دادستان مرکز استان گلستان از دستگیری دو کارچاق کن خبر داد و گفت: این افراد با ادعای ارتباط با مسوولان قضایی و انتظامی افزون بر دو میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده اند.

دستگیری کارچاق کن های دو میلیارد ریالی در گرگان

به گزارش گلستان 24 از دادگستری گلستان حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی با توصیه به مردم که فریب کلاهبرداران را نخورند، اظهار داشت: این دو نفر با ادعای اینکه به عنوان اشخاص ذی نفوذ و دارای روابط با مقامات قضایی و انتظامی می توانند بر جریان رسیدگی قضایی و انتظامی پرونده ها نفوذ داشته باشند، اعتماد مردم را جلب و مبالغ کلانی از آنان دریافت می کردند.

وی اضافه کرد: پس از آن که افراد مالباخته متوجه بی نتیجه بودن این پرداخت ها در روند پرونده ها شدند به کارچاق کن ها مراجعه و نه تنها موفق به اخذ پول خود نشدند، بلکه با تهدید از سوی این کلاهبرداران مواجه شدند.

دادستان شهرستان گرگان افزود: با طرح شکایت مالباختگان، رسیدگی به پرونده این کارچاق کن ها در دستور کار بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب گرگان قرار گرفت و پس از تحقیقات ، دستور دستگیری متهمین صادر شد.

به گفته حقی، متهمین پس از دستگیری و قرار گرفتن در برابر شواهد و مستندات به اقدامات مجرمانه خود اعتراف کردند و به دنبال آن بازپرس با صدور قرار قانونی ،متهمین را تا زمان تکمیل پرونده بازداشت کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: این افراد از سال 92 دست به این کار مجرمانه زده بودند و با سوء استفاده از ساده انگاری و اعتماد بی مورد افراد توانستند بیش از 2 میلیارد ریال وجه نقد و اموال منقول و غیرمنقول کسب کنند.

حجت الاسلام حقی از افرادی که با این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است، خواست که به دادسرا مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند تا دستگاه قضایی بتواند نسبت به شناسایی و پیگیری موضوع اقدام نماید.

وی همچنین به مراجعین به دستگاه قضایی توصیه کرد که تنها از راه های قانونی پیگیر پرونده های خود باشند و از اعتماد و مراجعه به افراد غیرمسوول و کسانی که ادعا می کنند در قبال دریافت پول می توانند در روند رسیدگی پرونده ها اعمال نفوذ کنند، بپرهیزند./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار