امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان با بیان اینکه حل مشکل بیکاری در رونق تولید است، رونق تولید را یکی از مظاهر همدلی دانست و گفت: این همدلی باید بین دولت، مردم، سرمایه‌گذاران و کارگران به‌وجود آید.

رونق تولید یکی از مظاهر همدلی است

به گزارش گلستان 24، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامی‌داشت 11 اردیبهشت، روز کار و کارگر و دیدار جامعه کار و تولید کشور با مقام معظم رهبری اظهار داشت: بیکاری، یک درد اجتماعی است که به راحتی، حل نمی‌شود.  

وی با بیان اینکه رونق تولید، تنها عامل حل مشکل بیکاری است، افزود: دولت به تنهایی، توان به رونق درآوردن تولید و حل مشکل بیکاری را ندارد.  

کارگر باید کار خود را یک عبادت بداند و بر این اساس، کار را درست و صحیح انجام دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: آنهایی که دل‌شان به حال کشور می‌سوزد باید سرمایه‌های خود را به سمت تولید هدایت کنند.   

نورمفیدی تاکید کرد: خریدن زمین و سکه، نه تنها مشکلات اقتصاد را رفع نمی‌کند بلکه بر مشکلات آن می‌افزاید و اقتصاد کشور را به‌هم می‌ریزد.    

وی با اشاره به نقش کارگر در رونق اقتصادی و تولیدی ادامه داد: کارگر باید کار خود را یک عبادت بداند و بر این اساس، کار را درست و صحیح انجام دهد.

حضرت علی (ع) به عنوان یک الگو باید در فکر و عمل ما نقش داشته باشد

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان با تبریک 13 رجب، سالروز ولادت باسعادت حضرت علی (ع) گفت: شیعه آن حضرت در مواجهه با حق، انصاف و نحوه زندگی خانوادگی و اجتماعی شناخته می‌شود.

نورمفیدی افزود: اینکه برای حضرت علی (ع) اشک بریزیم و سینه بزنیم، اما در متن زندگی ما حضور نداشته باشد و حتی او را به حاشیه برانیم، این اشک ریختن‌ها و سینه‌ زدن‌ها، ارزش ندارند.

به گفته وی، ما باید به خود ببالیم که شخصیتی همچون حضرت علی (ع)، الگوی ماست، این الگو باید در فکر و عمل ما، نقش داشته باشد.  

هر انسان عالمی، متفکر نیست

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت 12 اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت: مطهری، معلمی وارسته، شایسته، حکیم، فیلسوف و فقیه بود و در تمامی این زمینه‌ها، آثار ماندگار از خود به‌جا گذاشت.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: معلمان در زمینه علم، اخلاق، پرورش فکری و تربیت دانش‌آموزان نقش مهمی دارند، هر انسان عالمی، متفکر نیست، انسان متفکر می‌داند که از دانش و علم خود چگونه استفاده کند.  

وی در پایان، 15 رجب، سالروز شهادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب (س)، را تسلیت گفت.

لازم به ذکر است، تظاهرات مردمی در محکومیت جنایات رژیم آل‌سعود در یمن، بعد از نماز جمعه، توسط نمازگزاران شیعه و سنی استان گلستان برگزار شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار