اسلام از ارزش کار و کارگر با ما چه می گوید؟

حال کارگر ایرانی این روز ها زیاد خوب نیست. پولمان را به جیب اجنبی ریخته ایم و خم شدن کمرش را به نظاره نشسته ایم.

کارگر ایرانی، این روز ها حالت چطور است

به گزارش گلستان 24، «تقدس کار و تکریم کارگر باید در راس برنامه‌ها باشد». این سخن مقام معظم رهبری، نشان دهنده مقام ارزشمند کارگر در جامعه اسلامی است.

ارزش کار در اسلام آنقدر بالا است که امام صادق (ع)، کسی که کار می کند را همچون مجاهدی می داند که در میدان کارزار برای خدا جهاد می کند. ثوابش قد ثواب انبیاست و از دوستان خدا خواهد بود.

رسول خدا (ص) نیز می فرمایند: عبادت هفتاد پاره است و برترین آن، طلب روزی حلال است.

حتی شبی را که از خستگی کار روز، بی رمق ونا توان تا صبح بخوابی هم، در اسلام ناب محمدی(ص)  آمرزیده به سر خواهی کرد.

این ها به من و شما می فهماند، کار و تلاش است که بزرگمان می کند، قدرت می بخشد به ما، و زندگی دنیا و آخرتمان را پر رونق می کند.

حضرت محمد (ص) بر دستان زبر و خشن کارگری بوسه زدند و فرمودند: این دست ها با آتش تماس پیدا نمی کند. این است قدر و منزلت کارگر در طریقت محمد (ص).

اما آیا این روز ها، کارگران  دیارمان را همان گونه که سزاست تکریم می کنیم؟ کارش را جهاد می دانیم و ارزشمندش خطاب می کنیم؟

بوسه زدن بر دستانش که هیچ، آیا می گذاریم نان حلالش را در بیاورد یا نان از سفره اش می بریم؟

این روز ها، حال کارگر ایرانی خوب نیست. دیگر دل به دلش نمی دهیم و حمایتش نمی کنیم. پولمان را می ریزیم در جیب اجنبی و حواسمان نیست نان و مرغ و شیر، از سر سفره محبوب خدا پر می کشد.

حقوقش را سالانه چند تومان بیشتر می کنیم و می نشینیم خم شدن کمرش را به نظاره.

انگار یادمان نیست که رسول خدا (ص) فرمود: کسی که مزد کارگری را کم دهد، خداوند عملش را باطل گرداند و بوی بهشت را که از مسافت پانصد ساله به مشام می‌رسد، بر وی حرام کند.

مسلمانیم، شیعه هستیم، اما عمل نمی کنیم به توصیه پیامبرمان که فرمود: قبل ازینکه عرق کارگر خشک شود مزد او را بدهید.

p

ادعامان گوش فلک را کر می کند که حمایت کردیم از کارگر ایرانی و باز می کنیم  مرز کشور را تا آفت سفره اش سر ریز شود در کشور. از جنس های بنجل و ارزان چینی گرفته تا کارگر های افغان.

پایه های اقتصاد کشورمان را امروز، کارگران زحمت کشی در دست دارند که اگر نباشند، هیچ گاه ایران نخواهیم بود.

ای کارگر ایرانی، بر دستان پرتوان و زحمت کشت بوسه میزنیم و می گوییم، خدا قوت...

مقام معظم رهبری در خصوص کار و کارگر  فرموده است:  من به کارگران سفارش می‌کنم در هر بخشی و در هر جایی که مشغول هستند کار را عبادت بدانند. این کاری  که شما برای توسعه و پیشرفت  کشور می‌کنید  یک عبادت قطعی است. به مسئولان  هم سفارش می‌کنم  که ارزش طبقات  کارگر و محروم و مستضعف  و این  مردم مؤمن را بدانند. کارگران قدر خود را بشناسند و بفهمند که وجود آنها  چقدر در سرنوشت  یک ملت مؤثر است.

کارگر ایرانی

ارسال نظر

  • کارگر
    0

    ایکاش ها که این متن ها به گوش مسئولین برسه

آخرین اخبار