اهالی روستای دهنه زرین گل شهرستان علی آباد دو توله خرس قهوه‌ای سرگردان در اطراف روستا را به ماموران محیط بانی اداره محیط زیست این منطقه تحویل دادند.

تحویل دو توله خرس قهوه‌ای به محیط زیست گلستان

به گزارش گلستان 24،  این روستا در مناطق جنگلی شهرستان واقع شده و اهالی در تماس با اداره محیط زیست سرگردانی این توله خرس‌ها را اطلاع داده و با مراجعه ماموران‌ به آنان تحویل دادند، اما سرنوشت مادر این توله خرس‌ها نامعلوم است.

محیط بانان نیز این توله خرس‌ها را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان انتقال داده و هم اکنون تحت مراقبت‌های دامپزشکی قرار دارند.

به گفته محیط بانان و افراد محلی از سرنوشت خرس مادر هیچ اطلاعی در دست نیست، اما احتمال اینکه توسط شکارچیان غیرمجاز از بین رفته باشد، وجود دارد و تحقیقات نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در حال انجام است.

توله خرس‌های تحویلی به محیط زیست بسیار کوچک بوده و بیش از چند هفته از تولد آنها نمی‌گذرد، جنسیت یکی از آنها نر و دیگری ماده است.

این توله خرس‌ها هم اینک تحت تیمار و مراقبت قرار دارند.

به گزارش ایسنا، خرس قهوه‌ای با نام علمی Ursus arctos جثه بسیار بزرگی داشته‌(بزرگ‌ترین گوشت خوار ایران است)، گوش‌ها کوچک، گرد و دم نامشخص است.

این خرس رنگی متفاوت از قهوه‌ای تیره تا زرد بور دارد، در مناطق غرب ایران، رنگ اکثر خرس‌ها روشن تر از مناطق شمالی هستند، توله خرس‌ها بیشتر قهوه‌ای تیره‌اند و در ناحیه یقه آنها قسمت روشنی مانند خرس سیاه مشاهده می‌شود.

زیستگاه این گونه خرس مناطق جنگلی خزر، ارسباران، زاگرس، علفزارهای مرتفع کوهستانی نزدیک جنگل و دره های پایین دست جنگل است.

این گونه شبگرد است و در مناطقی که آرامش کافی داشته باشد، روزها نیز مشاهده می‌شود و به صورت انفرادی زندگی می‌کند.

خرس ماده اغلب با بچه‌ها دیده می‌شود، لانه خود را در شیب‌های کوهستانی در بین سنگ‌های بزرگ انباشته شده، سوراخ‌های طبیعی، غارها و یا در میان ریشه درختان انتخاب می‌کند و در بسیاری اوقات خود نسبت به حفر لانه اقدام کرده و کف آن را با گیاهان خشک می‌پوشاند.

این حیوان بسیار قوی بوده، همه چیزخوار است، رژیم غذایی آن بستگی به منابع غذایی قابل دسترس دارد، اغلب از مواد گیاهی نظیر میوه‌ها، ریشه، دانه، جوانه و مواد حیوانی از قبیل حشرات، مهره داران بزرگ و کوچک، نوزاد پستانداران بزرگ، ماهی، دام، لاشه حیوانات و زباله تغذیه می‌کند و اما زرین گل که اهالی آن، دو توله خرس قهوه‌ای را تحویل محیط بانان دادند، روستایی سرسبز با جنگل‌های زیبا بوده و مردم آن بیشتر کشاورز هستند، این روستا از چهار طرف توسط کوه‌های سرسبز احاطه شده که مهمترین آن قلعه میران است که در شرق قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار