برگی دیگر از کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در گلستان

در تاریخ 24 اسفندماه 93 در حالیکه ولی الله طالبی رئیس آموزش و پرورش مینودشت بخاطر بیماری دوران مرخصی استعلاجی خود را می گذراند و در حالیکه در مطب دکتر بود تودیع شد و علی رضا کرامتلو جای او را گرفت .

تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش مینودشت در مرخصی استعلاجی!

به گزارش گلستان 24، برخی تحرکات عجیب و غریب در دولت تدبیر و امید در استان گلستان باب شده که در آخرین نوع آن در انتهای سال 93 ، شاهد این بودیم که رئیس آموزش و پرورش مینودشت در حالیکه در دوران "مرخصی استعلاجی" به سر می برده از کار برکنار می شود.

این حکایت ما را یاد دولت قبلی و عزل وزیر امور خارجه همزمان با ماموریتش در سنگال می اندازد و این واقعیت را در اذهان متبادر می سازد که تفاوت رفتاری زیادی بین این دولت که خود را دولت تدبیر و امید نامیده و دولت قبلی که مدام ا زطرف همین دولت سیاه نمایی می شود ، وجود ندارد.

اما حکایت عزل رئیس آموزش و پرورش مینودشت هم حکایت جالبی دارد :

گفته می شود ولی الله طالبی 11 ماه قبل در همین دولت تدبیر و امید توسط محمد رضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان به سمت رئیس آموزش و پرورش شهرستان مینودشت منصوب می شود .

اما همزمان با انتصاب وی به عنوان رئیس آموزش و پرورش مینودشت موجی از حملات سیاسیون و برخی افراد که می خواستند آموزش و پرورش را  پاتوق مسائل سیاسی بکنند به ایشان زیاد شد و این امر تا حدی بود که نمی گذاشتند که وی تا 6 ماه مسئول ارزیابی عملکرد  انتخاب کند و تا چندین ماه از انتخاب حراست اداره شهرستان هم خبری نبود.

اما در تاریخ 24 اسفندماه 93 در حالیکه ولی الله طالبی رئیس آموزش و پرورش مینودشت بخاطر بیماری دوران مرخصی استعلاجی خود را می گذراند و در حالیکه در مطب دکتر بود تودیع شد و علی رضا کرامتلو جای او را گرفت .

علی رضا کرامتلو فردی بود که در ابتدا برای ریاست آموزش و پرورش شهرستان گنبد کاووس انتخاب شده بود و حتی ابلاغ خود را نیز دریافت کرده بود اما نهایتا در روزهای منتهی به معارفه خود با مخالفت سلیمان عباسی نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

گفته می شود علیرضا کرامتلو مسئول دفتر میر حسین موسوی در سال 88 در گنبد بوده و در حواشی بعد از قضایای سال 88 مدتی هم بازداشت شده بود .

البته در همین مدت 11 ماه فشارهای مختلفی به ولی الله طالبی وارد شد که شما با سید نجیب هستید ، شما اصولگرا هستید ، شما ما را دور زدید و از اینطور حرفها ، در حالیکه طبق بررسی های به عمل آمده در شهرستان مینودشت تمام مسئولین شهر اعم از امام جمعه شهرستان ، نماینده و فرماندار از عملکرد طالبی راضی بودند که طی یک رویه سالم و اعتدال گونه آموزش و پرورش مینودشت را هدایت می کرد و از اینگونه تودیع و معارفه نیز به شدت خشمگین شده و اعتراض کردند.

اما گویا خطی عمل نکردن و در خدمت اهداف سیاسی برخی افراد که خود را منتسب به دولت تدبیر و امید و عاشق اصلاحات می دانستند باعث شد تا عمر مدیریتی این مدیر در شهرستان مینودشت به پایان برسد اما طی یک تفسیر عمومی عمر مدیریتی معمولا در مینودشت کوتاه است و این به دلیل اینست که نیروی بومی را خیلی زود و به شدت تخریب می کنند .

حال جای سوال دارد که این چه تدبیر و چه امیدی است که با رئیس یک اداره می شود و سوال خیلی از خواص و نخبگان جامعه که براستی چه فرقی بین این دولت و دولت قبلی وجود دارد که یک مدیر را در حالی که حضور ندارد تودیع می کنند .

خنده دارتر توجیهات عرب احمدی معاون اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در مراسم تودیع و معارفه یک طرفه و جنجالی 24 اسفندماه است.

عرب احمدی در این مراسم گفته گفت :

** مسئولیت ها ماندگارنیست واین جابجایی ها امری طبیعی وعادی است .

** جابجایی ها نباید ذهن ما رامخدوش کند وباعث نگرانی شود .

** همه وظیفه داریم درراه تهذیب نفس بکوشیم والگوی عملی خوبی برای دانش آموزان باشیم.

این در حالیست که در استان گلستان بر کمتر کسی پوشیده است که آموزش و پرورش استان گلستان در عزل و نصب های خود دقیقا سیاسی عمل کرده که نمونه آن شهرستان آزادشهر بوده که داد خود اصلاح طلبان و طرفداران روحانی را در آورده است ./گلستان ما

ارسال نظر

  • معلم مظلوم
    0

    این بازی در کل مملکت در حال اجراست . به همین علت ما همچنان جهان سومی هستیم. مدیران ما بیشتر می بایست به فکر حفظ خود باشند تا دست یابی به اهداف سازمانی. کاش کمی سیاست مدار بودیم تا سیاسی کار

آخرین اخبار