برای نخستین بار در دانشگاه‌های کشور

امروز چهارشنبه برای نخستین بار در یک دانشگاه خارج از استان گلستان و در سطح ملی همایشی با عنوان “بزرگداشت حکیم فرزانه مختومقلی فراغی” به همت جمعی از دانشجویان ترکمن دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران برگزار می‌شود.

بزرگداشت مختومقلی فراغی در دانشگاه امیرکبیر تهران + پوستر

به گزارش گلستان 24، امروز چهارشنبه برای نخستین بار در یک دانشگاه خارج از استان گلستان و در سطح ملی همایشی با عنوان “بزرگداشت حکیم فرزانه مختومقلی فراغی” به همت جمعی از دانشجویان ترکمن دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران برگزار می‌شود.

مختومقلی فراغی که یکی از نمادها و شخصیت‌های هویتی ترکمن‌ها و حتی گلستانی‌ها محسوب می‌شود، نقش به سزایی در زنده ماندن زبان و ادب ترکمن داشته است. شاید به همین خاطر باشد که او را با سعدی و حافظ مقایسه می‌کنند.

یاشار مختومی از دست اندرکاران این بزرگداشت در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار ما گفت : این بزرگداشت فردا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در سالن آمفی تئاتر بهمن دانشگاه امیرکبیر تهران برپا خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا برپایی این مراسم حساسیت‌های قومی یا مذهبی به همراه داشته است، گفت : خوشبختانه دانشگاه همکاری خوبی با ما داشته و هیچ گونه مشکلی در برپایی این بزرگداشت از این نظر نداشته ایم.

سخنرانی دکتر ملا عاشور قاضی، مترجم خبره زبان ترکمنی و دکتر ناصر قلی سارلی، دکترای زبان و ادبیات فارسی و استاد دانشگاه، اجرای موسیقی ترکمن تکنوازی توسط استاد شیخمان و اجرای گروهی استاد وجدانی و نمایش مستند بلند “آتلان” به زبان ترکمنی برنامه‌های این بزرگداشت عنوان شده است.

بزرگداشت-مختومقلی-امیرکبیر

سلام گنبد

ارسال نظر

آخرین اخبار