فرماندار گالیکش دومین مشاور جوان خود را معرفی کرد.

دومین مشاور جوان فرماندار گالیکش معرفی شد

به گزارش گلستان 24، بر اساس حکم حسن خسروی، مجتبی وزیری متولد مردادماه سال 64، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی روانشناسی و دانشجوی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد، به‌عنوان مشاور فرماندار در امور جوانان منصوب شد.

مشاور جدید فرماندار گالیکش در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه با اشاره به اینکه فعالیت‌های اجتماعی نداشته گفت: از سال 85 تا سال 89 به‌عنوان معلم در مدرسه شهید نقدی پور به تدریس پرداخته و از آن سال تاکنون نیز به‌عنوان مدیر این مدرسه انجام‌وظیفه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هرروز در فرمانداری حضور خواهد یافت افزود: از ساعت 7:30 الی 12:10 در مدرسه و از آن به بعد نیز تا پایان ساعت اداری در فرمانداری گالیکش حاضر خواهد شد تا به امور جوانان شهرستان بپردازد.

وزیری با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال شناسایی جوانان و قابلیت‌های آن‌ها در حوزه شهرستانی هستیم گفت: به‌زودی با معرفی اتاق فکر جوانان، شورای مشورتی و کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی رسیدگی به امور جوانان را انجام خواهیم داد.

مشاور جدید فرماندار گالیکش در پاسخ به اینکه از همه جوانان در گروه‌های تشکیل‌شده استفاده خواهد شد یا انتخاب سیاسی خواهد بود گفت: انتخاب اتاق فکر سیاسی نخواهد بود و کسانی که فعال و دلسوز شهرستان باشند انتخاب خواهند شد. کسانی که با دولت هم سو باشند نه کسانی که بیایند و چالش ایجاد کنند که می‌تواند بدترین حالت باشد.

وزیری با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه جوانان در شهرستان گالیکش کاری صورت نگرفته است گفت: ساختار اصلی ساماندهی جوانان در گالیکش تاکنون پیاده‌سازی نشده و فرصتی نیاز است تا گروه‌ها و کارگروه‌ها تشکیل شود.

پیش از مجتبی وزیری عابدین خسروی استاد دانشگاه و دانشجوی دکترای تربیت‌بدنی در شهریورماه سال گذشته این سمت را عهده‌دار شد.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد عابدین خسروی اسفندماه سال گذشته پس از شش ماه به دلیل مشغله‌های علمی و دانشگاهی از سمت خود استعفا داده است.

گزینه‌های تصدی مسئولیت مشاور جوان فرمانداری‌ها، از سوی فرمانداران به حوزه مشاور جوان استانداری معرفی و پس از موفقیت آنان در مصاحبه تخصصی، حکم آنان از سوی فرماندار صادر خواهد شد.

نیلکوه، ضمن تبریک به مجتبی وزیری برای ایشان آرزوی موفقیت دارد.

بازهم فرماندار به محدود سنی جوان توجهی نکرد

اما نکته‌ای که باید حسن خسروی در این خصوص به جوانان شهرستان گالیکش پاسخگو باشد سن مجتبی وزیری است. نکته‌ای که در خصوص مشاور پیشین خود نیز در نظر نگرفت.

در سال 1371 برای اولین بار گروه سنی 12 تا 25 سال به‌عنوان جوانان در جمهوری اسلامی ایران مطرح شدند و این مسئله مبنایی برای برنامه‌ریزی و ساماندهی امور جوانان شد.

البته در این تعریف مقرر شد که نوجوانان هم باید در سیاست‌گذاری‌های شورا و کمیسیون‌ها موردتوجه قرار گیرند و کمیسیون های اشتغال و ازدواج در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های خود تا سن 30 سالگی را مدنظر قرار دهند.

در سال 1384 در این تعریف بازنگری شد و گروه سنی 15 تا 29 سال به رسمیت شناخته شد. این تغییر به علت تکامل در رویکردها بود. در تصمیم‌گیری سال 84 با لحاظ کردن مسائل اجتماعی نوپدید که رسیدن به سن ازدواج و تشکیل خانواده را به تعویق انداخته، دامنه سنی از 25 تا 29 سال امتداد یافت.

بیشتر کشورهایی که به‌طور نظام‌مند و نهادینه و روشمند با مسئله جوانان برخورد داشتند، نسبت به تعریف گروه هدف، سیاست‌ها و برنامه‌های جوانان اقدام کرده‌اند.

مثلاً استرالیا 12 تا 25 سال، ایتالیا 15 تا 24 سال، انگلستان 13 تا 19 سال، آلمان 15 تا 24 سال، ترکیه 15 تا 25 سال، روسیه 14 تا 30 سال و فرانسه 16 تا 26 سال را به‌عنوان تعریف ملی از جوان به رسمیت می‌شناسند.

پیشنهاد نیلکوه به مشاور جدید فرماندار گالیکش:

انتخاب یا انتخاب‌ها اتاق فکر و کارگروه‌ها باید از همه اقوام و طیف‌های سیاسی شهرستان باشد؛ همچنین دراین‌بین یک خانم جوان (ترجیحاً خارج از مجموعه خود فرمانداری) هم برای رسیدگی و مشاوره به فرماندار در امور بانوان انتخاب شود.

در این صورت است که همه جوانان شهرستان با فرماندار رابطه نزدیک داشته و همه گروه‌ها نیز نماینده‌ای در فرمانداری خواهند داشت زیرا نباید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که برخی جوانان فکر کنند فرمانداری در اختیار گروهی از سیاسیون قرارگرفته و نمی‌توان با فرماندار صحبت کرد، اگر چنین باشد ما نه‌تنها نتوانستیم جوانان را جذب نماییم بلکه موجبات دفع و سرخوردگی آنان را هم فراهم نموده‌ایم.

کلام آخر این‌که باید از مشاوران جوان استفاده فیزیکی شود نه اسمی. موضوعی که در طی بیش از چهار سال گذشته توجهی به آن و جوانان گالیکش صورت نگرفت./نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار