عده ای می خواهند پس از خاطرات امام سیره و کلام امام را هم تحریف کنند!/ پاسخ کوخ نشینانی که 14 خرداد به تهران می‌آیند را چه کسی می دهد؟

نامه دانشجویان به سیدحسن خمینی درباره  حرم امام(ره)؛

به گزارش گلستان 24، ساخت و سازهای جدید در حرم امام خمینی (ره) موجی از واکنش های اجتماعی را در میان دانشجویان و مردم به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در نامه ای به سید حسن خمینی تولیت حرم امام راحل نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده است و سئوالاتی را مطرح کرده است.

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای حجه السلام سیدحسن خمینی

سلام علیکم

در ابتدای سخن لازم می دانیم ایام مبارک شعبانیه خدمتان تبریک عرض کنیم. از سویی مقارن بودن 14 و 15 خرداد 94 با ایام میلاد منجی عالم بشریت برای ما دانشجویان تلاقی کننده پیوند نهضت خمینی کبیر با نهضت و انقلاب مهدوی است. نهضتی که امروز بدخواهان زیادی در شرق و غرب عالم دارد و هر کدام می خواهند به هرنحوی نهضت 15 خرداد 42 و روش و منش امام راحل عزیز که منبعث از فقه اصیل شیعه در قالب مردم سالاری اسلامی منحط و تاریخ مصرف گذشته نشان دهند. لکن به کوری چشم دشمنان خارجی و منافقان داخلی پرچم انقلاب پس از روح خدا به سلف و نائب برحقش آیت الله سید علی خامنه ای (حفظه الله) رسیده است که به نحو احسن انقلاب عزیز را که ثمره خون صدها هزار شهید است از گردنه ها و پیچ های تند و خطرناک فتنه ها به سلامت عبور داده اند.

سیدحسن آقای خمینی

دوست داریم شما را بدون تکلف مخاطب خود قرار دهیم و امیدواریم این صراحت کلام ما دانشجویان که برخواسته از علاقه ما به امام خمینی و بیت مکرم ایشان است در ذهن بعضی افراد به حسادت و جهالت ترجمه پیدا نکند.

جناب سیدحسن خمینی

شما به عنوان نوه نسبی و ما به عنوان نوادگان سببی امام راحل که ایدئولوژی و زندگی در جامعه اسلامی را مدیون نفس مسیحایی ایشان هستیم باید مبارزه با خط تحریف میانی فکری و سیرتی خضرت امام را سرلوحه کار خود قرار دهیم . و بدون شک انتظار ها از شما در این خصوص به عنوان تولیت حرم امام در خصوص مبارزه با افکار انحرافی درباره امام خمینی بیشتر از ما نباشد کمتر نیست. لکن ما به عنوان نوادگان حضرت روح الله بر خود لازم می دانیم نکاتی را که شاید به دلیل انبوه کار مورد غفلت قرار می گیرد خدمتتان یاد آور شویم.

مدتی است ساخت و سازهای اخیر در محدوده حرم امام راحل که از آن به عنوان پروژه بازسازی حرم مطهر معمار کبیر انقلاب در رسانه ها مطرح شده به سئوال اصلی ما دانشجویان و نیز مردم تبدیل شده است. هر روز صبح ما دانشجویان در مسیر دانشگاه شاهد که خود ارثیه ای گرانبها از امام راحل است دست به روی سینه سلام می دادیم به گنبدی که در حصار جرثقیل ها و وسایل ساخت و ساز بود. گنبدی که نه ظاهرش بلکه شخصیت والای مدفون زیر آن قبه و بارگاه و تفکرش برای ما سرلوحه زندگی و رفتار انقلابی اسلامی است که شرف المکان بالمکین.

کاخ امام

تصاویر منتشر شده از این روند بازسازی چند نکته و سئوال را برای ما دانشجویان ایجاد کرده است که با شما مطرح می کنیم و امیدواریم که ما را به عنوان برادران و خواهران کوچکترتان محرم در پاسخ گویی بدانید.

1-تصاویر و عکس هایی که منتشر شده است نشان از دمیدن روحی از اشرافیت در بنای ساده حرم امام عزیز است. خوی اشرافی گری و خوی کاخ نشینی همواره در نگاه امام خمینی مذموم و منفور بوده است. چه آنکه ایشان در اوج سال های جنگ یعنی سال 62 به صراحت اینگونه کاخ نشینی را مورد نقد قرار می دهند :« آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحۀ دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ‏نشینی بیرون برود و به کاخ‏نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‏شود. آن روزی که مجلسیان خوی کاخ‏نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزندۀ کوخ‏نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم. ما در طول مشروطیت از این کاخ‏نشینها خیلی صدمه خوردیم. مجلسهای ما مملو از کاخ‏نشین بود و در بینشان معدودی بودند که از آن کوخ‏نشینها بودند، و همین معدودی که از کوخ‏نشینها بودند از خیلی از انحرافات جلو می‏گرفتند و سعی می‏کردند برای جلوگیری. آن روزی که توجه اهل علم به دنیا شد و توجه به این شد که خانه داشته باشم چطور، و زرق و برق دنیا خدای نخواسته در آنها تأثیر بکند، آن روز است که باید ما فاتحۀ اسلام را بخوانیم.» 01/01/1362

گرچه متاسفانه عده ای از یاران و نزدیکان امام راحل با فوت ایشان روحیه کاخ نشینی پیدا کردند اما چرا ساخت و سازی که تنها از آن کاخ نشینی ساتع می شود باید در حرم امام اتفاق بیفتد؟ آیا تحریف خاطرات امام کافی نیست که می خواهند بنا و زندگی ساده خمینی کبیر را با این گونه زرق و برق دادن های اشرافی منحرف و تحریف کنند؟ جناب آقای سید حسن خمینی ما و شما در خصوص تحریف بنیان های فکری امام و راه و روش امام مسئول هستیم.

2- 14 خرداد قرار است بار دیگر مردم از دور و نزدیک در حرم امام راحل جمع شوند. مردمی که اوج سختی های اقتصادی و فشارهای خارجی تحریم ها را در سایه حرف های تاریحی و همیشه زنده خمینی عزیز  طی می کنند و گرچه فشار غول تورم را بر دوش خود احساس می کنند اما خم بر آبرو نمی آورند و شاهد مثال این تحمل پذیری مردم حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن است. حال آن کوخ نشینی که از دور افتاده ترین نقاط سیستان و بلوچستان به عشق دیدار و تجدید عهد با آرمان امام خمینی به حرم می آید و با این کاخ رو به رو می شود با خود چه فکر می کند؟ مطمئنا پیش از همه این اتفاق را به شما نسبت می دهند که چرا با مانع این اصراف و تجمل گرایی نشدید.

3-نگاهی به زندگی امام خمینی نشان می دهد ایشان حتی حاضر نبودند برای کوچکترین اتفاقی که در منزل و حسینیه ساده شان در جماران بیفتد هزینه ای از بیت المال خرج شود و دائما بر ذی ساده طلبگی تاکید داشتند. حالا چه شده است که این اتفاق را با بارگاه و گنبد و حرم ایشان انجام می دهند. جسم امام در میان ما نیست سخنان و 21 جلد صحیفه نور که هنوز هست. البته بعید می دانیم آنها که ادعای خط امامی دارند حتی برای لحظاتی اندک سخنان ضد اشرافیت امام را تورق کنند و 21 جلد کتابخانه را برای ژست ها و عکس های انتخاباتی هنوز در کتابخانه هایشان نگه می دارند. با این توصیف ایجاد تناقض برای میهمانان خارجی که در آینده، خانه محقر و ساده جماران و کاخ در شرف تاسیس را می بینند که وجه اشتراکشان تنها نام سید روح الله الموسوی الخمینی است  چه کسی حل می کند؟مسئولان محترم در حوزه های دیگر به اندازه کافی عکس امام را دیده اند و عکس ایضشان عمل کرده اند خداقل به ساده زیستی ایشان رحم کنند.

4-متاسفانه قائم‌مقام شما در موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) حرف های گزافی زده اند که البته در این مقال نمی گنجد که پاسح ایشان را بدهیم. فقط یاد آور می شویم که امام خمینی در زمان حیاتشان هم به قیاسی که آقای فخرالدین حجازی میان ایشان و ائمه و انبیا انجام دادند واکنش شدیدی نشان دادند و فرمودند :« من خوف دارم این فرمایشات آقای حجاری و امثال ایشان باورم بشود، من به خدا پناه می برم از غرور»! حال چه شده است که قائم مقام شما با سابقه انقلابی به مراتب کمتر نسبت به آقای حجازی سخن های گزاف در باب مقایسه حرم ائمه اطهار و حرم امام راحل انجام می دهد؟  این ها همان دلبستگان یاران سابق امام هستند که این روزها کاخ نشینی را ترجیح می دهند و در دوران خودشان له شدن کوخ نشینان زیر چرخ دنده های اقتصاد را لازمه پیشرفت جامعه می دانستند.

امام دبستانی ها

5-هزینه این بازسازی و مرمت چقدر بوده است و از کجا تامین شده است؟ بعضی گفته ها هزینه ای 2 میلیارد دلاری را برای این پروژه مطرح کرده اند. که اگر این هزینه صحیح باشد باید بسیار افسوس خورد. در روزهایی که مریدان و دلسوختگان مکتب خمینی عزیز به سختی امرار معاش می کنند این هزینه سنگین خرج کاری مغایر سیره زندگی امام (ره) شده است.

در پایان ما دانشجویان دانشگاه شاهد می گوییم امام ما همان امامی است که یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان ترجیح می داد و خوی کاخ نشینی و تجمل را منافی آداب انقلابی گری می دانستند. امامی که عکس های ساده اش با سید علی خمینی در منزل ساده جماران نه در حافظه مابلکه در قلب ما ثبت شده است. امامی که خاطرات حاج عیسی برای ما اثبات می کند که حاکم اسلامی هم باید مانند بقیه مردم در شرایط ساده زندگی کند و حتی در حداقلی های جامعه هم از مستضعفین جامعه اش پیشی نگیرد. امام ما دانشجویان دانشگاه شاهد همان امامی است که منشا تحول را خانه و کوخ ساده حضرت صدیقه سلام الله علیها و امیرالمومنین علیه السلام می داند امام شما چطور آقای سید حسن خمینی؟/خبرنامه دانشجویان ایران

ارسال نظر

  • دانشجوی ارشد مهندسی عمران
    0

    سلام علیکم

    بعنوان یک دانشجوی ایرانی چند نکته خدمت خوانندگان عزیز این مطلب عرض میکنم :

    1 دقت شود که باارزش ترین و بزرگترین شخصیت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی است .
    2 برای اظهار نظر درمورد نوع ساخت و بازسازی حرم و مقبره امام راحل باید از زوایای مختلف با دقت تمام این موضوع را بررسی کرد از جمله :
    بررسی دین اسلام ، بررسی ابعاد انقلاب اسلامی و شخصیت امام ، توجه به معماری و سابقه فرهنگی ایران ، توجه به آداب و سلایق ایرانیان ، ظهور منجی عالم ، چشم انداز 100 ساله ، دیدگاه و واکنش کلیه مهمانان داخلی وخارجی
    3 توجه شود که بسیاری از معانی و مفاهیم هیچگونه تداخل و تضادی با یکدیگر ندارد برای مثال :
    اسلام با مدرن بودن یا سادگی و ساده زیستی با بزرگی و وسعت و... درنتیجه از نظرات سطحی باید خودداری کرد .
    4 بعضی دوستان با وسعت حرم امام مخالفت دارند که خدمت آنها عرض میکنم آیا حرم امام این انقلاب نباید آماده پذیرایی از صدها هزار نفر و یا چند میلیون نفر در مناسبت های مختلف باشد ؟ آیا حرم امام راحل نمی تواند محل اجتماع پرشور مسلمین در سالهای آتی باشد ؟ در نتیجه اختصاص زمین با وسعت بسیار برای این امر هیچ ضرری ندارد.
    5 سازه و ساختمان حرم :
    باتوجه به اهمیت و کاربری ساختمان اصلی حرم نکات ذیل ارائه میشود :
    ارزش حرم بنیانگذار انقلاب بسیار بالاست پس ساختمان باید در برابر عمر طولانی و کلیه نیروها و بارهای وارده از جمله جمعیت متحرک ، باد و زلزله و همچنین حملات موشکی مقاومت لازم و کافی داشته باشد از این رو در طراحی آن باید از دهانه های بزرگ ، تیر و ستون های مستحکم و عظیم با مصالح مرغوب و درجه یک استفاده شود .

    6 معماری و ظواهر ساختمان و بناهای حرم ( که دلیل اصلی حساسیت ها است ) :
    لازم به ذکر است برای ادای احترام به امام عزیز هیچ نیازی نیست از معماری و طراحی جدید و یا غیربومی و غربی یا عربی استفاده شود و اصلا نیاز نیست انتخاب مسئولان یک طرح پرخرج با مصالح زینتی و اشرافی باشد .
    تنها جایی بالا بردن هزینه و خرج ضروری است که امنیت و مقاومت سازه ساختمان حرم حفظ و تامین شود.

    ***
    حقیقتا می توان برای زنده نگه داشتن یاد امام برای ایشان و عاشقان آزادی حرمی بسازیم با وسعت بسیار بالا ، با ظرفیت میلیونی همراه با پارکینگ ، با مقاومت و امنیت مطمئن و درعین حال با معماری و ظاهر دلنشین سنتی ایرانی اسلامی بدون القاء حس اشرافی بطوریکه تصاویر و خاطرات دلدادگی و پیمان بسیجیان و رزمندگان جبهه ها با پیر جماران در ذهن همه زائران و تاریخ تداعی شود .

    • معلم دبیرستان
      0

      عالی و کارشناسی بود
      واقعا باید به این دانشجوهای عاقل و ارزشی میدان داده شود

آخرین اخبار