مراسم بزرگداشت سالگرد تولد مختومقلی فراغی با حضور پرشور مردم و مسئولین در بندرترکمن برگزار شد.

چرا خانم نازقلیچی فرمانداربندرترکمن از بین این همه اشعار زیبای مختومغلی فقط این شعر را انتخاب کرد؟

به گزارش گلستان 24، در این مراسم خانم نازقلیچی فرماندار بندرترکمن از بین آن همه اشعار زیبای مختومغلی فراغی ، شعر خاص این شاعربزرگ را که در زمان خویش خطاب به نادر شاه خوانده بود را انتخاب و برای حاضرین در خواندند !! چرا؟

بوگون شاه سن ارته گدا بولارسن
ایلده ن گونده ی مالدان جدا بولارسن
بیرگون جانینگ چیقیپ فدا بولارسن
قازانارسن چوخ گناه نی سن فتاح

ترجمه - امروز شاه هستی - فردا گداخواهی شد از مال ایلت جدا خواهی شد روزی جانت از تن جدا خواهد شد - چون گناه زیادی را مرتکب هستی ای فتاح.

البته ناگفته نماند که در ستاد مردمی بزرگداشت مختومقلی فراغی استان گلستان کسانی حضور دارند اکثرا دارای تفکرقومیتگرا بوده و در میتوان کسانی را در بین آنها مشاهده کرد که در قائله گنبد که منجرب بشهادت رسیدن تعدادی از برادران اهل سنت و تشیع شد نقش کلیدی داشتند و حتی با افراد حزب توده لامذهب ارتباط داشته و دارند و بنظر که آنها قصد آب را گل آلود کرده و از آن سوء استفاده کنند. البته هر ساله با نزدیک شدن به روزهای برگزاری مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر و عارف بزرگ ترکمن برخی از محافل و گروههای تندرو از این ایام برای عقده گشایی های خود استفاده می کنند.
در این زمینه در این روزها تلاش این گروهها این است که به بهانه برگزاری مراسم این شاعر بزرگوار ایرانی در قالب شبهای شعر و سرودن قطعات ادبی به تحریک احساسات قومی ترکمنهای ما بپردازند .
پیشینه و سابقه خیلی از این افراد را هم که مطالعه می کنیم به برخی از جریانات تجزیه طلب اول انقلاب می رسیم .این افراد که در سه دهه گذشته در گوشه عزلت رفته بودند در ماههای اخیر و بعد از جابجایی دولت با این تصور باطل که می توانند دوباره افکار خطرناک خودرا در منطقه و استان اشاعه دهند دوباره وارد میدان شده اند .
این افراد و گروهها با سردمداری چند سایت و هفته نامه متعلق به ترکمنها در ماههای اخیر تلاش کرده اند که از برخی از چهره های شاخص معاند نظام که مقیم خارج از کشور هستند قبح زدایی کنند.
 بر اساس آخرین اخبار رسیده به ما در هفته های اخیر تلاش این محافل برای دعوت از برخی از عناصر توده ای خارج نشین مثل ش.رمتمرکز بوده و بر اساس اخبار موثق قرار است این فرد معلوم الحال به دعوت این محافل درمراسم بزرگداشت مختومقلی حضور پیدا کند .این محافل از این نکته غافل هستند که دوست داران انقلاب اسلامی بیدار و هوشیار هستند و اجازه حضور مجدد این افراد را در صحنه های اجتماعی نمی دهند

از طرفی فدائیان خلق نام پدر مرحوم فرماندار بندرترکمن را در لیست باصطلاح شهدای  چریک های فدایی خلق  قرار دادند در صورتیکه وی وابسته به هیچ حزب و یا گروهی نبود انشالله در آینده بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار