فرماندار شهرستان ساحلی بندرترکمن در استان گلستان گفت: آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر در تعطیلات نوروزی امسال مقصد گردشگری 20 هزار و 217 مسافر از اقصی نقاط کشورمان بود.

بیش از 20 هزار گردشگر از جزیره آشوراده در تعطیلات نوروز دیدن کردند

به گزارش گلستان 24، مرجان نازقلچی روز سه شنبه با ارسال گزارشی  درباره سفرهای نوروزی ابراز داشت: 6 هزار و 900 نفر مسافر در چادر و 34 نفر نیز در سوئیت های واقع در اردوگاه دانش آموزی جزیره آشوراده اسکان یافتند.

فرماندار بندرترکمن اظهار کرد: همچنین در تعطیلات نوروز امسال بیش از 470 هزار مسافر از جاذبه های این شهرستان دیدن کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد افزایش را نشان می دهد.

نازقلچی اظهار داشت: اسکله، بازارچه ساحلی و منطقه شنا از جمله اماکن دیدنی بندرترکمن بود که مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار گرفت و در این بین تمامی مسافرانی که به این شهرستان ساحلی وارد شدند از بازارچه ساحلی و اسکله دیدن کردند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات اجرایی سفر نوروزی بندرترکمن ادامه داد: 16 هزار و 688 مسافر در تعطیلات نوروز در مکان های مختلف این شهرستان اسکان یافتند که از این تعداد سه هزار و 997 نفر در مدارس، چهار هزار و 432 نفر در مکان های استیجاری، یک هزار و 325 نفر در مامورسراهای ادارات و بقیه در دیگر مکان ها مستقر شدند.

نازقلچی اضافه کرد: امسال مساحت چهار هکتاری اردوگاه دانش آموزی بندرترکمن واقع در جزیره آشوراده به عنوان محیطی مناسب برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شد. 

به گفته وی، این اردوگاه در گذشته نیز پذیرای دانش آموزانی از سراسر کشور بود و امسال با همکاری آموزش و پرورش برای نوروز آماده سازی شد و پذیرای اقامت کوتاه مدت مسافران بود.

 آشوراده در مرکز شبه جزیره میانکاله واقع شده و تنها جزیره ایرانی دریای خزر محسوب می شود و به دلیل برخورداری از جاذبه های منحصر به فرد یکی از قطب های مهم گردشگری شمال کشور است. 

آشوراده در سال 54 جزء نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد، در همین حال در کنوانسیون جهانی رامسر در زمره تالاب های مهم دنیا قرار گرفت و سومین اهمیت این منطقه به دلیل بحث پناهگاه حیات وحش است که در تمام سال میزبان انواع پرندگان است ضمن این که 40 درصد خاویار ایران نیز در نزدیکی این جزیره به دست می آید.

طرح گردشگری آشوراده که در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان گلستان تاثیرگذار است در قالب تفاهم نامه ای بین دو سازمان حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضاء و اجرای آن در سفر آذر ماه 93 ریاست جمهوری به گلستان اعلام شد.

بر اساس این تفاهم نامه قرار است 10 درصد وسعت جزیره به منطقه گردشگری و توریستی تبدیل شود.

بندرترکمن با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است و بیشتر ساکنان آن را هموطنان اهل سنت ترکمن تشکیل می دهند.
ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار