رای نخستین بار کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در روستای قلی تپه از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش افتتاح شد.

کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در گالیکش افتتاح شد + تصاویر

به گزارش گلستان 24، این کتابخانه سیار که در مینی‌بوسی تعبیه‌شده است در آموزشگاه زنده‌یاد سلیمانگلی روستای قلی تپه با حضور خانم حسینی معاون فرهنگی کانون و جانشین رئیس کمیته کودک و نوجوان استان گلستان، امام‌جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان گالیکش افتتاح شد.

enkhksshg 1

امام‌جمعه شهرستان گالیکش در این مراسم گفت: کانون کتاب و کتاب‌خوانی تعالی فکری را به وجود می‌آورد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشد فکری کودکان و نوجوانان تأثیر بسزایی دارد و رابطه بین کودکان و اولیا برقرار می‌کند.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر موسوی افزود: کانون در روستاها نیز مستقر است و با افتتاح کتابخانه سیار روستایی امکان دسترسی را در نقاط مختلف کشور که امکان ساخت کتابخانه نیست را مهیا ساخته است.

وی تصریح کرد: هدف فعالیت کتابخانه سیار روستایی این است که کتاب‌ها در روستاها دست‌به‌دست بچرخد و باعث دوستی در بین کودکان شود.

وی در پایان سخنانش اذعان داشت: کمبود سطح و ساعت کتاب‌خوانی در کشور موج میزند و کانون این امکان را به وجود آورده است که این کمبود جبران شود.

enkhksshg 1

فرماندار شهرستان گالیکش نیز گفت: کانون در رشد فکری کودکان تأثیر بسزایی دارد. بستر و زمینه هدایت فکری کودکان و نوجوانان را پایه‌ریزی می‌کند.

حسن خسروی افزود: کانون پرورش فکری باسابقه‌ی چندین ساله پیشتاز کانون‌هایی است که آثار مثبتی در فرهنگ و هنر داشته و دارای فعالیت‌های ارزشمند در راستای تنویر افکار کودکان و گرایش آن‌ها به کتاب و کتاب‌خوانی داشته است.

وی بابیان اینکه نبود کتاب باعث ایجاد خلائی فرهنگی در سطح روستاها است افزود: با افتتاح کتابخانه سیار روستایی خلائی که وجود داشت پوشش داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم افراد صاحب‌منصب فعالیت‌های فرهنگی خود را در کانون شروع کرده‌اند گفت: کانون فعالیت‌های خود را در راستای هدایت فکری کودکان اجرایی کرده است.

enkhksshg 1

معاون فرهنگی کانون و جانشین رئیس کمیته کودک و نوجوان استان گلستان نیز گفت: هم‌زمان با جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پنج کتاب‌خانه سیار روستایی و یک فروشگاه سیار محصولات کانون در استان گلستان فعالیت خود را آغاز کردند.

خانم حسینی افزود: کتاب‌خانه‌های سیار خدمات فرهنگی کانون را به کودکان و نوجوانان روستا‌های شهرستان‌های گرگان، گالیکش، علی‌آباد، آق‌قلا و گمیشان ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: هم‌چنین فروشگاه سیار در تمامی شهر‌ها و روستاهای استان گلستان محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری را به کودکان و نوجوانان عرضه خواهد کرد.

وی خاطرنشان ساخت: 5 دستگاه مینی‌بوس کتابخانه ‌سیار روستایی از سوی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گلستان در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرارگرفته و اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان نیز کار طراحی و قفسه‌بندی داخلی آن را انجام داده است.

به گفته خانم حسینی استان گلستان پیش‌ازاین دو کتابخانه سیار، کودکان و نوجوانان روستاهای مرزی و مناطق مختلف شهر گرگان را زیرپوشش خدمات فرهنگی‌ خود قرار می‌داد که با آغاز به کار این چهار کتابخانه، تعداد مراکز ثابت، ‌سیار و پستی کانون در این استان به 22 مرکز افزایش یافت.

enkhksshg 1

enkhksshg 1

enkhksshg 1

enkhksshg 1

enkhksshg 1

enkhksshg 1

enkhksshg 1

enkhksshg 1

enkhksshg 1

enkhksshg 1

 

ارسال نظر

آخرین اخبار