معاون فنی و عمرانی شهردار گرگان با بیان این نکته که پل های هوایی شهر گرگان به زودی مکانیزه می شوند، گفت: تجهیز این پل ها، به تناسب حجم عبوری عابر پیاده بستگی دارد.

پل های هوایی شهر گرگان به زودی مکانیزه می شوند

به گزارش گلستان 24، محسن احمدی صبح یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان، افزود: طبق سیاستی که قبلا اعلام شده بحث تجهیر پل های هوایی و مکانیزه کردن آن با پله برقی یا آسانسور به تناسب حجم عبوری عابر پیاده در هرکدام از پل های عابر در برنامه سال ۹۴ است.

وی با بیان این نکته که بر اساس اعتبار و بودجه ای سال ۹۴این مورد را انجام می شود، افزود: پل هایی که در حال احداث و شروع عملیات اجرایی است مجهز به آسانسور، رمپ یا پله برقی خواهد شد.

وی با اعلام این مطلب که درحال حاضر پله هوایی کوی اوزینه مراحل پایانی را می گذراند، افزود: پل هوایی ابتدای کوی انقلاب در مرحله ابتدایی قرار دارد.

این مسئول شهری با اشاره به اینکه کار اجرایی پل هوایی مقابل راه آهن تازه آغاز شده در مرحله عملیاتی است، افزود: کار پل هوایی مقابل بیمارستان صیاد نیز آغاز شده و در مرحله ساخت عرشه پل است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان ادامه داد: پل هوای بلوار هیرکان محدوده مسکن مهر زیتون و بلوار الغدیر در مرحله مطالعات است؛ برای تمام این پروژه ها تلاش می شود با توجه به حجم دسترسی و نیازعابر یکی از این سه عامل یعنی پله برقی، آسانسور و یا رمپ برای دسترسی روان تر و راحتر به پل انجام شود.

وی در توضیح ساخت زیرگذر در گرگان، گفت: در سال گذشته به این مقوله پرداختیم، نتیجه اجرای زیرگذارها عموما موفق نبوده به دلیل احساس امنیتی که نیاز است، تقویت شود.

احمدی در توضیح معماری پل هوایی و حفظ سیمای شهری، اظهار کرد: برای اینکه سیمای شهری آسیب نبیند سعی کردیم پل هوایی را با یک زیبایی و معماری خاص و ویژه طراحی شود تا مورد توجه مردم بوده و به زیبایی شهر کمک کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار