وقتی یک عبارت نیم خطی یک اندیشمند غربی برای سالها منشا فیلمنامه های جدی در هالیوود است، چرا نباید هنرمندان و کارگردانان ایرانی و معتقد به انقلاب اسلامی در این عرصه وارد شوند و درباره دروغهای چندین و چندساله رسانه های غربی به مردم شان فیلم بسازند و کار هنری کنند؟

حالا وقت «سنگ تمام گذاشتن» رسانه ها برای پیام رهبر انقلاب است

به گزارش گلستان 24، دنیا این روزها دستخوش اتفاقات پیچیده ای است. از هر سو خبری می رسد عجیب. گویا قرار است تحولات عظیم تری نیز رخ بدهد. در این میان «جنگ رسانه ها» بر سر موضوعی که می خواهند آن را اولویت جلوه بدهند، به نبردی نابرابر تبدیل شده است. عصر شبکه های اجتماعی البته باعث شده است فضای سانسور و تحریف اخبار کاهش پیدا کند اما به دلیل سازماندهی سخت افزاری و نرم افزاری شبکه های اجتماعی از سوی امپراطوری رسانه ای غرب گاهی در همین فضا نیز اختلالاتی برای اخبار به وجود می آورند تا اجازه ندهند واقعیات براساس آنچه وجود دارد به اطلاع عموم مردم دنیا برسد.

در این میان پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی که نقطه عطف تحولات اخیر به شمار می آید نباید از نظرها مغوف بماند. با همه تلاشی که رسانه های غربی در سانسور و تحریف و ندیده شدن این پیام دارند همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند در هرجای جهان باید بکوشند تا این پیام به گوش جوانان آمریکایی و اروپایی برسد.

با خیل عظیم امپراطوری رسانه ای عرب در واکنش منفی با این پیام نقش رسانه های مستقل بین المللی و رسانه های داخلی جدی تر و جدی تر است.

باید توجه داشت که نامه مهم رهبر معظم انقلاب در شرایطی به دنیا مخابره شد که مسئولین و سیاستمداران داخلی با نگاههای خرد در پی حل و فصل دعواهای سیاسی و مجادله های شخصی هستند. اگرچه تاریخ انقلاب نیز نشان داده است که همیشه برخی نقش مهم ایران در تحولات منطقه ای و جهانی را جدی نگرفته اند.

مسئولان و روسای سازمان های مرتبط با بخش رسانه در شرایط فعلی باید از همه ظرفیت و توان خود برای جهانی کردن این پیام استفاده کنند. وقتی یک عبارت نیم خطی یک اندیشمند غربی برای سالها منشا فیلمنامه های جدی در هالیوود است، چرا نباید هنرمندان و کارگردانان ایرانی و معتقد به انقلاب اسلامی در این عرصه وارد شوند و درباره دروغهای چندین و چندساله رسانه های غربی به مردم شان فیلم بسازند و کار هنری کنند؟

اهمیت درک نقش حیاتی رسانه ها در شرایط فعلی باید از سوی ارباب رسانه ها و جراید پیگیری شود.

در این میان استفاده از عنصر شبکه های اجتماعی می تواند مفید باشد.

رسانه ها باید با تولید محتوای متنی، صوتی، کلیپ و تصویر و طرح و اینفوگراف و... در بسط و گسترش این پیام تلاش کنند.

رسانه های محلی باید مردم را آماده شرایط جدید کنند. صدا و سیما به عنوان رسانه ای ملی و فراجناحی باید رسالت امروز خود را آشنا کردن مردم با شرایط روز کند.

به راستی اگر این تحولات نوید روزهای سرنوشت ساز بشریت را بدهد، نباید عادی با ان مواجهه کرد.

تلاش مدیران فرهنگی و اتخاذ رویکرد کلان نگری در ابعاد جهانی در سرلوحه امور قرار بگیرد.

رسانه ها که تا پیش از پیام رهبر انقلاب تلاش موثری در حوزه ارتباط گرفتن با دنیای بیرون و جوانان آمریکایی و اروپایی نداشته اند، حالا باید برای پیام رهبر معظم انقلاب «سنگ تمام» بگذارند و به معنای واقعی کلمه «رسانه» باشند./سراج 24

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار