مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان:

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان در این شرایط بحران نشان داده است که نمی‎تواند در مورد تصمیمات شورا مدبرانه تصمیم بگیرند.

هیئت رئیسه شورای شهر گرگان نمی‎تواند مدبرانه عمل کند

به گزارش گلستان 24، عبدالرضا چراغعلی امشب در گفت‎وگو با خبرنگاران استان در خصوص عدم تشکیل جلسه امشب صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار کرد: این عملکرد شورای شهر گرگان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر گرگان در این شرایط به آرامش و تشکیل جلسات منظم و هم‌فکری دارد، آقایان برای یک کار واحد گروهی به وزارت کشور می‌روند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: ما هم اعتقاد داریم باید امور شورا و شهرداری پیگیری شود اما یک نفر هم می‎تواند این کار را بکند و مراجعه گروهی اعضای شورا به وزارت کشور، باعث تعجب اعضای وزارت کشور هم شده است.

چراغعلی بیان کرد: من امیدوارم شورای شهر در خصوص عدم تشکیل جلسه پاسخگو باشد و هیئت رئیسه شورا در این شرایط بحران نشان داده است که نمی‌تواند در مورد تصمیمات شورا مدبرانه تصمیم بگیرند.

وی تاکید کرد: این نوع پیگیری اعضای شورای شهر در خصوص مسائل عادی شورا و شهرداری به دور از منطق و مقررات است.

سوگندنامه باید سرلوحه کار شوراها باشد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: من احساس می‎کنم که شورای شهر گرگان در این شرایط بیشتر از هر زمان به نظم و انضباط و همدلی و رفاقت دارد.

چراغعلی با اشاره به سوگندنامه‎ای که اعضای شورا در بدو ورودشان به این نهاد مهم به آن قسم یاد کردند، بیان کرد: شاید باید این سوگندنامه را دوباره به آقایان یادآور شویم و بپرسیم که آیا واقعا مطابق آن سوگندنامه عمل می‎شود یا خیر؟

وی گفت: اگر لازم باشد دوباره برای یادآوری این سوگندنامه را برای اعضا خواهم فرستاد این شرایط نه تنها در شورای گرگان بلکه در بسیاری از شوراهای استان این مشکل را داریم و باید دوباره آن سوگندنامه را به اعضا یادآوری کنیم تا سرلوحه خدمت آنها به مردم باشد.

اعضای شورا نظر مثبت ندهند کار سخت می‎شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در پاسخ به این سئوال که آیا حضور امروز اعضا در وزارت کشور تاثیری هم در نظر وزارت کشور داشته است یا خیر؟ گفت: نظر مشخص وزارت کشور این است که شورای شهر گرگان باید به همدلی برسد.

چراغعلی تاکید کرد: تمدید حکم شهردار گرگان کار سختی نیست ولی نوع برخورد دوستان‌مان به گونه‎ای است که معتقدند به هیچ عنوان نیاز به تمدید نیست و یک سری حرف‎هایی زده‎اند که به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی افزود: اجازه نمی‎دهیم که کسی به مسئولان استانداری و وزارتخانه حرفی خارج از قانون و چارچوب بزند اما امیدواریم با پیگیری‎هایی که در حال انجام است کار به جاهای خوبی برسد.

چراغعلی بیان کرد: نظر شخصی خودم این است که معتقدم تا زمانی که شورای شهر با اکثر آراء، نظر مثبتی را به حضور شهردار گرگان ندهند، کار بسیار سخت خواهد شد.

وی در پایان ابراز کرد: من در خصوص نظر رسمی و اداری معاون عمرانی استاندار گلستان اطلاعی ندارم اما می‎دانم که از طریق وزارت کشور پیگیر موضوع هستند./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار