نماینده مردم گرگان در مجلس:

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه‌بندی معلمان کار ناقصی است و همه مجموعه فرهنگیان را ندیده و نیاز فرهنگیان را برطرف نمی‎کند.

رتبه‌بندی معلمان نیاز فرهنگیان را برطرف نمی‎کند

به گزارش گلستان 24، سید علی طاهری عصر امروز در مراسم گرامی‌داشت روز معلم که در نمازخانه دانشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: انتظار این است همه مجموعه‎ها پیوست فرهنگی داشته باشند و این مهم در برنامه توسعه پنجم دیده شده است.

وی تصریح کرد: پیوست فرهنگی از سوی مجلس به همه وزرا که وارد مجلس شدند تذکر داده شده و قطعا باید بخش فرهنگی در دستگاه‎ها دیده و این دستور عمل نظام اجرایی شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید به مسائل فرهنگیان توجه بیشتری داشته و اگر چه کثرت تعداد فرهنگیان هزینه زیادی بر دوش دولت می‎گذارد اما فرهنگیان زیربنای کشور هستند.

هزینه برای جامعه فرهنگی سرمایه‎گذاری برای آینده کشور است

طاهری با بیان اینکه یک سوم بودجه دولت صرف حقوق فرهنگیان می‎شود، گفت: هزینه برای جامعه فرهنگی سرمایه‎گذاری برای آینده کشور است و دولت باید به حل مسائل فرهنگیان اهتمام بورزد.

وی ابراز داشت: رتبه‌بندی معلمان کار ناقصی است و همه مجموعه فرهنگیان را ندیده و همه نیاز فرهنگیان را برطرف نمی‎کند و انتظار می‎رفت که دولت این مباحث را در مجلس و با نظر کارشناسان مورد بررسی قرار می‎داد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رتبه‌بندی معلمان نمی‎تواند رضایت‌مندی در بین همه فرهنگیان ایجاد کند و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

طاهری با بیان اینکه دانشگاه اسلامی از آرزوهای ما قبل از انقلاب اسلامی بود، گفت: کار حوزه علوم انسانی در دانشگاه‎ها ارزشمند است باید در راستای توسعه آن در دانشگاه‎ها تلاش شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان حوزه علوم اسلامی در دانشگاه‎ها نباید به متون کتاب اکتفا کنند، گفت: اگر می‎خواهیم دانش دینی خود را ارتقا ببخشیم باید شناخت و توانایی‎های خود را در حوزه معارف اسلامی بالا ببریم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی حضور در کلاس‎ها را برای دانشجویان یک مقدمه دانست و افزود: در حوزه نظارت و قانون‌گذاری بخش دانشگاهی باید با نظر کارشناسان این مهم محقق شود.

طاهری با بیان اینکه در مجلس در حال تدوین برنامه فرهنگی، برنامه ششم توسعه هستیم، بیان داشت: مباحث فرهنگی در برنامه ششم توسعه در کمیسیون‎های فرهنگی را آغاز کردیم و قطعا نظرات کارشناسی دانشگاهی در این امر موثر خواهد بود.

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    احسنت آقای طاهری. ببینیپم نمایندگان بعدی می توانند اینگونه از این قشر دفاع کنند.

آخرین اخبار