middle east monitor گزارش داد:

تعدادی از احزاب سکولار مصر از دولت این کشور خواسته اند که اسلام را از کلیه قوانین و مقررات حذف و نظامی کاملا سکولار را پیاده کند

تلاش برای تغییر هویت اسلامی مصر

به گزارش گلستان 24، به نقل از middle east monitor، تعدادی از احزاب سکولار در مصر در تلاشند تا هویت اسلامی را از کشور مصر حذف کنند.

 

بر پایه این گزارش، کشور مصر به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی، نقش موثری در بسط و گسترش اسلام در جهان دارد. دانشگاه الازهر تاکنون هزاران دانشمند معتدل اهل سنت را تربیت کرده است. با اینحال احزابی در مصر مدعی اند که اسلام فائده ای برای این کشور نداشته و خواستار حذف دین اسلام از قوانین این کشور شدند.

 

در حال حاضر دین اسلام به عنوان دین رسمی مصر معرفی می شود و به همین دلیل نیز بسیاری از احکام اسلام در این کشور اجرا می شود. تعدادی از احزاب سکولار از دولت این کشور خواسته اند که اسلام را از کلیه قوانین و مقررات حذف و نظامی کاملا سکولار را پیاده کند.

 

تلاش احزاب سکولار برای حذف اسلام در حالی صورت می گیرد که مردم این کشور چند سال پیش در انقلابی خواستار تشکیل حکومت اسلامی در کشور خود شدند و در همه انتخابات های آزاد پس از انقلاب نیز اسلام گرایان را انتخاب کردند.

 

احزاب سکولار مصر مدعی اند که اسلام باعث تفرقه در این کشور شده است و با ادامه وضعیت کنونی، هیچ گاه شاهد وحدت در این کشور نخواهیم بود. آنها خواستار این هستند که هر کس با هر دینی حتی بت پرستی بتواند در سطوح بالای مدیریت کشور حضور داشته باشد و به اعتقاد آنها با اجرای این دستورالعمل، تفرقه در کشور مصر از بین خواهد رفت.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار