رئیس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه انتخابات در مراکز ۹ استان کشور به صورت الکترونیک برگزار می شود، گفت: برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در استان گلستان به صورت دستی و همانند سنوات گذشته برگزار می شود.

رئیس ستاد انتخابات گلستان " انتخابات در استان گلستان به صورت دستی برگزار می شود

به گزارش گلستان 24، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی، رئیس ستاد انتخابات گلستان در دومین جلسه ستاد انتخابات استان که به ریاست دکتر صادقلو استاندار گلستان برگزار شد، گفت: هفته گذشته رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای نگهبان و وزیر کشور در همایش استانداران، معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی، مدیران کل سیاسی و انتخابات استانداریها و فرمانداران سراسر کشور به بیان بایدها و نبایدهای انتخاباتی پرداختند.

وی ادامه داد: آن مسئله ای که در کلام همه این بزرگواران وجود داشت و رئیس جمهور نیز شدیداً بر آن تأکید داشتند، حرکت در مدار قانون توسط تمامی عوامل اجرای انتخابات در کشور بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: رعایت مرّ قانون ملاک مسئولان نظام است و ما نیز در استان گلستان از این قاعده مستثنی نبوده و نیسیتم و اجرای قانون از زمان ثبت نام داوطلبان، تا استعلام از مراجع چهارگانه، بررسی صلاحیتها و غیره همه و همه باید در چهارچوب قوانین انتخابات کشور باشد.

 انتخابات در استان گلستان به صورت دستی

وی با بیان اینکه هیئت های اجرایی شهرستانها توسط فرمانداریها شناسایی شده اند، افزود: هم اکنون این آمادگی در شهرستانهای استان وجود دارد که به محض آغاز فرایند رسمی و قانونی انتخابات، از ظرفیت هیآتهای اجرایی بهره مند شویم.

رئیس ستاد انتخابات استان با تأکید بر دوری جستن عوامل انتخابات از هر گونه نگاه افراطی گری، گفت: مردم ما در انتخابات سال 92 به اخلاق مداری رأی دادند و توقعشان این است که در مسیر برگزاری انتخابات اسفند ماه جاری، مسئولان برگزاری انتخابات، اخلاق مداری را سرلوحه کارهایشان قرار دهند.

وی اضافه کرد: دولت مدافع قانون اساسی، ولایت فقیه و مردم است و ما به عنوان متولیان برگزاری انتخابات در راستای شعار جذب حداکثری و دفع حداقلی که خواسته مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور است، رأی مردم را حق الناس می دانیم و از آن با تمام وجود حفاظت و حراست خواهیم کرد.

طهماسبی در ادامه بیان کرد: جلسات ستاد انتخابات استان و کمیته های ذیل این ستاد به صورت مدون و هر دو هفته یکبار برگزار می شود و صورتجلسه و مصوبات آن به ستاد انتخابات کشور ارسال خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم همه اعضای ستاد انتخابات در استان و شهرستانها به دلیل اهمیت موضوع انتخابات، از این پس کار خود را مضاعف نمایند و در تمامی مراحل انتخابات حضوری فعال داشته باشند تا بتوانیم انتخاباتی قانونمند، پرشور و با حضور حداکثری مردم برگزار کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار