پنجمین نشست انتخاباتی کاندیداهای احتمالی ترکمن فعال حوزه انتخابیه غرب استان با حضور 4 نفر از فعالین انتخاباتی برگزار شد .

بروز شکاف در میان کاندیداهای ترکمن غرب استان

به گزارش گلستان 24، در روزهای گذشته پنجمین نشست انتخاباتی فعالان انتخاباتی حوزه انتخابیه غرب استان برگزار شد . در این نشست بر اساس برنامه ریزی انجام شده همه کاندیداهای ترکمن این حوزه انتخابیه دعوت شده بودند . هدف از این دعوت نیز ایجاد الفت و همگرایی بیشتر در بین این نیروها بود .

متاسفانه بر خلاف انتظار و تصورات قبلی ، از بین شش کاندیدا فعال ترکمن در حوزه انتخابیه کردکوی - ترکمن ، چهار کاندیدا در جلسه حضور پیدا کردند .( البته جای شکرش باقی است که اکثریت تشریف آورده بودند )

افراد حاضر در این جلسه عبارت بودند از مهندس جلال ایری ، دکتر محمد قلی ایری ، دکتر مهران شکیبایی و رجب آبادی . این عزیزان با حضورشان اثبات کردند که در عمل به اصل منفعت عمومی و ضرورت همگرایی اعتقاد دارند و آقایان قورلی زاده و فیروزی غایبان این نشست بودند .

با توجه به اینکه در روزهای گذشته قول اطلاع رسانی شفاف در زمینه این نشست داده شده بود ، باید به آگاهی عموم مردم شریف منطقه رسانده شود که آقای فیروزی علی رغم قول قبلی ، پیام دادند که در روز جمعه غروب در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش در علی آباد درگیر هستند و علی رغم اینکه حتی روز پنج شنبه هم بر حضور در این نشست تاکید داشتند از حضور در آن اجتناب کردند .

مشخص نیست آیا این عدم حضور با شایعات مربوط بر عدم حضور حکیم حاجی در انتخابات آتی و حضور برادر ایشان بجای وی ارتباط دارد یا خیر ؟

در زمینه آقای قورلی زاده و تیم ایشان قصه متفاوت است . وی به همراه تیم انتخاباتی شان از ابتدا با این نشست میانه خوبی نداشتند و اعتقادی به ضرورت اتحاد و همدلی ندارند . شاید تصور وی این است که در این دوره می توانند حتی در شرایط تعدد کاندیداها رای لازم برای راه یابی به مجلس را کسب کنند و بر این اساس نیازی به ائتلاف و اتحاد ندارند .

نکته جالب این است که برخی از هواداران ایشان در هفته های گذشته مشروعیت و جامعیت این نشست را زیر سوال بردند . در پاسخ به این عزیزان گفته می شود که اگر نیت تان برای همگرایی و ائتلاف واقعی است شما اعضای موجه برای این نشست را انتخاب کنید . اما در عمل پایبند به این ضرورت باشید !

در نهایت در این جلسه هر چهار کاندیدای حاضر با تشکر از برگزاری این جلسه ، همگی خاطر نشان کردند که ریشه های اختلاف و چند دستگی در بین مردم ما در بیرون از جامعه ما نیست و ریشه های اصلی چند دستگی در داخل آن و نیروهای خودی است . این عزیزان در این زمینه خواستار هوشیاری مردم منطقه در زمینه عوام فریبی ها و شعارهای پوپولیستی برخی از کاندیداها شدند .

در این جلسه مقرر شد با توجه به اینکه در شرایط کنونی طرح استانی شدن انتخابات در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا تعیین تکلیف این مساله تصمیم گیری خاصی در این رابطه صورت نگیرد .انشاالله بعد از تعیین وضعیت این شرایط نشست ها تداوم پیدا خواهد کرد ./ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار