در حالی که عماد مغنیه در فرماندهی ارتش حزب الله بوده و فعالیت های جدی را انجام می داده است، مصطفی پسر وی نیز در ایران آموزش دیده و در سال 2005 که تنها 18 سال داشته به همراه پدر خود در عملیات هایی شرکت کرده است.

فرزند کوچک عماد مغنیه، کابوس جدید اسرائیل

به گزارش گلستان 24، گبیدیعوت احرنوت (ynetnews) در گزارشی در تیتر یک خود به پسر دوم عماد مغنیه و تبدیل شدن وی به چهره ای بانفوذ در حزب الله لبنان پرداخت و نوشت: بزرگ ترین پسر عماد مغنیه در حالی توسط اسرائیل ترور شد، که به یک چهره بانفوذ و بارز در حزب الله تبدیل شده بود. اکنون پسر کوچک عماد مغنیه، مصطفی، جای او را گرفته است و عدم حضور وی در انظار عمومی نیز این احتمال را تقویت می کرد.

 

این سایت صهیونیستی افزود: «عماد مغنیه یکی از فرماندهان با نفوذ حزب الله در سال 2008 در دمشق ترور شد و پسر او جهاد مغنیه نیز چند ماه قبل در حملات اسرائیلی در سوریه ترور شد. به هر حال باید گفت این آخرین مبارزی نبود که از خانواده عماد مغنیه دیده می شد و اکنون مصطفی، پسر دیگر عماد مغنیه در حال تبدیل به یک چهره بارز و با نفوذ در حزب الله لبنان است.»

 

یدیعوت احرنوت در ادامه نوشت: «هفته گذشته، منابع حزب مخالف در سوریه اعلام کردند که پسر عموی عماد مغنیه در میان 8 تن از شبه نظامیان حامی بشار اسد کشته شده است. به هر حال افراد زیادی از خانواده مغنیه، در امور نظامی حزب الله لبنان نقش آفرین هستند. "رونن سولومون" محقق و تحلیل گر اطلاعاتی که در حال بررسی عملکرد مصطفی مغنیه است، اعتقاد دارد که اخبار بسیار کمی از مصطفی وجود دارد و او چهره مرموز حزب الله است.»

 

این سایت در ادامه افزود: «طبق تحقیقات و بررسی های "سولومون"، در حالی که عماد مغنیه در فرماندهی ارتش حزب الله بوده و فعالیت های جدی را انجام می داده است، مصطفی پسر وی نیز در ایران آموزش دیده و در سال 2005 که تنها 18 سال داشته ،به همراه پدر خود در عملیات هایی شرکت کرده است. مصطفی تحصیلاتی نیز در این زمینه داشته است. بعد از ترور مغنیه، برخی از برنامه های عماد مغنیه توسط پسر بزرگ او یعنی جهاد ادامه یافت و او خیلی زود رسانه ای شد اما پسر کوچک عماد مغنیه، یعنی مصطفی به طور اسرار آمیزی رسانه ای نشد و اطلاعات بسیار کمی از وی در مطبوعات منتشر شد.»

 

این سایت صهیونیستی ادامه داد: «چند ماه بعد از ترور عماد مغنیه، خبرهایی بدست آمد که مصطفی مغنیه در بیروت دارای پسری شده است و نام او را عماد گذاشته اند. 4 سال بعد از ترور فرمانده حزب الله، شبکه المنار در سالگرد عماد، مصاحبه ای با پسر مصطفی مغنیه انجام داد، در حالی که یونیفورم نظامی به تن داشت و نکته جالب این بوده که پدر وی یعنی مصطفی در این مصاحبه حضور نداشت.»

 

"سولومون" می گوید: «برخلاف مصطفی و پدرش، جهاد را همه می شناختند و می دانستند که او ماموریت های امنیتی زیادی دارد. به طور کلی باید گفت خانواده مغنیه همه در راستای اهداف حزب الله کار می کنند و ماموریت های بزرگی دارند.»

 

یدیعوت احرنوت افزود: «باید گفت مصطفی مغنیه دست پرورده پدرش می باشد و اکنون به چهره بزرگ تبدیل شده است؛ همه به وی اعتماد دارند تا جانشین پدرش بشود. گفته می شود مصطفی اکنون نقش های زیادی را در هماهنگی جنش حزب الله در لبنان، سوریه و ایران دارد و هماهنگی های زیادی را انجام می دهد. وی برخلاف برادرش همچنان ناشناخته است و هویت او همچنان مخفی است و آموزش های بسیاری را برای انجام ماموریت های سری دیده است.»

 

"سولومون" در این زمینه می گوید: «تاکنون عملیات هایی نیز برای ترور مصطفی انجام شده است ولی در مهمترین آنها موجب شد تا گارد امنیتی وی کشته شوند و برخی نیز زخمی بشوند. در حال حاضر، حزب الله بر این باور است که نام افرادی از شخصیت های حزب الله در لیست سازمان های اطلاعاتی می باشد و اسم مصطفی نیز در میان آنها است.»

 

این سایت صهیونیستی که واضح است اصلا دل خوشی از خانواده مغنیه ندارد و خواهان ترور هر چه زودتر مصطفی مغنیه است، در پایان نوشت: «در حالی که مصطفی همچنان در رسانه ها و انظار عمومی، ناپیدا است، در آخرین اطلاعات بدست آمده، مشخص شده که در حال درمان در یکی از بیمارستان های لبنان به علت بیماری خونی است. باید گفت که او چهره بعدی با نفوذ در خانواده عماد مغنیه است.»

 

 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    ناکورشوندکه نمیتوانندببینند...ضمنااشتباهی شده :مصطفی فرزندبزرگ شهیدعمادهست وشهیدجهادکوچکترین پسر...اگه توروایت زندگی شهیدعمادخونده باشین اولین فرزندایشون مصطفی ذکرشده..خارج ازاینهابایه نگاه ساده به عکس مصطفی وشهیدجهادبراحتی میشه اختلاف سنی اونارومتوجه شد...مصطفی فرزندپسربزرگتر
    فاطمه فرزندبعدی وشهیدجهادکوچکترین عضوخانواده....

    لطفااصلاح شود

آخرین اخبار