معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و سند الگوی کشت در استان، سطح زیرکشت پنبه در استان گلستان افزایش می‌یابد.

سطح زیرکشت پنبه در گلستان توسعه می‌یابد

به گزارش گلستان 24، براساس سند الگوی کشت در استان گلستان، تا پایان برنامه ششم توسعه سطح زیر کشت پنبه در گلستان باید بیش از 5 برابر سطح کنونی افزایش پیدا کند.

وی افزود: سطح زیرکشت پنبه در سال زراعی گذشته بیش از 12 هزار هکتار بوده که باید تا پایان برنامه ششم توسعه و براساس سند الگوی کشت به 70 هزار هکتار افزایش پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: سال گذشته از 12 هزار و 700 هکتار از سطح زیر کشت این محصول بیش از 25 هزار تن وش پنبه تولید شد.

وی با اشاره به مزیت‌های کشت این محصول در اراضی کشاورزی اظهار کرد: این گیاه به علت داشتن ریشه‌های عمیق سبب تقویت خاک و رساندن مواد غذایی به لایه‌های زیرین خاک می‌شود و علاوه براین بیش از 50 نوع محصول از این گیاه استحصال می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

سهرابی افزود: گلستان در گذشته سطح زیر کشت پنبه قابل توجهی داشت که میزان قابل توجهی از آفات و بیماری‌ها را داشت و امروزه جز احیای پنبه مبارزه با آفات پنیه هم در دستور کار است تا کاهش میزان مصرف سم و کاهش هزینه را شاهد باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: اعتباراتی درباره کاشت، داشت و برداشت پنبه باید از سوی وزارتخانه تخصیص یابد.

وی افزود: 10 دستگاه کمباین وش جمع‌کن برای استان گلستان در نظر گرفته شده که تاکنون 3 نفر متقاضی داشته و این کمباین‌ها 30 درصد یارانه دارد و می‌تواند در کاهش قیمت تمام شده پنبه موثر باشد./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار