مدیر کل گمرکات استان گلستان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ هزار و ۲۰۵ مسافر از مرز اینچه برون شهرستان گنبدکاووس تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.

افزایش ۵ درصدی تردد مسافران از مرز اینچه برون گنبدکاووس

علی اکبر شامانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد مسافر ۷۶ هزار و ۷۳۱ نفر وارد استان گلستان و ۸۰ هزار و ۴۷۴ نفر نیز از کشور خارج شدند.

به گزارش گلستان 24، وی ادامه داد: تعداد ورودی و خروجی مسافر از تنها مرز زمینی استان گلستان به ترکمنستان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶ و ۵ درصد رشد داشته است.

شامانی در خصوص صادرات چمدانی مسافران هم گفت: ارزش صادرات چمدانی در این مدت از استان گلستان ۱۲۴ میلیارد و ۳۲۸ میلیون و ۴۵۸ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل گمرکات استان گلستان افزود: در این مدت یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۳۱۷ کیلوگرم کالا تحت رویه صادرات چمدانی از گمرک مرزی اینچه برون صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان گلستان گفت: کالاهای صادراتی از استان گلستان از نظر وزنی دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

شامانی بیان کرد: بیشتر کالای صادرات چمدانی از گمرک اینچه برون شامل انواع پنیر، خامه، تنورگازی، پنکه سقفی، آبگرمکن دیواری، انواع ادویه، میز و صندلی پلاستیکی، شیرینی، روفرشی، اجاق گاز و … بوده است.

اینچه برون تنها گمرک زمینی استان گلستان به جمهوری ترکمنستان است که در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال مرکز شهرستان ۳۲۵ هزار نفری گنبدکاووس قرار دارد./آیغیت

ارسال نظر

آخرین اخبار