صادقلو برای صادقلو

این روزها در استان گلستان کمتر کسی است که نداند نگین " لو " بر پایۀ هر انگشتری که قرار گیرد از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار خواهد شد؛ خواه پایۀ انگشتری طلا و نقره باشد، خواه حلبی و مفرق.

رونمایی از سلاح پنهان شهردار برای خلع سلاح شورا

به گزارش گلستان 24، بوده اند افرادی که عیار توانمندی و تجربیات آنها در حوزۀ مدیریت، قابل توزین و قیاس با پایه های حلبی هم نبود، اما به واسطۀ بهره مندی از نگین " لو " بر تارک ویترین انتصابات قبیله ای در گلستان جای گرفته اند.
آنچه از روزهای آغازین استقرار دولت تدبیر و امید در استان گلستان بیش از همه خودنمایی کرده است، بی توجهی به شایسته سالاری و نشنیدن صدای نخبگان و حتی صاحبان واقعی دولت در استان و اصرار به انتصاباتی بوده است که به قول سینمایی ها " همیشه پای یک " لو " در میان است " تا آنجا که گروهی از فعالان سیاسی، با ارسال نامه ای به آیت الله نورمفیدی - نماینده ولی فقیه در گلستان - علاوه بر نارضایتی از انتصابات قومی، به عملکرد نا مناسب، عزلت گماری نخبگان، عدم تحقق شعارهای دولت و دور ماندن از مسیر توسعه نیز انتقاد کرده اند. 
چند روز پیش اعضای شورای شهر گرگان بنا به دستور استاندار صادقلو به ساختمان سفید استانداری احضار شده بودند تا با عدم دعوت معنا دار از مدیر کل شهری استانداری، در خصوص مسائل مختلف مرکز استان بحث و تبادل نظر شود.
با وجود آنکه هر عقل سلیمی به خوبی می توانست پیش بینی کند که این نشست بر پایۀ چه اهدافی پی ریزی شده است، اما برخی اعضای شورای شهر خود را برای بیان و معرفی سرعتکاههای توسعۀ گرگان و راهکارهای رفع موانع آماده کرده بودند که بر اساس پیش بینی ها، این نشست رنگ و بویی از جلسات رسمی نداشته و باز هم دامنۀ حکایت تکراری قوم گرایی، پای خود را به خلوت مدیریت شهری گرگان باز کرد و استاندار صادقلو به نیابت از شهردار صادقلو در پی راندن ابرهای تیرۀ سردی روابط و تاباندن آفتاب تعامل بر آسمان شورای شهر و شهردار شده است.
از آنجا که استاندار صادقلو در چند ماه اخیر با بکارگیری قدرت قانونی معاون عمرانی استاندار و فرماندار گرگان برای کاهش آسیب و خنثی سازی هجمه های مخالفان شهردار صادقلو، حضور خود در لایه های پنهان حامیان شهردار را به همگان اثبات نموده است، اما خواستها و مطالبات مخالفان شهردار در شورای شهر و تاکید بر مواضع خود به دلیل بهره مندی از پشتوانۀ قانون و اختیارات قانونی ، ماموریت سفرای نقاب زده استاندار برای صیانت از شهردار را بی حاصل نموده و شائبۀ شکست صادقلو در برابر شورانشینان و احتمال کاهش یک کرسی منتسب به " لو " ها در مرکز استان، استاندار را مجاب به پوشیدن لباس رزم نموده و به حضور فیزیکی در عرصۀ چانه زنی میدانی برای پاسبانی از نگین پر طمطراق شرق استان ترغیب نموده است.
بازتاب حاصل از این نشست گویای آن است که مخالفان شهردار در مواضع قبلی خود مبنی بر رفتن شهردار اصرار ورزیده و استاندار هم که توقع شنیدن پاسخ منفی از نمایندگان مردم را نداشت، آشکارا خود را ملزم به حفظ و حمایت از شهردار هم ولایتی دانسته است.
شواهد حکایت از آن دارد که جنگ سرد میان شهردار و شورای شهر گرگان، با یارکشی و رو شدن مهره ها وارد فاز جدید خود خواهد شد که یک سوی آن شهردار با سلاح استاندار سنگر گرفته و در سوی دیگر، مخالفان شهردار با سلاح قانون و پشتوانه مردمی موضع گرفته اند و از این حیث می توان مدیریت شهری گرگان را هر لحظه آبستن خبرهای داغ دانست. اخباری که پایان آن تنها با شکست یکی از دوقطب قدرت در مدیریت شهری امکان پذیر خواهد بود.
باید منتظر ماند و دید؛ اکنون که ماهیت زره پوشان پشت پردۀ این زور آزمایی بر همگان مبرهن شده است، کدام یک از طرفها قادر به زمین گیر کردن رقیب خواهند بود. اردوگاه قانون و اختیارات قانونی شورانشینان یا کمپین شهردار و استاندار ؟ !

ساجدنیوز/البرزی

ارسال نظر

آخرین اخبار