شکاف در مجمع مشورتی اصلاح طلبان گلستانی

گویا اعضای مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان بر سر حمایت یا انتقاد از حسین صادقلو شهردار گرگان دچار شکاف شده اند.

گسستهای اجتماعی سال 93 گرگان متاثر از حسین صادقلوست!

به گزارش گلستان 24، عملکرد حسین صادقلو شهردار گرگان که از بهمن ماه 92 سکاندار شهرداری گرگان شد طوری بوده که مخالفین و موافقین سرسخت و جدی را در شهر گرگان بوجود آورده است .

صف بندی برای حمایت یا انتقاد از شهردار گرگان حتی در میان خانه ها و محافل کوچک هم کشیده شد و در این بین هیچ گروه و دسته ای نبود که راجع به این موضوع صحبت نکند.

در این میان ، گروههای سیاسی شهر گرگان هم خواستند به نوعی در این بازی جوری سهیم شوند که بتوانند در عرصه بمانند و با حمایت یا جبهه گیری مقابل شهردار در میان حامیان و مخالفین شهردار در شورا جایی باز کنند.

یکی از این گروههای سیاسی که با پیروزی دولت تدبیر و امید در عرصه گرگان پا گرفت مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان گلستان بود که به نوعی بالاترین گروه تصمیم گیر و تصمیم ساز جریان اصلاح طلبی در استان و شهر گرگان به شمار می رود .

این گروه که از چند چهره سیاسی جدید و چند چهره ورشکسته سیاسی افراطی و تندرو اصلاح طلب تشکیل شده تا بحال جلسات و نشستهای مختلفی برگزار کرده و در موضوع شهردار نیز به عنوان تقریبا حامی صادقلو وارد عرصه شد.

اعضای اصلی این گروه را می توان محمود ربیعی مشاور سیاسی استاندار و برادر حسین ربیعی رئیس شورای شهر گرگان و حامی جدی صادقلو شهردار گرگان و حسین رفعتی فرماندار سابق گرگان و عضو حزب منحله مشارکت گرگان دانست چه اینکه افراد دیگری چون دکتر ابوالقاسم صفوی و علیرضا عبداللهی نیز به عنوان چهره های جوان تر در این گروه فعالیت می کنند.

همچنین این جریان در بخش جوانان هم سه دسته بوجود آورده که به شدت با هم اختلافات ساختاری و بعضا ایدئولوژیک دارند و انتقاداتی چون خانودگی بودن چون سایه ای سنگین بر سر آنها وجود دارد.

برخی از اعضای مجمع مشورتی اصلاح طلبان چون رفعتی و عبداللهی یکی دو بار در جلسات صحن علنی شورا شرکت کردند و به نوعی با این حرکت روانی می خواستند از شهردار و حامیان وی در شورا دفاع کنند ، البته برخی اعضای شورا حمایت این گروه از شهردار را به دلیل حمایت شهردار از اقدامات عدالت 78 می دانند که برخی اعضای این مجمع در آن ذی نفع هستند.

اما اخیرا برخی از اعضای این مجمع بر سر حمایت 100 درصدی از شهردار گرگان دچار اختلاف شده اند و یکی از اعضا اعلام کرده که باید به نظرات اعضای منتقد شورا نیز توجه کنیم و شهردار نیز باید قانونمند بوده و به سوالات اعضای شورای شهر که حق آنهاست پاسخ بدهد .

این شکاف شاید مقدمه ای برای بحث های وسیعتر در این عرصه باشد چه اینکه بحث بر سر عملکرد صادقلو شهردار گرگان تا کنون صفوف زیادی در بین گروههای مختلف شهر گرگان ایجاد کرده است و به نوعی باید گسستهای اجتماعی سال 93 گرگان را متاثر از حسین صادقلو دانست ./گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار