطق کویریست! و برای دور حرم شهید همان شمشادها که قبلا پشت دیوار وجود داشت زیباتر است.

براستی که رایحه تدبیر در میان تمام مسئولین کشور منتشر شده است و در اینجا مسئولین دانشگاه گلستان هم از این رایحه خوش بی نصیب نماندند. البته این کار آنها یک زاویه مثبت دیگری هم داشت، و آن هم سنت شکنی بود! در تمام مراسمات کلنگ زنی که در تلویزیون نشان می دهند مسئولین فقط یک نقطه را هی کلنگ می زنند و بقیه اش را می گذارند هر زمان که یخ های قطبی آب شدند کلنگ بزنند. اما مسئولین دانشگاه گلستان  در اقدامی جهادگونه تمامی دیوار حرم که دورتادورش کشیده شده بود را یکجا خراب کردند و کار امروز را به فردا نینداختند. آفرین به این همه همت! این نکته هم جا نماند که این مدیران فرهیخته دانشگاه چون نمی خواستند کارشان ریا بشود و بقیه بفهمند اول دیوار حرم را تخریب کردند و بعد خبرش را در فضای مجازی منتشر کردند. حالا عده ای از دانشجویان هم اعتراض کردند که " آقا چرا بودجه بیت المال را به همین راحتی به هدر می دهید دیوار حرم که مشکلی نداشت و همین پارسال به دست دانشجویان و با کلی سختی ساخته شد. به جای این کار می رفتید کلاسهای خراب دانشگاه را تعمیر می کردید. چرا زورتان به ساخته دست دانشجویان فقط می رسد!"

که به نظر بنده اصلا هم اعتراضشان بجا نبود، برایش دلیل هم دارم! آنهم اینکه چرا وقتی مسئولین خدوم راه و ترابری می آیند و با کلی زحمت خیابانها را آسفالت می کنند و روز بعدش تازه سازمانهای آب و گاز متوجه فرسودگی لوله های زیر آسفالت می افتند و با کلنگ به جان آسفالتهای بیچاره می افتند و خرابشان می کنند کسی اعتراض نمی کند، حالا یکبار هم مسئولین محترم دانشگاه ما خواستند از این حرکت ها بزنند و خودشان را بجای سازمان آب و گاز بگذارند و دیوارهای نوساز را تخریب کنند! چه اشکالی دارد این هم نوعی اعمال سلیقه است دیگر! تازه دراین مراسم وعده هایی هم داده شده و آنهم ساخت حرم جدید همراه با 4 مناره در 4 کنج محوطه حرم شهید! همچنین این مسئول عزیز بیان نمودند که قرار است طرح ساخت حرم را به مسابقه بگذارند و از بین دانشجویان معماری هرکدام که بهترین طرح را داد همان را انتخاب کنند و بسازند. البته این نقطه از وعده ها کمی مبهم به نظر آمد، چرا که طرح حرم را قبلا دانشجویان آماده کرده بودند و به تایید هم رسانده بودند و فقط منتظر بودجه ای برای ساخت آن بودند! البته اشکالی ندارد احتمالا این عزیزان بازهم قصد غافلگیر کردن دانشجویان عزیز را برای آغاز سال تحصیلی جدید داشتند. واقعا آدم وقتی با این همه برنامه ریزی و نظم مواجه می شود کیف می کند.

حرم

بهمن سال 1393:

این روزها هوا بسیار سرد شده و از آن روزی که مسئولین عزیز وعده ساخت حرم را دادند چند ماه گذشته و هوا از گرمای سوزان تبدیل به سرمای سوزان شده است، ولی هنوز خبری از ساخت حرم و نوسازی سلف دانشجویان نیست! البته اقدام مهمی که انجام شده همان تخریب دیوار حرم بوده که خداراشکر همان زمان در زمانی کوتاه انجام شد. چون بالاخره به کلاس دانشگاه نمی خورد و ممکن بود سبب خنده بیگانگان شود و بهانه دست دشمن بدهد. چون همانطور که می دانید اینجا شمال است و شمشاد برایش زیباتر!

خصوصا اینکه آن زمان هوا بسیار گرم بود و کارگران بیچاره توان کار در آن شرایط را نداشتند و به همین سبب مسئولین فداکار دانشگاه به آنها فرصت دادند. الان هم که می بینید هنوز نساختند به این خاطر است که هوا بسیار سرد شده و از آنجایی که سرما از گرما بدتر و غیرقابل تحمل تر است این طرح کلا به زمان دیگری موکول شده است. حالا 4 تا مناره را هم بکنند یک مناره، قال قضیه را بکنند، زودتر تمام بشود. باقی فضای مخروبه دانشگاه هم بزودی زود بعد از دوخته شدن سوراخ لایه اوزون نوسازی خواهند شد.

در آخر جا دارد از این همه همت و تلاش و تدبیر مسئولین دانشگاه تشکر و قدردانی به عمل آید.
 

ارسال نظر

  • golestan
    1

    واقعا چرا مسئولین باید وعده هایی دهند که بهش عمل نمیکنند

    تدبیر و امید خشکیده

  • هستی
    1

    تا مذاکرات به نتیجه نرسیه هیچ کاری در این مملکت انجام نمیشه

  • haami
    1

    جالبه ها آقای شریفی تو مصاحبه شون با اس ان ان علاوه بر وعده و وعید ها گفته بودن یه عده میخان شانتاژ رسانه ای کنن علیه شون!!!!!
    خوب شد چند ماه گذشت و این مطلب رو نوشتید و الا شاید توهم میزدن

  • آگاه
    1

    متاسفم براتون كه خيلي راحت در خصوص شخصيت افراد نظر ميدين و يك عده هم بدون تحقيق و تاييد در صحت خبر ، آن را درج مي كنند در سايت.فقط اميدواريم كه بتونين جواب خدا رو بدين.

  • جاوید
    0

    اقای شریفی موقع تخریب یادتون نیومد چقدر بچه های دانشجو زحمت کشیدن و شب بیداری داشتن تا اون دیواره رو با عشق به شهید دانشگاهشون ساختن ...؟الان بعد مدت ها اینکه هیچ کاریو برای حرم شهید نکردی و حتی زدید دیواره های زیبای حرمشو خراب کردید در چه حالی آقای شریفی؟وجدانت راحته؟ ولی خودت از خونواده شهدایی و فکر نکنم وجدات راحت باشه اقای شریفی....ولی چرا آخه کاریو که روش برنامه و هدف ندارید انجام میدید......امان از بی تدبیری ها امان

آخرین اخبار