یادداشت؛

وقوع حادثه ناگوار شهر ایرانشهر ریشه در مشکلات اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمن دارد.

ضعف فرهنگی کشور موجب فساد اخلاقی می شود/ حادثه تلخ ایرانشهر نتیجه بی تفاوتی به مسائل فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش گلستان24؛ یکی از فعالان فرهنگی و رسانه ای طی  یادداشتی در خصوص علل شکل گیری حادثه ناگوار ایرانشهر نوشت:خبر تجاوز به دختران در شهرستان ایرانشهر، تاکنون موجب شده تا واکنش‌های زیادی از سوی مسئولین نسبت به این حادثه وحشتناک گرفته شود؛در ایرانشهر شهری که عقاید مذهبی مردم در آن سنتی و غیرت مردم بلوچ آن منطقه زبان زد است، چه شده که این حادثه ناگوار اتفاق افتاده است؟

این مسائل را در کجا باید ریشه یابی کرد؟ بله وضعیت اجتماعی و نابسامان حاکم بر کشور که حاصل بی‌تدبیری و کم کاری مسئولین فرهنگی و اجتماعی می باشد مصوب این حادثه است.

وقتی یک مسئول می گوید نمی شود همه مردم را به زور به بهشت برد، این اتفاق‌ها رخ می دهد؛ چرا که وقتی یک نفر خطایرا مرتکب می شود موجب می شود تا دیگران نیز دچار مشکل شوند.

زمانی که فرهنگ به گل نشسته غرب، به علت عقب نشینی برخی از مسئولین از وظایف خود و فضای مجازی بدون هیچ مدیریتی در فضای کشور جولان می دهد و جایگزین فرهنگ ناب اسلامی می‌شود، ارزش ها در فضای جامعه، روندی نزولی را در خود می‌گیرند.

بدون شک تبلیغات بی بند و باری در فضای مجازی که مدیریتی بر روی آن نیست جوانان کشور را دچار نوعی جنون و تحریک می کند که نتیجه آن حادثه ناگوار شهر ایرانشهر که موجب ناراحتی شدید مردم شده است.

از طرفی ضعف و ناکارآمدی نظام خانواده بر مشکلات اجتماعی می افزاید؛ چرا که شخصیت انسان و خصوصیات اخلاقی وی از کودکی پایه گذاری می شود، پدر و مادر با تربیت فرزند خود در این برهه از زمان بسیار تاثیرگذار می باشد و در جامعه کنونی اگر خانواده ها با زمینه های مذهبی و اسلامی به تربیت  فرزندان خود بیانجامد، در آینده می توان از بسیاری از مشکلات اخلاقی در جامعه جلوگیری نمود.

همچنین نظام آموزش و پرورش کشور اگر وظایف خود را به خوبی انجام دهد و بستر را برای تربیت مذهبی دانش آموزان ایجاد کند،آموزه های دینی را با حساسیت های بیشتری آموزش دهند تا حد زیادی  می تواند تعادل اخلاقی را در جامعه ایجاد می کند.

و اگر سند ۲۰۳۰ که متضاد با آموزه های دینی و فرهنگ مذهبی مردم ایران می‌باشد، در کشور اجرا و فرهنگ غربی در جامعه پایه گذاری شود، چندین حادثه تاسف بار دیگر شکل خواهد گرفت؟

در این زمان دیده می شود برخی از مسئولین شروع به بیانیه دادن می کنند و از حقوق زنان دفاع می کنند؛ به خودی خود این بیانیه دادن ها و واکنش ها بد نیست، ولی زمانی که به علت کم کاری همین مسئولین ضعف فرهنگی شدید در کشور به وجود می آید، دیگر این بیانیه دادن ها قابل پذیرش نیست.

وقتی که سند ننگین ۲۰۳۰ به صورت مخفیانه در بعضی از نقاط کشور در حال اجرا است، مسئولین نظارتی توجه خاصی به این موضوع ندارند ما نباید منتظر این گونه حوادث تلخ  باشیم؟

مجازات عاملان این عمل زشت، به تنهایی نمی تواند جلوی اینگونه حوادث را بگیرد و لازم است تا دولت توجه بیشتری به فرهنگ اسلامی کند و دستگاه های فرهنگی کشور را بیشتر از قبل حمایت کند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار