وجود پر رنگ فروشندگان مواد مخدر در اطراف میدان ترمینال شهر گرگان باعث شده تا این نقطه از شهر برای جوانان و حتی کودکان تهدید زا باشد.

لزوم مقابله با خرده فروشان مواد مخدر در دور میدان ترمینال/ دسترسی آسان جوانان به مواد مخدر می تواند آسیب زا باشد

به گزارش گلستان24؛در حال حاضر بسیاری از جوانان به علت مصرف مواد مخدر و دخانیات در زندگی های خود با مشکل مواجه شده اند و چه بسیار از خانواده ها که به علت استفاده از مواد مخدر حال چه صنعتی،سنتی و دارویی از هم پاشیده است.

اکثر فروشندگان خورده پای مواد مخدر را همین جوانان کم سن و سال تشکیل می دهند، که به علت نبود کار و دیگر آسیب های اجتماعی و به سبب سودآوری مناسب مواد مخدر، به این کار روی آورده اند؛در استان گلستان نیز این موضوع استثناء نیست، فروشندگان مواد مخدر با وجود تمامی تلاش های نیرو های امنیتی جهت مقابله با آنها به کار خود ادامه می دهند و ممکن است تنها گسترش و فعالیت آنها کمی کاهش پیدا کند.

اگر که تاکنون مسیرتان به میدان ترمینال شهر گرگان خورده باشد در گوشه ای از میدان تعداد زیادی سوپر مارکت می بینید که به صورت شبانه روز در حال فروش اجناس خود هستند و ازاین طریق درآمد حلال کسب می کنند.

اما عده ای با استفاده از پوشش سوپر مارکت خود اقدام به فروش انواع مواد مخدر و قرص های روان گردان می کنند،عده ای دیگر نیز با پرسه زدن در دور میدان ترمینال به هر چهره ای که احساس بکنند هدف مورد نظرشان است،می گویند «هرچه بخواهید ما داریم» و کافی است که جنس مورد نظر خود را به آنها سفارش دهید، طولی نمی کشد که می بینید فرد از جیب خود و یا از گوشه ای از خیابان مواد مورد نظر را به شما می رساند.

 البته در گذشته طی طرح های ضربتیِ پلیس برخی از فروشندگان مواد مخدر دستگیر شده اند و برخی از این سوپر مارکت ها برای چند بار متوالی به علت تخلف های خود پلمپ شده اند.

ترمینال شهر گرگان که در ضلع شرقی این میدان قرار دارد و همینطور مواصلاتی بودن این میدان باعث شده تا در همه ی مواقع اطراف این میدان شلوغ باشد،به همین سبب فروشندگان دوره گرد مواد مخدر یا به عبارتی ساقی های خورده پا در این مکان تردد زیادی دارند.

اکثر جوانان که دانشجو هستند حال می خواهد دختر باشد و یا پسر در این مکان تردد، و به صورت کاملا آسان به مواد مخدر و قرص های روان گردان دسترسی دارند که این مسئله می تواند باعث تشویق به اعتیاد برخی از این جوانان شود.

خبرنگار ما با حضور شبانه در دور میدان ترمینال با این فروشندگان که اغلب خود از جوانان کم سن وسال هستند برخورد کرده است و مشاهده کرده که به چه راحتی در این مکان مواد مخدر در حال خرید و فروش می باشد.

انتظار می رود دستگاه های مربوط به طور جدی و با برنامه ریزی صحیح جهت پاکسازی این منطقه از فروشندگان مواد مخدر تلاش کنند، تا حداقل شاهد این نباشیم که در میادین اصلی شهر به صورت رو در رو مواد مخدر  معامله شود؛ چرا که این مسئله برای شهر گرگان و حتی استان زیبنده نیست.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار