بزرگترین ثروتهای شهرستان گمیشان

شاید برخی بگویند صحبت از بزرگترین سرمایه های دنیا در شهرستان محروم گمیشان چه معنایی می تواند داشته باشد و در مقابل عده ای تالاب بین المللی گمیشان ، دریای خزر و پرورش میگو و .. در ذهنشان تداعی شود ولی منظور ما ثروتی به مراتب قیمتی تر است .

گمیشان شهری فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی

به گزارش گلستان 24، ذخائر نفت و طلا و مواهب بزرگ طبیعی مثل زمینهای حاصلخیز و جنگلها اگرچه ثروتهای یک کشور محسوب می شود ولی در واقع نیروی انسانی جوان ، متخصص، امیدوار و دارای انگیزه است که بزرگترین گنج هر جامعه محسوب می شود.

گنجی بسیار قیمتی و با ارزش که متاسفانه کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس از آن غافل شده اند و با عدم تربیت نیروی متخصص که بتواند ازاین مواهب طبیعی در صنایع تبدیلی بهرمند شود زمینه نفوذ و چپاول کشورهای فرصت طلب را باز گذاشتند.

قصه قدیمی و پر درد که جامعه ایران نیز در زمان شاهنشاهی آن را تجربه کرده است.

متاسفانه ایادی کفر راز این ثروت عظیم را قرنها پیش کشف کردند و ازهمان زمان  استعمارگر پیر انگلیس و بعدها آمریکاییان تلاش کردند تا با ترفندهای مختلف از رواج فحشا و فساد و ساخت کاباره و تولید ادیان دروغین گرفته تا امروزه که به لطف امواج ماهواره و تکنولوژی جدید ساخت بازیهای مخرب و سرگرم کننده مانع از شکوفایی بزرگترین سرمایه های کشورهای ثروتمند شوند تا راه را برای چپاول و استعمار خود باز کنند.

در زمانی که انرژی پاک و ارزشمند هسته ای کشف شد باز هم اربابان قدرت تلاش میکنند آن را در انحصار خود درآورند.

شرم آور است ولی این یک واقعیت است آنها از وجود و رشد دانشمند هسته ای در کشورمان بیشتر احساس خطر می کنند تا از نیروگاههای هسته ای ما چون خوب می دانند می توانند اگر بخواهند تحریم کنند و سنگ اندازی کنند و هزاران غلط کم ارزش دیگر ولی هرگز نمی توانند جلوی اندیشه دانشمندان ما بایستند و لذا راحت ترین وناجوانمردانه ترین راه که ترور این عزیزان بود را در پیش گرفتند.

باهم گوشه ای از این ثروت عظیم و دوست داشتنی را در شهرستان کوچک ، تازه تاسیس و محروم گمیشان می بینیم

سلیم کسلخه جوان 27 ساله سیمین شهری  از توابع گمیشان در کوچه پس کوچه های خاکی و محروم شهر در انتهای یک جاده خاکی و دست انداز یک کارگاه نجاری بزرگ با کیفیت تولید بسیار مرغوب دارد و برای دهها نفر از همشهریان خود شغل ایجاد کرده است.

کیفیت صنایع چوی این جوان به قدری مرغوب است که بازار استان توان خرید محصولات آن را ندارد و مستقیما تولیدات این کارگاه  به صورت خام بارگیری و روانه شهرهای  بزرگ و نمایشگاههای تهران و اصفهان و .. می شود.

این جوان غیرتمند درگوشه کارگاه خود ماشین  جوجه کشی تولید و به فروش می رساند و در حیاط منزلش کار پرورش طیور را هم دارد

kasal1.jpg00

 kasal2.jpg00

 

مختومقلی آرخی متولد 1358 در یک انبار کوچک 80 متری با پرورش قارچ ماهانه سالانه 200 میلیون تومان درآمدزایی داشته است این جوان کوشا و خوش فکر برای دهها نفر از اقوام و دوستان خود زمینه کار و اشتغال ایجاد کرده و سخاوتمندانه تجربه خود را در اختیار دیگران قرار می دهد.

00000mag

 

ارزشمند تر اینکه مختومقلی به فکر خرید ماشین لوکس و زندگی پر زرق وبرق نیست واز محل درآمد خود باغ صد هکتاری زیتون را در زمینهای شور وکم بازده احداث می کند.

000garg

 

 مهسا کلته نوجوان 16 ساله ای که کتاب زیبایش در مورد شهدا امسال به چاپ رسید

klt

ابراهیم آرخی ساکن روستای آرخ بزرگ که در حیاط منزلش ماهانه 10 میلیون تومان از محل پرورش و نگهداری مرغ های محلی درآمد زایی دارد

00as

کودکان آینده دار گمیشانی

000do6

000IMG 2046و مردمی از جنس خورشید که همواره پشتیبان کشور و ولایت فقیه هستند.

0000rahpayma

و بانوانی که دوشا دوش مردانشان برای رونق زندگی و اقتصاد کشور گام بر می دارند .

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار