جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان از برداشت غیرمجاز 480 میلیون ریالی از حساب دو شهروند و دستگیری دو متهم خبر داد.

کلاهبرداری اینترنتی 480 میلیونی از حساب دو شهروند گلستانی

به گزارش گلستان 24 به نقل از پلیس،  سرهنگ علی اکبر جاویدان گفت: طی رروزهای گذشته دو شهروند گرگانی به پلیس فتا مراجعه کرده و اظهار کردند که از آن ها به صورت اینترنتی و از طریق یک سایت تبلیغاتی و تجاری کلاهبرداری انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات این دو شاکی در خصوص نحوه کلاهبرداری و مجموع مبلغ مورد نظر که در مجموع 480 میلیون ریال بود بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: شاکیان در خصوص نحوه وقوع کلاهبرداری اظهار کردند که از طریق یک سایت تبلیغاتی که وعده فعالیت تجاری مشترک و سود مالی را به آن ها داده بود، مبالغ خواسته شده از سوی مدیران سایت های مورد نظر را به حساب آن ها واریز کردند اما پس از گذشت مدتی متوجه انجام کلاهبرداری از سوی مدیران سایت شده و شکایت خود را با پلیس فتا مطرح کردند.

سرهنگ جاویدان تاکید کرد: با آن که متهمان برای فرار از قانون و گمراهی پلیس، از فناوری های روز دنیا استفاده کرده و به دست آوردن دلایل مستند قانونی برای اثبات عمل مجرمانه بسیار سخت به نظر می رسید، اما کارشناسان و ماموران پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و همچنین با بهره گیری از فعالیت های تخصصی، در نهایت دو متهم مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آن ها را در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

وی متذکر شد: متهمان در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی شده و تاکید می کردند که فعالیت آن ها قانونی است و هیچ یک از شاکیان را به هیچ عنوان نمی شناسند؛ اما پس از مواجه شدن با مستندات پلیس فتا در نهایت به جرم خود اعتراف کردند.

جانشین ناجا گلستان تصریح کرد: متهمان در اظهارات خود بیان کردند که با راه اندازی سایتی با ماهیت فعالیت های تجاری و تبلیغاتی و دادن وعده سودهای تجاری بالا با فعالیت کم و استفاده از روش های مختلف دیگر برای جلب اعتماد مخاطبان، اقدام به کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ جاویدان در پایان گفت: پس از اعترافات متهمان و تکمیل شدن پرونده آن ها برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

هر هفته بین 20 تا 30 پرونده با موضوع جرائم اینترنتی وارد دادسرای گرگان می شود

همچنین دادستان گرگان چندی پیش نسبت به افزایش جرایم اینترنتی هشدار داده و اظهار کرده بود که در زمان حاضر دست کم هر هفته بین 20 تا 30 پرونده با موضوع جرائم اینترنتی وارد دادسرای گرگان می شود و رقم واقعی جرایم مجازی بیش از این هاست.

حجت الاسلام مصطفی حقی دلیل افزایش جرائم اینترنتی را توسعه و سهولت دسترسی به اینترنت، تنوع نرم افزارها و شبکه های اجتماعی و شکل نگرفتن فرهنگ صحیح استفاده از شبکه های اجتماعی عنوان کرده بود.

کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار