بزرگداشت مقام معلم در بندرترکمن با حضور نماینده ولی فقیه در استان، شرکت گلستان در نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد، هماهنگی تسهیل جا به جایی و صادرات سیب زمینی، بررسی مشکل آب شرب محله انجیراب گرگان و بازدید از شهرک صنعتی علی آباد از اخبار روز پنجشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

اخبار گوناگون از اقصی نقاط استان گلستان

به گزارش گلستان 24، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در جمع معلمان بندرترکمن در سالن شهید عظیم گل این شهرستان گفت: استاد شهید مطهری بهترین الگو و نمونه برای همه معلمان و مدرسان است.

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی افزود: استاد مطهری تدریس را یک عبادت برای خود می دانست و از آن لذت می برد، معلمی صرفا برای او یک شغل نبود بلکه به آن به عنوان یک تکلیف و عبادت نگاه می کرد.

وی اضافه کرد: شاگردان پای درسش تنها از او علم نمی آموختند بلکه ابعاد وجودی او را درک می کردند او فقط علم را منتقل نمی کرد بلکه اخلاق، انسانیت و فضیلت را هم منتقل می کرد.

وی خصوصیت دیگر شهید مطهری را تسلطش بر مباحثی که مطرح می کرد دانست و گفت: از نظر علمی اگر مسئله ای برای خودش حل نمی شد آن را اصلا مطرح نمی کرد اما در مباحثی که بر آن احاطه داشت اگر هزاران پیچ و خم پیش پایش می گذاشتند سربلند بیرون می آمد.

فرماندار شهرستان ترکمن نیز با تبریک هفته معلم گفت: ظاهر، باطن و حرف معلم بسیار در روح و جسم دانش آموز نافذ است و معلمین باید به بهترین نحو الگویی برای آن ها باشند و در راه تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

مرجان نازقلچی اضافه کرد: تک تک افراد جامعه اگر امروز به جایگاه و مقامی رسیده اند و هنری دارند پشت همه این موفقیت ها معلمی خوب، دانا و فهیم قرار داشته که با صرف وقت و انتقال علم خود افرادی موفق را تحویل جامعه داده است.



***

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، ابزار و ادوات باغبانی شب گذشته با حضور پنج کشور خارجی و 11 استان از جمله گلستان در نمایشگاه دائمی مشهد گشایش یافت.

در این نمایشگاه 340 کارشناس گل و گیاه از داخل و خارج کشور شرکت دارند و دستاوردهای خود در زمینه گل های زینتی و آپارتمانی و گیاهان گلخانه ای را در قالب 770 غرفه تا 20 اردیبهشت در معرض دید عموم قرار می دهند.



***

جلسه هماهنگی برای تسهیل و روان سازی جا به جایی و صادرات محصولات کشاورزی به ویژه سیب زمینی استان گلستان از پایانه مرزی اینچه برون با حضور معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نماینده گمرکات، نماینده انجمن ملی سیب زمینی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی استان برگزار شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: پیرو هدف گذاری مسئولان ارشد استان برای افزایش صادرات محصولات غیرنفتی به خارج از کشور و همچنین پیش بینی افزایش تولید سیب زمینی در استان، این جلسه تشکیل شده تا با ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دخیل در امر حمل و نقل، ترانزیت، بازرگانان و ... با تولیدکننده و کشاورز از کشاورزان که هدف اصلی این هماهنگی است، حمایت شود.

در ادامه جلسه نمایندگان بازرگانان و کشاورزان دیدگاه های خود را در زمینه کاهش موانع و روان سازی امور حمل و نقل و صادرات و ترانزیت در قالب موضوعات مختلف تبیین کرده و مسئولان مربوطه در حوزه حمل و نقل و گمرکات نظرات مطرح شده را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در پایان در موارد ذیل توافق شد:

- تهیه منشور و نرخ نامه منطقی برای حمل و نقل بین المللی سیب زمینی توسط انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی و انجمن سیب زمینی کاران.

- روان سازی امور صادرات با هماهنگی گمرکات و پایانه مرزی اینچه برون.

- تقویت نقش شرکت در خصوص ایجاد رابطه بین راننده و بازرگان.

- رعایت استانداردهای لازم در خصوص صادرات محصول مرغوب و با کیفیت.

- ارائه اطلاعات صحیح و دقیق از سوی بازرگانان به شرکت حمل و نقل برای همکاری گمرکات و پایانه مرزی.

- آماده سازی تعداد 2500 وسیله نقلیه برای حمل حدود 50 هزار تن محصول صادراتی در بازه زمانی 45 روزه.

- چگونگی ماندگاری در بازارهای هدف برای مدت زمان بیشتر.

- استفاده از کیسه های 25 کیلویی و نو به جای کیسه های 40 کیلویی در بسته بندی محصول.



***

جلسه رفع مشکل آب شرب محله انجیراب شهر گرگان با حضور مسئولین و نمایندگان اهالی در فرمانداری تشکیل شد.

فرماندار گرگان گفت: جلسات و نشست های متعددی با حضور متولیان برای رفع موضوع برگزار شده و برنامه ریزی و پیش بینی لازم صورت گرفته است تا بتوانیم هر چه سریعتر این مشکل را حل نماییم.

یحیی خاکی افزود: برای رفع موقت کمبود آب هماهنگی های لازم جهت آبرسانی سالم با تانکر برای استفاده همشهریان و اهالی منطقه انجیراب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با نظارت معاونت برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری؛ شهرداری، آب و فاضلاب شهری و اهالی منطقه نسبت به ترمیم چاه موجود اقدام می شود.

فرماندار گرگان با بیان این که بخشی از تعهدات باید توسط خود مردم انجام گیرد اظهار کرد: به شهرداری و آب و فاضلاب شهری تأکید شده هر چه سریعتر نظریات قطعی و مکتوب خود را در این زمینه اعلام و در جهت تأمین اعتبار لازم به منظور اصلاح شبکه آبرسانی منطقه انجیراب اقدامات لازم از طریق معاونت برنامه ریزی استانداری و مردم صورت خواهد پذیرفت.



***

فرماندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان و نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی از شهرک صنعتی این شهر دیدن کرده و در نشستی به بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی پرداختند.



***

اولین جلسه هماهنگی مباحث مربوط به انتخابات پیرامون ارائه راهکارها و پیشنهادات و بازبینی قوانین در فرمانداری علی آباد برگزار شد.

فرماندار علی آباد در این جلسه حضور مردم در انتخابات را سرمایه توصیف کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب می شود نظام اسلامی در صحنه بین المللی بتواند سخنش را به کرسی بنشاند.

احمد تجری مفرد افزود: زنگ انتخابات در شهرستان به صدا در آمده و باید انتخابات را جدی بگیریم و فعالیت های ما بر اساس نظم و منطبق بر قانون باشد.

وی اضافه کرد: هیچ یک از ما مجاز به استفاده از موقعیت و جایگاه خود به نفع یا علیه هیچ کاندیداهای انتخاباتی نیستیم و به عنوان متولیان موظف به صیانت از آراء مردم و بی طرفی در انتخابات هستیم.



***

فرماندر بندرترکمن در همایش شوراهای اسلامی این شهرستان گفت: شورای اسلامی نماد مشورت در نظام مردم سالار ایران است و شورا جامع ترین شکل مردم نهاد است که رابطه بین ملت و دولت را به زیباترین شکل ممکن تعریف می کند.

مرجان نازقلچی افزود: در سال جاری بایستی مصداق بارز همدلی و همزبانی را در تعامل بین شوراها و مسوولان شاهد باشیم چرا که شوراها عصاره مردم و نمونه بارز مردم سالاری دینی هستند.

وی با اشاره به نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام دولت، ملت همدلی و همزبانی بیان کرد: امروز مشورت را باید مظهر و نشان شعور، وحدت و همدلی و همزبانی دانست.



***

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان در همایش بزرگداشت مقام معلم در شهرستان گمیشان گفت: دولت تدبیر و امید نگاه واقع بینانه ای به قشر فرهنگی دارد زیرا تمام سرمایه ها در آموزش و پرورش خلاصه می شود و هر چه در این زمینه سرمایه گذاری شود کم است. 

محمود ربیعی معلمین را محوری ترین مرکز توسعه یک جامعه دانست و افزود: سیستم آموزش و پرورش نه تنها مصرف کننده و هزینه بر نیست بلکه یک منبع بسیار عظیم تولید نیروی انسانی برای رشد و تعالی یک جامعه است. 

وی همکاری خانواده ها با آموزش و پرورش را از ضروریات دانست و مشارکت و تعامل بیشتر آنان با سیستم تعلیم و تربیت را خواستار شد. 

ربیعی در ادامه به مشکلات ارتقاء رتبه و پاداش معلمان اشاره کرد و افزود: حقوق و مزایای نوار مرزی برای معلمان زحمتکش در دست بررسی و پیگیری است.

در این مراسم برنامه های متنوعی از جمله اجرای آهنگ های محلی توسط آهنگسازان منطقه ای و سرود توسط دانش آموزان و اجرای نمایش برگزار شد و سپس از 14 معلم نمونه و 26 نفر از معلمین که در سال تحصیلی 94 - 93 بازنشسته شده اند با اهداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد. 



***

مشاور جوان استاندار گلستان در جمع دانشجویان، کارکنان، مدرسان و روسای واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی سراسر گلستان گفت: برای شتاب بخشی به روند توسعه استان نقش آفرینی بیش از پیش دانشگاهیان یک ضرورت اساسی است.

علی نصیبی افزود: با توجه به وجود نیروی انسانی کارآمد و صاحب نظر و بهره مند از علم روز در تخصص های گوناگون در بین دانشگاهیان استان که حاضر به تعامل و ارائه ایده های خود به نهادهای دولتی استان در جهت بهبود شاخص های اساسی هستند، ایجاد بستر لازم برای استفاده از تخصص های گوناگون جامعه دانشگاهی استان یک ضرورت است.



***

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به همسویی اهداف دو دستگاه گفت: وزارت ورزش و جوانان می تواند از مبنا شروع کند و خروجی در آموزش و پرورش می تواند بهترین آغاز برای ورزش و جوانان باشد و هر چه بتوانیم استعدادها را در مدارس و در سنین پایین شناسایی کنیم با هدایت صحیح آن ها، شانس بهتری برای ورزش قهرمانی و ملی فراهم خواهد شد.

محمدرضا وطنی با اشاره به ظرفیت های دو دستگاه افزود: ملاک ما کیفیت در اجرای برنامه هاست باید از تجربه ها بهره برد و نباید فقط به فرصت محدود درس تربیت بدنی بسنده کنیم می توانیم در کنار هم و در فوق برنامه ها، نیروی انسانی توانمندی برای آینده ورزش کشور تربیت کنیم.

بهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز با تشریح برنامه های اداره کل گفت: این تعامل باید از یک نظم خاص برخوردار باشد و ما آموزش و پرورش را جدا از خود نمی دانیم و معتقدیم پایه ورزش قهرمانی از ورزش دانش آموزی شکل می گیرد.



*** 

فرماندار علی آباد در همایش شوراهای اسلامی در شهر فاضل آباد گفت: یکی از وظایف شوراها مشورت گرفتن از افراد نخبه و تحصیل کرده جامعه است تا در راه توسعه و رسیدن به اهداف با کمترین موانع روبرو شوند.

احمد تجری مفرد تصریح کرد: شوراها باید وحدت را سرلوحه کار خود بدانند و از هر گونه تفرقه که زیان آن را مردم متقبل می شوند خودداری نمایند.

وی اضافه کرد: شوراها باید آسیب های اجتماعی را با کمک هم شناسایی کنند و نشاط و شادی را در جامعه ایجاد نمایند و این کار جز با همکاری قوه قضاییه و مردم محقق نمی شود. 

نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری نیز نقش شوراها را در پیشبرد اهداف نظام اسلامی مهم دانست و افزود: قرآن کریم در چند آیه به مشورت و امر شورا اشاره کرده است.

آیت اله سیدعبدالهادی شاهرودی با بیان این که شوراها در وحدت مردم نقش بسزایی دارند گفت: نقش شوراها ایجاد فضای ایمانی و سالم و به دور از تفرقه در جامعه است.

رحمت اله نوروزی نماینده شهرستان در این همایش نیز با اشاره نقش مؤثر شوراها در رویدادهای جامعه اظهار کرد: نقش شوراها گرفتن مطالبات مردم از دستگاه ها و ادارات مورد نظر است و در این راه نمایندگان مجلس هم در این راه قدم بر می دارند.

در ادامه محمدی دادستان علی آباد در این باره گفت: نقش موثر شوراها ایجاد امنیت با همکاری با نیروهای انتظامی برای مردم است.

وی خطاب به شوراها در بحث آب های زیرزمینی و کشاورزی در زمین های زراعی هشدار داد و گفت: قبل از کشت یک محصول پرآب کشاورزان را در مورد کم آبی توجیه نمایید.

محمدی در مورد تعرض به زمین های کشاورزی و مسکونی در سال های اخیر از سوی سودجویان گفت: با همکاری شوراها این متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند که اگر این کار با همکاری شوراها اتفاق نمی افتاد این سودجویان مانع پیشرفت و حتی اشغال آن مناطق می شدند.



***

فرماندار کردکوی در همایش گرامیداشت روز معلم با اشاره به این که توسعه کشور در سایه نظام آموزشی کارآمد است گفت: روش ایده آل دستیابی به توسعه در همه عرصه های کشور، نظام آموزش و پرورش کارآمد است.

مجتبی جمالی افزود: اگر نظام آموزش و پرورش پویا و کارآمد نباشد توسعه یافتگی هم امری نشدنی است.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به مهمترین ارکان نظام آموزشی هر کشور، از معلم به عنوان رکن رکین این نظام یاد کرد و افزود: نقش و حضور جدی معلم در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی قابل مشاهده است.

جمالی با اشاره به برخی معضلات اجتماعی موجود در جامعه ایران از قبیل طلاق و اعتیاد گفت: تنها راه برون رفت از مسائل فوق توجه بیش از بیش مسئولان به نظام آموزشی و از همه مهمتر نگاه و توجه ویژه و همه جانبه به زندگی معلمان است.

وی افزود: کاهش هزینه های دولت در همه عرصه ها و افزایش درصد دستیابی به اهداف بلندمدت نظام، مستلزم توجه به نظام آموزش کارآمد و نگاه ویژه به قشر زحمتکش و دلسوز است.

در این مراسم از معلمان نمونه استانی و شهرستانی و بازنشستگان فرهنگی با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.



***

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در مراسم گرامیداشت استاد مطهری در حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) بندرترکمن گفت: این استاد شهید تدریس را به عنوان عبادت و وظیفه دینی و نه یک شغل می دانست.

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی با بیان این که شاگردان با نشستن پای درس آن استاد بزرگوار تمام وجود و استدلالش را می پذیرفتند افزود: معلم باید طوری باشد که هم در مغز و هم در روح و روان شاگرد تاثیرگذار باشد.

امام جمعه گرگان با بیان این که بین عالم و متفکر تفاوت وجود دارد اظهار کرد: کسی که ذهنش از سلسله معلومات پر شده باشد عالم نام دارد، به طور معمول عالم توانایی ایجاد تحول را ندارد و در همان حد اندوخته های خود باقی مانده و تحول آفرین نمی شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اما متفکر با تکیه بر معلومات خود مجهولات را کشف می کند به عبارت دیگر هر چه علم پیشرفت کند بر مجهولات آن نیز افزوده می شود انسانی که چیزی نمی داند مجهولاتش کم و کسی که اندوخته های علمی اش زیاد است مجهولاتش هم افزایش می یابند. 



***

مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان در نخستین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان آق قلا گفت: آگاهی بخشی صحیح در برش شهرستانی و گسترش حوزه اندیشه از مهمترین وظایف شورای هماهنگی روابط عمومی است.

علی یازرلو بیان داشت: شورای هماهنگی روابط عمومی به نوعی اتاق فکر آن شهرستان است و هر چه در این امر حساسیت و اهتمام بیشتری شود تاثیرگذاری و جذب مخاطبین آن نیز بیشتر می گردد.

وی بر لزوم برگزاری جلسات شورای هماهنگی روابط عمومی ها به صورت مستمر و ماهانه تاکید کرد و گفت: جلسات این شورا فرصتی برای همگرایی و ارتباط اعضای شورا با یکدیگر است.



***

معاون سیاسی استاندار گلستان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در هفته تجلیل از مقام معلم به دیدار همسر امیر شهید محمدعلی کمانگری رفتند.

علی اصغر طهماسبی در این دیدار گفت: مدیریت از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود و ایشان حق بزرگی به گردن همه مسئولین استان و گرگان داشتند.

وی خاطرنشان کرد: شهید کمانگری عمر خود را وقف خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم گرگان نمود و حتی با توجه با شرایطی فیزیکی و جانبازی که داشتند لحظه ای از خدمت رسانی غافل نشده و همواره نسبت به مشکلات مردم دغدغه داشتند.
 

ارسال نظر

آخرین اخبار