وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون پنج هزار استخدامی آموزش و پرورش مرداد ماه برگزار می شود و دستور العمل آن اواسط خرداد ماه اعلام خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش
به گزارش گلستان 24، علی اصغر فانی در حاشیه مراسم سپاس معلم که در دبیرستان دخترانه شاهد فجر در منطقه ۱۵ برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا طرح رتبه بندی معلمان با آنچه که در گذشته مطرح شده بود فرق دارد یا خیر اظهار کرد: به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری در طرح رتبه بندی فوق العاده شغل معلمان بیشتر خواهد شد و این موضوع مصوبه دولت هم هست.
 
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می گیرند.
 
فانی ادامه داد: در دولت قبل درخصوص طرح رتبه بندی کتابچه ای پیشنهاد شده بود که در حال حاضر هرچه انتقاد می شود مربوطه به آن کتابچه است.
 
وی افزود: در حال حاضر شاخص های طرح رتبه بندی جدید تعیین نشده است. اما کلیات آن این است که براساس وظایف و شایستگی معلمان رتبه بندی صورت خواهد گرفت.
 
فانی تصریح کرد:این شاخص ها باید در شورای توسعه مدیریت به تصویب برسد.
 
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چرا طرح رتبه بندی به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است اظهار کرد: با توجه به پتانسیل موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری نیاز به مصوبه مجلس نیست.
 
وی با بیان اینکه مجوز استخدام پنج هزار نیرو دریافت شده است تصریح کرد: به استناد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می توانیم پنچ هزار نیرو از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها جذب کنیم و دستور العمل آن اواسط خرداد ماه صادر می شود و آزمون استخدامی نیز در مرداد ماه برگزار خواهد شد.
 
وی درباره انتقال نیروی مازاد در این وزارتخانه نیز اظهار کرد: به طور کلی هر دستگاهی از جمله آموزش و پرورش اگر نیروی مازاد داشته باشد اگر آن فرد تمایل به انتقال داشته باشد و دستگاه اجرایی طرف مقابل هم نیرو را بخواهد انتقالی صورت می گیرد چراکه مصوبه شورای عالی اداری است و این عمل کاملا طبیعی و منطقی به شمار می آید.
 
وی درباره بیمه طلایی نیز بیان کرد: در حال حاضر چهار بسته بیمه طلایی به منظور نظرخواهی از فرهنگیان به استان ها ابلاغ شده و آنها باید یکی از بسته ها را انتخاب کنند که نیمی از هزینه آن را دولت و نیمی دیگر را خود فرهنگیان پرداخت می کنند.
 

ارسال نظر

آخرین اخبار