اولین بار آقای فرشید کلته در حین انجام بازیهای بومی محلی در بندرترکمن مرا برای بازی تئاتر انتخاب کرد و در نمایشنامه آتلان نقش ( در آلاچیق ) را بازی کردم و از آن زمان بود که وارد دنیای بازیگری شدم برای انجام این نمایشنامه 6 ماه آموزش داشتیم .

گپی خودمانی با بانوی هنرپیشه گمیشانی + تصاویر

به گزارش گلستان 24،  گپی صمیمانه وخودمانی با ماهره قطوری هنرمند جوان ، و مستعد گمیشانی داشتیم   که در ادامه آورده شده است

لطفا در ابتدا مختصرا خود را معرفی کنید؟

ماهره قطوری هستم متولد 1370 شهرستان گمیشان، دیپلم فنی و حرفه ای ، مربی بازیهای بومی و محلی ترکمن و هنرپیشه تئاتر و تلوزیون

در همین آغازکمی در مورد نقش آفرینیهای خود در صحنه تئاتر و تلوزیون و از چگونگی وارد شدن به دنیای بازیگری برایمان بگویید؟

اولین بار آقای فرشید کلته در حین انجام بازیهای بومی محلی در بندرترکمن مرا برای بازی تئاتر انتخاب کرد و در نمایشنامه آتلان نقش ( در آلاچیق ) را بازی کردم و از آن زمان بود که وارد دنیای بازیگری شدم برای انجام این نمایشنامه 6 ماه آموزش داشتیم .

بعد از آن در سریال 10 قسمتی طنز ، که در شبکه گلستان بخش برنامه های ترکمن پخش می شد در برنامه گزل یاشیش( زندگی شیرین ) به کارگردانی بهمن ارازلی نقش بای تاج را بازی کردم که مورد استقبال مردم ترکمن قرار گرفت.

در حال حاضر هم پیشنهاد بازی در یک سریال جدید را دارم که تا قطعی نشدن آن ترجیح می دهم در موردش صحبت نکنم

لطفا کمی در مورد حرفه اصلی خود یعنی همان مربی گری بازیهای بومی و محلی برایمان بگویید؟

از کلاس سوم ابتدایی در 14 رمضان در کانون فرهنگی شهرستان ترکمن برای اولین بار بازی کردم و قرآن جایزه گرفتم و این یک انگیزه بزرگ برای من شد و تا سالها تقریبا تا دبیرستان با همان دوستانم کار بازیهای بومی محلی را ادامه دادیم و بعد از آن بود که رسما کار مربیگری بازیهای بومی محلی را با دانش آموزان ادامه دادم و در اکثر کارها خودم هم در کنار گروه بازی می کنم چون شاگردانم با این روش قوت قلب می گیرند و بهتر کار می کنند.

10hi

چه مقام هایی را گروه بازیهای بومی محلی شما کسب کرده است ؟

در بازیهای بومی محلی کشوری در ایلام کاپ اخلاق گرفتیم

در مراسم بزرگداشت مختومقلی که هر ساله برگزار می شود سه سال قبل مقام اول را کسب کردیم

یک بار در جشنواره فجر مقام چهارم را کسب کردیم و در مراسمات مختلف از گروه ما تقدیر شد که همه را تک تک در خاطر ندارم

انگیزه شما از مربیگری بازیهای بومی محلی چیست؟

دوست دارم سنت ترکمن را به کل جهان معرفی کنم ،نوع لباس پوشیدن "، مراسمات عروسی و کلا آداب و رسوم این قوم را به جامعه جهانی نشان دهم .

حرف آخر ؟

تشکر می کنم ارز پدر و مادرم که حمایتم کردند و خصوصا آقای ارازلی که به من اعتماد کردند و نقش بای تاج را به من پیشنهاد کردند و آرزو دارم بتوانم در رشته بازیگری ادامه تحصیل دهم و برای همیشه یک هنرمند بمانم یک هنرمند با دستان پر و متعهد که بتوانم به مردمم خدمت کنم .

 

اجرای گروه بازیهای بومی محلی خانم قطوری وقتی گروه صبح بخیر ایران به گمیشان آمده بودند.

1ho

 

2hi

 

3hi

 

4hi

 

5hi

ماهره قطوره در صحنه تئاتر از سمت چپ دومین نفر 

7hi

ساحل گمیشان

ارسال نظر

آخرین اخبار