نمایشگاه ارتقاء فرهنگ مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در استان گلستان با حضور استاندار گلستان و شماری از مسئولان آغاز به کار کرد.

نمایشگاه ارتقاء فرهنگ مصرف شیر و لبنیات در گلستان افتتاح شد

منصور قلیچ‌لی مدیرعامل توسعه خوشه فرآورده‌های لبنی استان گلستان عصر امروز در مراسم آغاز به کار نمایشگاه ارتقاء فرهنگ مصرف لبنیات اظهار داشت: نمایشگاه ارتقاء فرهنگ مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی از امروز با شرکت 13 شرکت فعال در زمینه محصولات لبنی در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان گلستان دایر شده است.

وی افزود: این نمایشگاه از امروز تا نهم اردیبهشت ماه از ساعت 9 صبح تا 21 برای بازدید عموم مردم برپا است.

به گزارش گلستان 24، قلیچ‌لی تصریح کرد: در گلستان سالانه 390 هزار تن شیر تولید می‌شود و تولید کشور 7 میلیون و 650 هزار تن است و استان 4.6 درصد سهم کشوری تولید را دارد اما پتانسیل زیادی در این منطقه موجود است و باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب از این موهبت استفاده کرد.

مدیرعامل توسعه خوشه فرآورده‌های لبنی استان گلستان گفت: خوشه صنعتی فرآورده های لبنی استان گلستان در سال 1389 با اتکا به کیفیت بالای محصولات و برخورداری از واحدهایی با بهره‌وری بالا و نوآور فعالیت خود را آغاز کرد.

کارشناس مسئول تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان هم در این مراسم گفت: سرانه مصرف شیر در دنیا 500 لیتر در سال است که در ایران این میزان بین 70 تا 90 لیتر است.

لشکربلوکی اظهار داشت: متاسفانه میانگین مصرف شیر در کشورمان بسیار پایین است که تلاش‌های زیادی را برای افزایش مصرف طلب می‌کند و این در حالی است که 90 درصد خانوارهای کشور کمبود دریافت کلسیم دارند و شیر و فرآورده‌های آن مهم‌ترین و بهترین منبع کلسیم هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار