یک بام و دو هوا در شرکت گاز استان گلستان

دو شرکت تولیدی همسان و رقیب، در روزهایی که مردم به شدت از بیکاری و مشکلات معیشتی رنج می برند، یکی با وجود بدهی میلیاردی، مورد لطف و اغماض و ویژه بینی شرکت گاز واقع شود و دیگری با همان شرایط، منجر به تعطیلی شود و به زبان ساده تر از میدان رقابت به در شود.

حاشیه های مدیریتی در شرکت گاز گلستان لانه کرده است

به گزارش گلستان 24 به نقل از صیدنیوز ، چند صباحی است که حاشیه های مدیریتی در شرکت گاز گلستان لانه کرده و هر اندازه هم سعی می کنیم پنبه در گوش کنیم و خودمان را به ندیدن و نشنیدن بزنیم؛ متاسفانه صدای تخلفات و تبعیض ها آنقدر رساست که پنبه هم توان جلوگیری از رسیدن اخبار به گوش ما را ندارد .
گفتیم حالا که شنیدیم، زبان به دهان بگیریم و مهر سکوت بر لب، که نگویند اوضاع و احوال شرکت گاز را از روی غرض و مرض، رسانه ای کرده اند تا از از این نمد کلاهی برایشان بافته شود. خدا را شکر که دوستانمان می دانند ما را دخلی به وقایع شرکت گاز نیست و تنها رسالت حرفه ای و شرعی است که جوهر قلم مان می شود تا چراغ کم نور کنکاش رسانه ای را به سمت نقاط تاریک عملکرد مدیران بچرخانیم.
این بار رفتار مدیر عامل شرکت گاز را باید به حکایت یک بام و دو هوا تعبیر نمود. حکایتی که به واسطۀفراموش شدن اصول صحیح مدیریت در نظام اسلامی ، رنگ و بوی فامیل بازی و مدیریت کد خدا منشانه به خود گرفته و اسباب نارضایتی مردم را فراهم نموده است.
اسناد موجود حکایت از آن دارد که انشعاب گاز شرکت تولیدی کیمیا سفال شهر جلین به دلیل عدم پرداخت بدهی چند میلیارد ریالی مربوط به گاز مصرفی قطع شده و عملاً اشتغال و تولید در آن متوقف شده است که اگر بخواهیم شعارهای مسئولان در حمایت از تولیدات داخلی و صنایع بومی را هم نادیده بگیریم، این امر کاملاً قانونی بوده و بر اساس ضرب المثل معروف ” هر که بامش بیش، برفش بیشتر “، وظیفۀ هر مشترکی است که به تاسی از قانون، بهای گاز مصرفی خود را در مهلت مقرر پرداخت نماید و در غیر اینصورت با قطع انشعاب مواجه خواهد شد.

شرکت گاز استان گلستان
نقطۀ تاریک و مبهم ماجرا این است که در نقطه ای دیگر از همین استان یعنی شهر نوکنده و به عبارتی واضح تر، همان منطقه ای که جناب مدیر عامل شرکت گاز به آن تعلق دارد، یک شرکت تولیدی آجر ماشینی با نام “صنایع تولیدی سفال گلستان ” که متعلق به یکی از بستگان نسبی و نزدیک آقای مدیر عامل است؛ با وجود بدهی چند میلیارد ریالی به شرکت گاز بابت گاز مصرفی، همچنان مشغول تولید بوده و علی الظاهر هیچ دغدغه و نگرانی هم برای قطع گاز و توقف فعالیتها یش ندارد.

شرکت گاز استان گلستان
حال چگونه ممکن است دو شرکت تولیدی همسان و رقیب، در روزهایی که مردم به شدت از بیکاری و مشکلات معیشتی رنج می برند، یکی با وجود بدهی میلیاردی، مورد لطف و اغماض و ویژه بینی شرکت گاز واقع شود و دیگری با همان شرایط، منجر به تعطیلی شود و به زبان ساده تر از میدان رقابت به در شود.
آیا حرمت رعایت قانون و ضوابط و امانتداری بیت المال فقط مربوط به رفتار در قبال غریبه هاست ؟ و در مواقعی که پای منافع خودی و فامیل و بستگان و یا گوش شیطان کر، برادر به میان آید، قانون کارآیی خود را از دست داده و به کشوی میز مدیران رانت مسلک هدایت می شود؟ آیا با وجود این اسناد متقن و معتبر، باز هم واکاوی و انعکاس پارتی بازی و رانت خواری در شرکت گاز، بوق و کرنا به دست گرفتن است؟
با وجود آنکه حرف و حدیث های پیرامون مدیر عامل شرکت گاز استان در چند وقت اخیر به سرعت وی برای صعود به نوک قلۀ رنکینگ حاشیه سازی مدیران استانی افزوده است، اما بد نیست با رجوع به چند سال پیش که مدیر عامل فعلی، به عنوان معاون بهره برداری و عضو هیئت مدیره شرکت گاز استان مشغول فعالیت بود، اشاره ای شود که با وجود صراحت قانون در عدم مداخلۀ کارکنان دولت در معاملات دولتی، که در بند ۸ تبصره ۱ آن، ” پدرومادروبرادروخـواهروزن یـاشــوهر و اولاد بلافصـل وعروس و داماد اشخاص منـــدرج دراین قانون و همچنین شرکتها و موسساتی که اقرباء فوق الذکر بنحو مندرج دربند ۷و۸ در آن سهیـــــم و یـا دارای سـمت باشند نمیتوانند با وزارتخانه ها و یا بانکها و یا شهرداریها و یا سازمانهـا و یـا سایر موسسات مذکور در این قانـون که این اشخاص در آن سـمت و زار تو یـا معاونت ویا مــــدیریت دارند وارد معامله یا داوری شوند. ” به وضوح تکلیف مدیران را در این خصوص روشن کرده است اما بر اساس پیمان شماره ۲۵۰۱۴۰ از سال ۸۴ تا ۸۶ امور پیمانکاری شرکت گاز استان، به شرکت صنعت کاران توسعه گلستان که متعلق به بستگان نسبی و نزدیک آقای مدیر عامل فعلی است، واگذار شده است.
موارد فوق و باز خوانی آنچه در ماههای اخیر رخ داده است بیانگر آن است که برخی مدیران از مسیر خدمت صادقانه فاصله داشته و در هر شرایطی منافع شخصی و فامیلی از جایگاه بالاتری در تفکرشان برخوردار است.

گفتنی است اسناد منتشر شده از سایت اطلاع رسانی شرکت ملی گاز ایران استخراج شده است

ارسال نظر

  • علي
    1

    با سلام
    من چند تا نكته رو نياز جهت روشنگري به شما و بزرگواران ارائه كنم
    اولا طبق مستندات ارائه شده توسط سايت شما نياز به توجه است كه بدهي شركت كيميا سفال14 ميليارد است ولي بدهي شركت سفال گلستان 3 ميليارد تومان است
    به نظر شما اين مبلغ بدهي با هم فرقي ندارد
    دوما بعد از امدن مهندس ليواني افرادي از داخل شركت فقط قصد تخريب اين مدير را دارند و اطلاعات گرفته شده شما هم بايد از داخل شركت به بيرون انتقال داده شده باشد چون سايت شركت گاز فقط با شماره اشتراك قادر به پاسخگويي است يعني شماره اشتراك هاي فوق توسط يك نيرو از شركت به بيرون درزكرده است
    ولي شما به عنوان يك سايت وظيفه روشنگري داريد اميد است قبل از نشر هر پيام نظريه كارشناسي و تخص گرفته شود
    به اميد حق

  • گلستانی
    0

    سلام

    به نظرم شما باید با باید صید نیوز صحبت کنید چون گلستان 24 به نقل از اون سایت نوشته است

    دوم اینکه مشکلات شرکت گاز واقعا زیاد است و با یک نظرسنجی به راحتی میشود فهمید کارکنان از مدیریت ناراضی هستند

  • اس اس اس
    1

    البته همین اقای مدیر اجر ماشینی
    واسه همین کارخانه یک وام میلیادری گرفته که مدیون اقای نظری مهر می باشد

    باید اینم در نظر داشته باشیم این مدیر یک کارخانه یک کارمند ساده بودن و با حمایت اقای لیوانی با گرفتن پیمانها و گرفتن پیش پول ها توانستند خیلی زود رشد کنن


    تشکر ویژه می نمایم از اقایان لیوانی که انقدر به فکر تولید و اشتغال استان هستن

آخرین اخبار