جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش سوزی روز گذشته در ارتفاعات صعب العبور روستای زیارت گرگان هم اکنون با تلاش نیروهای این یگان مهار و تا حدودی تحت کنترل است.

تلاش ماموران برای مهار وکنترل آتش سوزی ارتفاعات صعب العبور زیارت گرگان

به گزارش گلستان 24، محمد آریانفر  اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی در این ارتفاعات، نیروهای یگان به محل اعزام و اقدام به کنترل و مهار آتش کردند.

وی با اشاره به صعب العبور بودن محل وقوع آتش و جابجایی چند باره نیروها، افزود: منطقه آتش سوزی بیشتر علفزارهای خشک بوده و چند اصله درخت خشک موجود در آن منطقه نیز براثر این آتش سوخته و هم اکنون نیروها با زدن 'آتش بر' توانسته اند تا حدودی آتش را کنترل و مهار نمایند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان ادامه داد: محل وقوع آتش سوزی در ارتفاع 2700 متری واقع در زبله و منطقه ای صعب العبور است که نیروها پس از چهار ساعت پیاده روی به آن می رسند.

آریانفر گفت: وسعت منطقه وقوع حریق حدود سه هکتار است که هم اینک به علت وزش باد، آتش مجددا کمی شعله ور شده و نیروهای مستقر در محل، در حال کنترل و مهار آن هستند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: محل وقوع حادثه آتش سوزی محل تردد کوهنوردان، شکارچیان و برخی دامداران است و روشن کردن هر نوع آتش با توجه به گرمای هوا می تواند باعث اینگونه آتش سوزی ها شود.

وی تاکید کرد: در دیگر مناطق استان گزارشی از آتش سوزی دریافت نشده است.

طی خرداد ماه سال جاری (به غیر از آتش سوزی زیارت) 13 مورد حریق در مناطق مختلف استان بوقوع پیوسته که باتلاش نیروهای منابع طبیعی مهار و کنترل شده است.

این آتش سوزی ها در مناطق جنگلی شهرستان های گرگان (10 مورد)، کردکوی، آزادشهر، مینودشت و در مجموع در بیش از پنج هکتار روی داده که همگی از نوع سطحی و با خسارت کم برآورد شده است.

یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی در این خصوص از هم استانی ها و مسافران خواسته که از آتش سوزی در حاشیه مناطق جنگلی باتوجه به گرمای هوا و وزش باد گرم خود داری کرده و کشاورزان نیز پس از جمع آوری محصول گندم از آتش زدن بقایای آن (سفال) خودداری نمایند.

همچنین شماره تلفن 1504 امداد جنگل ها و مراتع بصورت شبانه روزی در خدمت عموم در خصوص اعلام وقوع حریق، قاچاق و هرگونه اقدام خلاف قانون در بحث منابع طبیعی می باشد.

روستای گردشگری زیارت در هفت کیلومتری جنوب شهرستان گرگان واقع است./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار