رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان از شناسایی فردی که اقدام به کلاهبرداری از شهروند گرگانی نموده بود خبر داد.

تبلیغات اینترنتی سبب کلاهبرداری 32 میلیون تومانی از شهروند گرگانی شد

به گزارش گلستان 24، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان با اعلام این خبر اظهارداشت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان مبنی بر شکایت فردی به هویت "م.ب" دال برانجام کلاهبرداری به مبلغ 325 میلیون ریال از طریق یک سایت تبلیغاتی با فریب و وعده سود تجاری ، مراتب طی تشکیل پرونده ای در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شاکیه اذعان داشته که از طریق یک سایت تبلیغاتی در اینترنت با فردی آشنا شده که مقرر گردید تا با سرمایه ای مشترک اقدام به کار تجاری نموده و سودی نصیب آنها گردد.

سرهنگ رجبلی بیان کرد: با انجام تحقیقات و بررسی های فنی در نهایت فرد کلاهبردار که از طریق سایت اینترنتی اقدام به جلب اعتماد شاکیه نموده بود، شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فرا خوانده شد که پس از مواجه شدن با مستندات غیرقابل انکار به جرم انتسابی خود اعتراف نمود و در خصوص شیوه کار خود عنوان داشت : "به بهانه ها و عناوین مختلف از طریق اینترنت سعی در ترغیب شاکیه برای سرمایه گذاری و تحصیل سود سرشار کرده و مبلغ 325 میلیون ریال از وی گرفتم و بعد از آن متواری شدم".

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان در پایان  افزود: کلاهبرداران با استفاده از شیوه های خاص و مهندسی اجتماعی(مثل کسب سود سرشار  ) سعی می کنند کاربر را به انجام خواسته هایشان ترغیب نمایند.

وی از شهروندان خواست در فضای مجازی به  هویت ها که  میتوانند غیر واقعی باشند اعتماد نکرده و برای مقابله با اینگونه کلاهبرداری ها قبل از پرداخت هرگونه وجهی در خصوص صحت و سقم موضوع تحقیقات لازم را بعمل آورند.

ارسال نظر

آخرین اخبار