دروغ شبکه من و تو

«این موضوع برای اولین بار توسط پوریا زراعتی از شبکه تلویزیونی "من و تو" برجسته سازی شد...»

علت قدرت رهبر ایران در اینستاگرام

به گزارش گلستان 24، با ورود شبکه های اجتماعی، عرصه‌ای جدید برای فعالیت گروههای ضدایرانی علیه کشورمان مهیا شد، اما اکنون گویا تغییر محسوس در فضای مجازی به نفع جریان مقاومت و انقلاب اسلامی، تعجب برخی محافل غربی را برانگیخته است و حضور کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر معرفی ایران و آرمان های انقلابی و اسلامی، در مواقع بسیاری جریان ضدایرانی و اسلامی را پس زده است.

 

در این میان، صفحه منسوب به رهبر معظم انقلاب در "اینستاگرام" که مورد استقبال قابل توجهی از کاربران این شبکه اجتماعی واقع شده، توجه برخی رسانه های غربی را جلب کرده است.

 

روزنامه "گاردین" (Guardian) با انتشار گزارشی به پخش ویدئوهای رهبر معظم انقلاب در "اینستاگرام" با مزیت هایی نسبت به دیگر کاربران و گمانه زنی ها در این رابطه پرداخت.

 

در این گزارش که تحت عنوان "چگونه رهبر ایران به مهره برتر ویدئویی در اینستاگرام تبدیل شد" منتشر شد، آمده است: «بسیاری از کاربران ایرانی متعجب و متحیر شده اند که چگونه ویدئوهای رهبر عالی ایران که از محدودیت زمانی 15 ثانیه بیشتر است، در اینستاگرام قرار داده می شود.

این ویدئوها که اغلب بیشتر از یک دقیقه است، گلچینی از سخنرانی‌های آیت الله خامنه‌ای در موضوعاتی مانند تحولات منطقه‌ای و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است.»

 

گاردین بیان می کند که "اما این موضوع به قدرت ویژه رهبر ایران در اینستاگرام باز نمی گردد" تاکید می کند که «اینستاگرام قطعا استثنائی برای یک مقام بالا رتبه ایرانی قائل نشده است.»

 

این روزنامه انگلیسی پاسخ تعجب کاربران اینستاگرام در این خصوص را اینگونه بیان می کند که «همه اینها به یک خرابی تصادفی در برنامه های کامپیوتری باز می گردد.»

 

اینستاگرام در بیانیه ای کوتاه به روزنامه گاردین توضیحداده است که: «ما به تازگی از وجود یک اشکال مطلع شدیم که به برخی کاربران اجازه می دهد ویدئوهایی بلندتر از 15 ثانیه در اینستاگرام قرار دهند. ما به سرعت این اشکال را برطرف کردیم.

 

شایان ذکر است، این موضوع برای اولین بار توسط پوریا زراعتی از شبکه تلویزیونی "من و تو" برجسته سازی شد. او متحیر بود که چگونه دفتر [آیت الله] خامنه ای که حساب اینستاگرام او را مدیریت می کند، سیستم را دستکاری کرده است.

 

یک جستجوی سریع در گوگل نیز برنامه هایی را نشان می دهد که برای دور زدن محدودیت های اینستاگرام طراحی شده اند. با وجود بیانیه اینستاگرام، ویدئوهای بلند مدت [آیت الله] خامنه ای مانند این ویدئو هنوز در اینستاگرام در دسترس است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار