پذیرش طرحهای فناورانه در مرکز رشد پارک علم و فناوری، چاپ 30 عنوان نشریه ترویجی کشاورزی، واگذاری آموزش صنایع دستی به بخش خصوصی، سرپرستی یکصد یتیم از سوی خیر جوان گلستانی و برپایی نمایشگاه حیات وحش در گرگان از جمله عناوین خبر روز پنجشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

مروری بر چند خبر از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان از دور جدید فراخوان جذب و پذیرش طرح­های نو و دارای فناوری در مرکز رشد پارک خبر داد. 

عماد آیدانی گفت: مرکز رشد جامع گلستان آماده پذیرش و جذب طرح­ها و ایده­ های تمامی جوانان استان و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع که طرح­های مبتنی بر فناوری و نوآوری دارند می باشد و زمینه­ های تجاری سازی این طرح­ها را فراهم خواهد کرد. 

وی افزود: ارائه فضای کاری مناسب و زمینه ­سازی دریافت تسهیلات مختلف و خدمات مشاوره­ ای عمومی و تخصصی لازم از خدماتی است که مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری به متقاضیان ارائه خواهد کرد. 



*** 

محققان مؤسسه تحقیقات پنبه کشور 30 عنوان نشریه ترویجی راهنمای توصیه کودی بر اساس نقشه‎های رقومی حاصلخیزی خاک گلستان را برای محصولات زراعی مراکز جهاد کشاورزی استان به صورت نشریه ترویجی چاپ و در اختیار کشاورزان قرار دادند. 

این نشریات با تلاش دکتر روشنی رییس مؤسسه و مهندس قرنجیکی از محققان بخش تحقیقات به زراعی تهیه و با همکاری مدیریت ترویج کشاورزی استان گلستان چاپ شد. 

نشریات برای توصیه کودی اراضی کشاورزی تحت نظارت و مدیریت مراکز جهاد کشاورزی این استان تهیه شده که شامل عناوین 'اهمیت تغذیه صحیح گیاه در تولید محصول، اهمیت ماده آلی خاک در کشاورزی، تناوب زراعی، توصیه های زراعی برای اراضی هر مرکز جهاد کشاورزی استان، عناصر پرمصرف، عناصر کم مصرف و محلول پاشی عناصر غذایی کم مصرف' است. 



*** 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از واگذاری آموزش صنایع دستی به بخش خصوصی طی 6 ماه آینده خبر داد و گفت: آموزش مقدماتی صنایع دستی با نظارت اداره کل به بخش خصوصی واگذار و نحوه آموزش بر اساس دستورالعمل تهیه شده اجرایی خواهد شد. 

ابراهیم کریمی در اولین نشست مربیان آموزشی در سال جدید، از آموزش شاغلین صنایع دستی توسط اداره کل یاد کرد و افزود: شاغلین افرادی هستند که دارای کارت آموزش، شناسایی و یا پروانه تولید هستند. 

وی ادامه داد: آموزش شاغلین صنایع دستی جایگزین آموزش های مقدماتی می شود که در این آموزش علاوه بر آموزش های تکمیلی، دوره های به آموزی، کارگاه های مهر اصالت، بسته بندی و کاربردی کردن محصولات، برندسازی و ... در راستای ارتقاء کیفیت تولیدات و سطح فروش محصولات نیز به اجرا درخواهد آمد. 

14 مرکز آموزشی صنایع دستی در گلستان فعال است و 28 رشته بومی مانند جاجیم، ابریشم بافی، سوزن دوزی ترکمن، 46 رشته غیربومی مانند گلیم، کاشی سنتی، 34 رشته رایج و فعال نظیر معرق، ابریشم بافی و نواربافی و 20 رشته در حال آموزش مانند سفال، معرق، سوزندوزی شاهکوه از رشته های موجود در استان گلستان است. 

13 رشته مانند خورجین بافی، پوستین دوزی، زین سازی از رشته های در حال منسوخ شدن است و برخی رشته های منسوخ شده شامل قزاق دوزی، سوزن دوزی شاهکوه، زیورآلات ترکمن و غیره در حال احیاء است. 



*** 

حامی خیر سرپرستی 100 یتیم گلستان را برعهده گرفت 

قائم مقام کمیته امداد امام (ره) گلستان گفت: یک حامی جوان گلستانی در سال جاری سرپرستی 100 یتیم را برعهده گرفت. 

اسماعیل بشارتلو اظهار کرد: این فرد خیر متعهد شد به ازای هر یتیم ماهانه 200 هزار ریال و مجموعا 20 میلیون ریال پرداخت نماید. 



*** 

به مناسبت روز زمین پاک نمایشگاه حیات وحش در سالن دانشگاه فارابی فرهنگیان شهرستان گرگان برگزار شد. 

در این نمایشگاه 26 گونه از گونه های نادر در حال انقراض پرندگان و پستانداران تاکسیدرمی شده برای آشنایی دانشجویان و علاقه مندان حیات وحش به نمایش گذاشته شد. 



*** 

به منظور ارج نهادن به خدمات چند ساله راهدار مرحوم عبدالغفار قره داشلی خیابان محل زندگی وی در شهرستان آق قلا آسفالت شد. 

اداره راه و شهرسازی آق قلا با همکاری شهرداری اقدام به آسفالت خیابان راهدار مرحوم قره داشلی به طول سه کیلومتر در شرق آق قلا کرد. 

در پی درگذشت راهدار قره داشلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طی مکاتباتی که با اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان داشت خیابان محل زندگی این راهدار را به نام وی نامگذاری کرد. 

مرحوم قره داشلی از راهداران فعال در اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر (جنوب سیستان و بلوچستان) بود که در خرداد 93 به اتفاق همسر و فرزندانش در سانحه تصادف در جنوب کشور جان خود را از دست داد. 



*** 

ثبت نام طرح تربیت حفظ قرآن کریم از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در حال انجام است. 

کارشناس مسئول اداره کل اوقاف گلستان گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 15 میلیون حافظ و قاری قرآن در سطح کشور در جوار بقاع متبرکه برای گروه های سنی مختلف در حال برگزاری است. 

حجت الاسلام سعید غیرتمند افزود: این افراد با شرکت در این کلاس ها حافظ یک، دو، پنج، 10، 15، 20 و 30 جزء قرآن کریم و حفظ موضوعی 120،150،300 موضوع می شوند. 

وی اظهار کرد: نام نویسی از علاقه مندان برای حضور در کلاس های چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

وی زمان شروع کلاس های آموزش حفظ قرآن را دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با ولادت امام علی (ع) ذکر و اضافه کرد: در کنار سهمیه 8210 هزار نفری برای آموزش عمومی و مستقیم، 250 نفر نیز سهمیه استان برای آموزش مجازی است. 

وی در پایان گفت: آزمون پایانی چهارمین مرحله طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسرکشور هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود. 



*** 

معاون سیاسی، امنیتی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان به همراه فرماندار بندرگز از پروژه های عمرانی بخش نوکنده بازدید کردند. 

بازدیدکنندگان از پروژه های عمرانی بخش نوکنده از نزدیک در روند اجرا و تکمیل این طرح ها قرارگرفتند. 



*** 

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: کلیه دانش آموزان با نیازهای ویژه توسط آزمایندگان تخصصی شنوایی مورد ارزیابی اولیه و تخصصی قرار گرفتند. 

عباس خانعلی افزود: تعداد 1873 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه توسط 6 کارشناس شنوایی شناس با حضور در مدارس آموزشی مورد غربالگری اولیه قرار گرفتند. 

وی اضافه کرد: از تعداد مذکور 210 نفر مشکوک به مشکل بودند و در کلینیک مراکز تابعه ارزیابی تخصصی شده و جهت پیگیری، راهنمایی و توصیه های لازم به اولیاء آنان ارائه شد. 

وی در ادامه گفت: تعداد 10 دستگاه سمعک و 20 حلقه باطری از محل برنامه توانبخشی با مشارکت اولیاء برای دانش آموزان نیازمند و متقاضی خریداری و تامین شد. 



*** 

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گلستان گفت: در یک سال گذشته برای 23 هزار و 493 مددجوی تحت حمایت در سرفصل های مختلف آموزش خانواده برگزار شد. 

ابراهیم باغبانی اظهار کرد: در سال گذشته آموزش خانواده در سرفصل های مختلف دینی اعتقادی، بهداشتی، اجتماعی، روانی و رفتاری، فرهنگی، حقوقی و اقتصادی و معیشتی برای مددجویان این نهاد برگزار شد. 

وی افزود: در همین راستا 23 هزار و 493 نفر از مددجویان این نهاد از گروه های مختلف زنان مطلقه، زنان فوت همسر، زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل، سالمندان، همسران جوان، جوانان، دانش آموزان و دختران در آستانه ازدواج در 810 جلسه از این آموزش ها بهره مند شدند.



***

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان در نشستی با فرمانده ارشد ارتش در استانهای مازندران و گلستان روز ارتش را به سرتیپ دوم خمری تبریک گفت.

امیر خمری نیز در این نشست از تعامل ایرنا با دستگاههای مختلف بویژه ارتش تقدیر کرد.

6203

 

 

انتهای پیام /* 

ارسال نظر

آخرین اخبار