استاندار گلستان واقعه ۵ آذر سال ۵۷ گرگان را واقعه‌ای مهم دانست و بر ثبت این واقعه تاریخی در تقویم ملی کشور تاکید کرد.

واقعه ۵ آذر گرگان در تقویم ملی کشور ثبت شود

به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان، با بیان اینکه موضوعی اختصاصی از استان گلستان در تقویم ملی وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ثبت واقعه 5 آذر گرگان در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته، باید از همکاری‌های لازم برای ثبت این واقعه تاریخی استفاده شود.

وی افزود: اولویت‌های فرهنگ عمومی در استان گلستان مشخص شده و مقرر شد که دستگاه‌های اجرایی در حوزه فعالیت خود این اولویت‌ها و شاخص‌ها را بررسی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گلستان نیز در این جلسه با بیان اینکه کارهای فاخر به ویژه در حوزه فرهنگ، نیاز به هزینه زیادی دارند اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما برای کارهای بی‌ارزش، بودجه زیادی هزینه می‌شود.     

آیت الله نورمفیدی، وحدت را مهم‌ترین موضوع فرهنگی در استان گلستان دانست و گفت: 36 سال در این زمینه تلاش کردیم، نباید بگذاریم که خللی به آن وارد شود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی، توجه به موضوع وحدت است، اظهار داشت: حفظ وحدت، دستور اسلام و قرآن و سیاست نظام است و همه وظیفه دارند در این راستا عمل کنند.

آیت الله نورمفیدی گفت: با توجه به اینکه مسائل مهم مربوط به فرهنگ عمومی از قبل شناسایی شده اند، اعضای این شورا، اولویت‌ها را شناسایی و در سال 1394، آنها را پیگیری کنند.

موسس مجتمع فرهنگی میرداماد گرگان تصریح کرد: تدوین دانش‌نامه گلستان در این مجتمع، از سال‌های قبل آغاز شده و مسائل مرتبط با استان در زمینه‌هایی مانند تاریخ، ادب و غیره به صورت مفصل بررسی می‌شوند.

ارسال نظر

آخرین اخبار