مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان از آغاز ثبت نام برای مراسم معنوی اعتکاف از پایان همین هفته در گلستان خبر داد.

ثبت نام اعتکاف از پایان هفته در گلستان آغاز می شود

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳ هزار نفر در استان گلستان معتکف شده بودند که ۱۴۶ مسجد برای این کار در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: پیش بینی اولیه ما برای امسال حدود ۱۵ هزار نفر است که در بیش از ۱۵۰ مسجد این مراسم معنوی برگزار می شود و در صورت نیاز به تعداد مساجد اضافه خواهد شد.

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: مردم می توانند برای  ثبت نام  در مراسم اعتکاف به اداره های تبلیغات اسلامی در شهرستان ها و نیز به سازمان تبلیغات اسلامی گلستان مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان افزود: مراکز دانشجویی به نهاد مقام معظم رهبری و مراکز دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش می توانند ثبت نام را انجام دهند.

وی اعتکاف را فرصت مناسبی برای دوری از زندگی مادی عنوان و تصریح کرد: افراد به وسیله اعتکاف می توانند از دنیای مادی دور شده و دلی را به خدا بسپارند.

وی ادامه داد: آن دسته از مردم که به هر دلیلی نتوانستند در مراسم اعتکاف شرکت کنند می توانند به معتکفین و مساجد کمک کنند و همچنین در خانه های خود روزه بگیرند و قرآن بخوانند و در این ثواب چند روزه سهیم باشند.

مراسم اعتکاف در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب برگزار می شود./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار