راهکار های دکتر منتظری برای اجرای اقتصاد مقاومتی:

تولید کنندگان ما باید به کیفیت محصول توجه بیشتری داشته باشند، تا اعتماد جامعه به تولیدات ملی افزاش پیدا کند.در جهت قطع اتکا و وابستگی به درآمد های نفتی در حوزه در آمد های کشور تلاش کنیم.تا ما از این وابستگی فاصله نگیریم همچنان یک کشور متکی و وابسته خواهیم بود.استفاده از محصولات داخلی را تمرین کنیم.

استفاده از محصولات داخلی را تمرین کنیم

دکتر منتظری، رئیس سابق اداره ارشاد اسلامی استان گلستان، در مصاحبه  اختصاصی با گلستان 24، درباره موضوع اقتصاد مقاومتی می گوید: در فرمایشات مقام معظم رهبری، به اقتصاد مقاومتی تاکید شده است و به این معناست که می توان با اتکا به راهبرد های لازم در حوزه اقتصاد در مقابل تهدید ها و پس لرزه های احتمالی مقاوم شد.

وی اقتصاد مقاومتی را در دو نگاه درونی و بیرونی مورد توصیف قرار داده و ادامه می دهد:  درنگاه درونی موضوع اقتصاد مقاومتی، تکیه ما باید  به منابع داخلی، سرمایه های انسانی، معنوی و مادی خودمان باشد و بتوانیم از منابع موجود به نحو شایسته استفاده کنیم. نکته دیگر تلاش در جهت قطع اتکا و وابستگی به درآمد های نفتی در حوزه در آمد های کشور است. تا ما از این وابستگی فاصله نگیریم همچنان یک کشور متکی و وابسته خواهیم بود. تاکید مقام معظم رهبری برای این که به این استقلال برسیم، این بود که دولت محترم باید مدیرت کند که اتکا و وابستی به نفت با یک  سیر منظم و هدفمند کاهش پیدا کند.

اقتصاد مقاومتی

رئیس سابق اداره ارشاد اسلامی استان، با بیان این که نگاه بیرونی اقتصاد مقاومتی به این معناست که بتوانیم برای محصولات تولید شده خود بازار کار پیدا کنیم، می گوید: باید بتوانیم در حیطه بین المللی هم به یک قدرت با تجربه در عرصه تولید در محصولات کیفی تبدیل شویم.

دکتر منتظری معتقد است که تولید کنندگان ما باید به کیفیت محصول توجه بیشتری داشته باشند، تا اعتماد جامعه به تولیدات ملی افزاش پیدا کند. وی می گوید: بین اعتماد و  موفقیت سازمانی رابطه معنا داری وجود دارد. ما باید استفاده از محصولات داخلی را تمرین کنیم. باید از تجملات و کار های غیر اساسی دوری کرده و قناعت را در پیش بگیریم. این به این معنا نیست که نخوریم و نیاشامیم، بلکه به این معناست که در مرز اعتدال حرکت کنیم.

دکتر منتظری

وی می گوید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری هم نشست ها و گفتمان هایی شکل گرفته است اما همانطور که ایشان فرمودند این کافی نیست. راهکار های عملی اقتصاد، تنها راه نجات اقتصاد ما  محسوب شده و موجبات رشد اقتصاد و شکوفایی استعداد های اقتصادی و فرهنگی ما را فراهم خواهد کرد. این ها مواردی است که با استفاده از منویات مقام معظم رهبری می شود به آن توجه کرد.

منتظری با بیان این که مقام معظم رهبری کار های شکل گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی را کافی نمی دانند، می گوید : ما راه درازی را در پیش داریم. صاحبان فکر و اندیشه و تولید کنند گان باید آستین همت بالا بزنند تا این مدل عزت بخش و سعادت آفرین تحقق یابد.

ارسال نظر

آخرین اخبار