پس از ایمن سازی میدان شهید مدرس، در اقدامی جدید با هدف کنترل ترافیک در میدان شهید مدرس، نخستین چراغ راهنمایی و رانندگی شهر گرگان نیز در این میدان نصب شد.

میدان شهید مدرس؛ اولین میدان چراغدار شهر گرگان

به گزارش گلستان 24، این اقدام به ابتکار شهرداری گرگان و پس از طرح و تصویب در شورای ترافیک شهرستان گرگان و استان گلستان توسط مشاورترافیک شهرداری به اجرا گذاشته شد. چراغ های میدان شهید مدرس از ساعت ۹ شب تا ۵/۶ صبح و از ساعت ۵/۲ تا ۴ بعد از ظهر به صورت چشمک زن عمل می کند و در بقیه ساعات در حالت فرماندهی است یعنی این رنگ چراع است که به رانندگان اجازه عبور می دهد. شهرداری گرگان برای نصب ۴ دکل چراغ راهنمایی و رانندگی در این میدان ۴۵۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

لازم به ذکر است:در راستای بهبود محیط شهری و با توجه به جایگاه میادین در عناصر شهری که علاوه بر نقش ترافیکی دارای نقش زیبایی بصری و محیطی هستند ، میدان مدرس این شهر اصلاح هندسی و بهسازی شد،این اقدام به دلیل عدم همخوانی عرض و شعاع میدان مدرس اجرا شده است.

پیش از این رانندگان برای تردد در مسیر شمال – جنوب میدان به دلیل شعاع کم آن ،دچار مشکل بودند و همچنین عملکردی که انتظار می رفت یک میدان برای آرام سازی ترافیک داشته باشد،در عمل اینگونه نبود لذاشکل هندسی میدان مدرس از حالت دایره با شعاع کمتر به شکل بیضی با شعاع بیشتر تغییر پیدا کرده است.در بحث زیبا سازی نیز استفاده از دو آبنما به صورت پله کانی با هدف ایجاد آرامش در محیط میدان و اجرای فواره های سنگی که بر روی آن نورپردازی شده و نمای زیبایی به میدان در هنگام شب می دهد از اقداماتی است که در این میدان صورت گرفته است./پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار