اختلاف دو روستا بر سر آب ؛

صبح دیروز تعدادی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان مینودشت به دلیل مشکلات به وجود آمده برسر کمبود آب تجمعی در مقابل فرمانداری مینودشت داشته اند.

 حاشیه های اختلاف آب بین دو روستای مینودشت به فرمانداری رسید

به گزارش گلستان 24، ظهر روز گذشته حدود 30 نفر از اهالی یکی از روستا های مینودشت که به دلیل اختلاف قدیمی دوروستای سایر و کلاسره مینودشت برسر تقسیم آب کشاورزی در برابر فرمانداری این شهرستان جمع شدند.

و خواستار این بودند که اختلاف نزدیک به 15 سال آنها با روستای مجاور که هنوز حل نشده است مرتفع گردد.

این دو روستا که با فاصله 5 کیلومتر از هم قرار دارند از دو چشمه آب برای کشاورزی استفاده می کردند روستای کلاسر با جمعیتی حدود 1000نفر دارد در فصل تابستان با مشکلات کم آبی رو به رو می شد به همین خاطر به فرمانداری مراجعه کردند جلساتی که در فرمانداری گذشته برگزارشد و فرمانداری مقرر کرد با مقیاس 60به 40 آب سایر با کلاسره تقسیم شود.

یکی از اهالی روستا سایر گفت : اختلاف این دو روستا بیشتر بر سر آب کشاورزی پدرجدی آنهاست چون زمین های کشاورزی و باغات آنها بیشتر از کلاسر می باشد

وی افزود: سایربا تقسیم آب آشامیدنی مشکل ندارد با آب  کشاورزی مشکل دارد چون در گذشته قول هایی به اهالی این روستا داده شده بود و قرار بر این بود که امتیازاتی همچون اجازه احداث آب بندان و همچنین بهرمندی بیشتر از آب به اهالی داده شود ولی این اتفاق نیفتاده و روستای کلاسره سهم بیشتری از آب را مصرف می کند که این موضوع اعتراض اهالی را در برداشته است.

گفته می شود مسئولین به دلیل به صرفه تر بودن و نزدیک بودن این دو روستا این نکته که چشمه آب روستای "سایر" حجم بیشتری نسبت به آب روستای کلاسره دارد این تصمیم را گرفته بودند .

اما به دلیل عدم رعایت تعهدات گذشته در خصوص میزان مصرف آب این مشکل به وجود آمده است و 30نفر از اهالی روستا در مقابل فرمانداری تجمع نمودند که حق خودرا بگیرند.

مردم روستای سایر معتقد هستند مسئولین سر شورای روستا کلاه گذاشته اند و به همین خاطر به اعضای شورای روستا فشار می آورند که چرا اجازه این را دادید که آب روستا با جای دیگر تقسیم شود که برای اهالی روستا مشکل ایجاد نماید.

گفتنی است ؛ در این جلسه دادستان مینودشت ، رییس امور آب مینودشت، بخشدار و شورای روستا سایر حضور داشتند.

روستا های کلاسر و سایر در 35 کیلومتری مینودشت بخش کوهسارات دوزین قرار دارند.

انتهای پیام/راه دانا

ارسال نظر

آخرین اخبار