خواسته بحق مردم منجلو؛

آب روستای منجلو خوردن ندارد. خروج سالانه یک متر لای از کفت منبع آب روستا.

مدیرکل جدید آبفار گلستان بخواند شاید کاری کرد + تصاویر

به گزارش گلستان 24، گلایه مردم روستای “منجلو” از کیفیت آب و عدم پاسخگویی مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری.

اهالی این روستا نداشتن آب آشامیدنی بهداشتی و سالم، فرسودگی تأسیسات شبکه، نبود شستشوی مناسب مخازن آب و سایر موارد را از مشکلات مهم این منطقه می‌دانند.

nilkooh171 1

به گفته جمعی از مردم روستای منجلو آب موجود این روستا نه‌تنها آشامیدنی حتی برای استحمام و شستشوی لباس و ظرف و ظروف نیز مناسب نیست.

به بیان آنان متأسفانه مسئولان توجهی به این مشکل ندارند، آب روستا که از چشمه بالادست روستا تأمین می‌شود اکثر مواقع سال گلالود بوده و منبع تأمین آب با دپوی گل‌ولای از وضعیت اسفناکی برخوردار است.

به گفته آنان بیشتر اهالی از آب‌معدنی، چاه‌های نیمه عمیق و سایر منابع آب آشامیدنی خود را تأمین می‌کنند چراکه این آب دارای املاح زیادی به‌ویژه گل‌ولای فراوان است.

مردم این منطقه بر این باورند: آب روستا دارای بار آلودگی زیادی است و اهالی در معرض انواع بیماری پوستی قرار دارند که باید مسئولان به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

مردم روستانشین منجلو در ادامه یادآور شدند: ازآنجایی‌که هنوز آب شرب روستا زیر نظر آبفار نرفته است کنتور آب مردم این منطقه قرائت نمی‌شود و قبضی برای پرداخت آب بهاء از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی صادر نمی‌شود.

nilkooh171 1

منبع آب شرب روستای منجلو حداقل باید سالی یک‌بار لایروبی شود و حدود یک متر از آن گل‌ولای خارج می‌شود.

اهالی منجلو با پرداخت هزینه آب‌لوله‌کشی سالم به این روستا خواستار آب‌رسانی سالم به روستای خود با زیرپوشش قرار گرفتن آبفار شده‌اند.

مردم منجلو گفتند: مردم روستا به خاطر نگرانی از خطراتی که در اثر نوشیدن آب برای آن‌ها ایجاد خواهد شد بارها اظهار نارضایتی خود را با نوشتن نامه مبنی بر غیرقابل‌شرب بودن آب روستا به ادارات ذی‌ربط به جریان انداختند لیکن هنوز ترتیب اثر داده نشده و تقاضای رسیدگی از مسئولین دارند.

مردم روستای منجلو خواستار اقدام سریع مسئولان نسبت به رفع این معضل شدند و گفتند: انتظار داریم مسئولان کشور با توجه به وخامت وضعیت پیش‌آمده در حداقل زمان ممکن نسبت به رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

حال انتظار به‌حق مردم منجلو آن است تا مهدی شکیبافر مدیرکل جدید آبفار گلستان درصدد رفع این مشکل برآید.

لازم به ذکر است که روستای کوهستانی منجلو از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش با 205 نفر جمعیت در قالب 51 خانوار تا جاده اصلی و بین‌المللی با روستای دارآباد 3 کیلومتر و تا مرکز شهرستان گالیکش 25 کیلومتر فاصله دارد.

گل و لای کف منبع آب شرب روستای منجلو

nilkooh171 1

nilkooh171 1

nilkooh171 1

nilkooh171 1

nilkooh171 1

nilkooh171 1

nilkooh171 1

nilkooh171 1

nilkooh171 1

 

 

نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار