سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی حادثه فرودگاه جده در جلسه فردای کمیسیون متبوعش خبر داد.

تلاش نمایندگان برای تصویب طرح توقف حج عمره

به گزارش گلستان 24، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی حادثه فرودگاه جده در جلسه فردای کمیسیون متبوعش خبر داد.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به هتک حرمت به ۲ نوجوان زائر خانه خدا در فرودگاه جده توسط مامورین عربستانی، گفت: اخیرا شاهد افزایش بی حرمتی‌ها، جسارت‌ها و اهانت‌ها به حجاج و زائرین کشورمان در سفر به مکه مکرمه و مدینه منوره توسط رژیم آل‌سعود هستیم؛ با این شرایط توان و لیاقت حکومت عربستان در ایجاد فضای امن و احترام آمیز برای زائران خانه خدا زیر سوال رفته است.

وی افزود: بعد از بی‌حرمتی به ۲ زائر نوجوان در فرودگاه جده، دیگر با تساهل و سادگی نمی‌توان از این موضوع گذشت و  یک شنبه هفته آینده جلسه‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مسئولین سازمان حج و وزارت امور خارجه در خصوص این موضوع دردناک برگزار می‌شود.

نقوی‌حسینی از تلاش نمایندگان برای تصویب طرحی یک فوریتی برای توقف سفر به عربستان و حج عمره خبر داد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا حصول اطمینان از امنیت و حرمت زائران ایرانی در مراسم حج، سفر به عربستان را متوقف کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از تساهل وزارت امور خارجه نسبت به این بی‌حرمت‌‌ها، گفت: حفظ حرمت شهروندان و پاسپورت‌های ایرانی از شعارهای دولت یازدهم بوده و ما خواستار برخورد جدی و دور از تساهل دولت با این گونه بی حرمتی‌ها و موارد مشابه هستیم./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار