با وجود فعالیت های زیادی که پس از انقلاب اسلامی در این راستا انجام شده، گنبدکاووس هنوز بیشترین بیسواد را در سطح استان دارد. تعداد بی سوادان استان بر اساس سرشماری انجام شده، در حال حاضر ۷۴ هزار نفر هستند.

بیش از ۷۰ هزار نفر در گلستان بی سواد مانده اند/گنبد رتبه اول در استان

به گزارش گلستان 24، عبدالحکیم فیروزی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی گفت: باید تلاش شود تا هیچ شهروند گلستانی ۱۰ تا ۴۹ ساله با سواد شوند.

علی رضا حسین زاده مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: با وجود فعالیت های زیادی که پس از انقلاب اسلامی در این راستا انجام شد، این شهرستان هنوز بیشترین بیسواد را در سطح استان دارد.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۲۲۵۰ نفر در این شهرستان تحت پوشش سواد آموزش قرار داشتند که این تعداد ۳۴ درصد افراد سواد آموز استان گلستان بودند.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه یکی از علل عوامل بروز آسیب های اجتماعی بیسوادی دانست و گفت: سوادآموزی و یادگیری دانش یکی از دستورات اکید اسلام و قرآن است و به همین خاطر امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی نهضت سواد آموزی را بنیاد نهاد.

محمد حمیدی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در مناست های متعددی بر این امر تاکید کرده اند و ریشه کنی بیسوادی را خواستار شده اند.

حمیدی گفت: اگر افراد بی سواد اقدام به یادگیری نکنند، در سال آینده از گرفتن گواهینامه رانندگی محروم خواهند شد و تمدید پروانه کسب آنها نیز منوط به یادگیری سواد خواهد بود.

وی از دستگاه های کمیته امداد و بهزیستی و نیز زندان این شهرستان خواست در سوادآموزی به افراد بی سواد تحت پوشش با آموزش و پرورش شهرستان هماهنگی و همکاری داشته باشند.

فیروزعلی مختومی مسوول سواد آموزی گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی افراد بی سواد محل خود را برای کسب سواد معرفی کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار