توسعه پهنای باند با ایجاد شبکه ملی اطلاعات

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز تأسف از عدم عذرخواهی واعظی گفت: مردم خواهان اینترنت پرسرعت، کم‌هزینه و با کیفیت هستند.

انتقاد از عدم عذرخواهی وزیر ارتباطات بابت اینترنت کم‌سرعت و پرهزینه

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ، در واکنش به اظهارات امروز سیدمحمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره کارت زرد دیروز مجلس به وی، گفت: آقای واعظی مغالطه‌‌ای را در ارتباط با مسیر انحرافی خود در وزارت ارتباطات در پیش گرفته است.

***واعظی مجلس را به مانع‌تراشی در جهت توسعه پهنای باند اینترنت کشور متهم می‌کند

وی با ذکر این نکته که وزیر ارتباطات مجلس را به مانع‌تراشی در جهت توسعه پهنای باند اینترنت کشور متهم می‌کند، اظهار داشت:‌ این در حالی است که نمایندگان مجلس اساساً نه تنها مخالف توسعه پهنای باند اینترنت نیستند بلکه به دنبال این هستند که از هزینه مردم برای استفاده از اینترنت نیز بکاهند چرا که امروز مردم 8 تا 10 برابر بیشتر هزینه اینترنت می‌پردازند.

***تضییع حقوق مردم در زمینه اینترنت جای شرمندگی دارد

پژمان‌فر با تأکید بر اینکه مردم ما امروز کاربر اینترنتی هستند که سرعتش پایین، هزینه‌‌اش بالا و بسیار نیز بی‌کیفیت است،‌ گفت: سرعت اینترنت در یک سال و نیم گذشته بالا نرفته و تضییع حقوق مردم در این زمینه جای شرمندگی دارد.

***مردم خواهان اینترنت پرسرعت، کم‌هزینه و با کیفیت هستند

وی با ابراز تأسف از اینکه وزارت ارتباطات به جای عذرخواهی و تجدیدنظر در عملکرد خود بر موضعش اصرار می‌ورزد، تصریح کرد: مردم خواهان اینترنت پرسرعت، کم‌هزینه و با کیفیت و نیز مطابق با مصالح امنیتی هستند.

***طبق اسناد بالادستی توسعه پهنای باند اینترنت باید همراه با ایجاد شبکه ملی اطلاعات باشد

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در اسناد بالادستی تصریح شده که توسعه پهنای باند اینترنت کشور باید همراه با ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات باشد و تأکید مجلس نیز بر روی این نکته است، نه اینکه مجلس مخالف توسعه پهنای باند باشد.

نماینده مردم در مشهد در مجلس در پایان تأکید کرد: نمایندگان مجلس حتماً از طرق قانونی پیگیر این موضوع خواهند بود.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح دیروز (سه‌شنبه) پارلمان سؤال ملی نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و کلات و مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پژمان‌فر و آقاتهرانی در این سؤال از وزیر ارتباطات پرسیدند: دلایل توسعه شبکه و پهنای باند اینترنت توسط وزارت ارتباطات بدون پیوست فرهنگی و قبل از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و بی‌توجهی به ظرفیت داخلی چیست؟

وکلای ملت پس از استماع پاسخ‌های وزیر ارتباطات و توضیحات نمایندگان سؤال‌کننده، با 70 رأی موافق، 99 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از 195 نماینده حاضر در صحن علنی، یازدهمین کارت زرد مجلس مجلس نهم را به واعظی نشان دادند.

وزیر ارتباطات در واکنش به این کارت زرد گفت: به هر حال ما به دلیل برخی بهانه‌ها توسعه پهنای باند اینترنت  را تعطیل نمی‌کنیم لذا این توسعه باید انجام شود اما اینکه می‌گویند توسعه ندهید تا کارهای دیگر انجام شود مملکت ضرر می‌کند.

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    حالا اگر خارج گرون تر از داخل بود تا الان صد بار گرفته بودن ، بعدم میگفتن پولشو داره دولت از جیب میده

آخرین اخبار