مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش اعلام کرد: برداشت هلو 60 روزه از سطح 300 هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد.

برداشت هلو 60 روزه از باغات گالیکش آغاز شد

به گزارش گلستان 24، حبیب الله زارع  افزود: در این شهرستان 397 هکتار باغ هلو وجود دارد که از این مقدار 300 هکتار به مرحله بار دهی رسیده است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 7 هزار تن انواع هلو زعفرانی و انجیری در این شهرستان تولید می شود، افزود: این میزان محصول علاوه بر مصرف در شهرستانهای استان گلستان به استان های تهران ، اصفهان و مشهد صادر می شود.

زارع گفت: از فروش این مقدار میوه سالانه 210 میلیارد ریال عاید کشاورزان و باغداران این شهرستان می شود.

مدیر جهادکشاورزی گالیکش در خصوص حمایت از باغداران نیز گفت: در راستای حمایت از کشاورزان علاوه بر واگذاری اداوات نوین باغداری نظیر انواع تراکتور و سمپاش در جهت اجرای سیستم آبیاری قطره ای به باغداران کمک می شود.

زارع گفت: در چند سال گذشته 23 دستگاه انواع تراکتور و 5 دستگاه سمپاش باغی، همچنین 13 هکتار از باغات شهرستان تحت پوشش سیستم ابیاری قطره ای قرار گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش همچنین افزود: از 29 هزار هکتار اراضی این شهرستان مقدار 1200 هکتار آن به باغات مسثمر نظیر آلو، هلو، شلیل ، به، زیتون، گلابی و انار تبدیل شده است که 670 هکتار آن به مرحله باردهی رسیده است.

زارع محصول سالانه انواع میوه در این شهرستان را 11 هزار تن اعلام کرد و گفت: از این مقدار محصول بالغ بر 460 میلیارد ریال درامد باغداران می باشد.

شهرستان گالیکش دارای 60 هزار نفر جمعیت است./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار