علی اصغر طهماسبی در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان گلستان اظهار داشت: کمیته‌های 7 گانه ستاد انتخابات استان گلستان شامل کمیته آموزش، فن‌آوری اطلاعات ، کمیته استعلامات و حراست، امنیت، کمیته مالی و پشتیبانی، اطلاع‌رسانی و کمیته حقوقی از امروز فعالیت خود را آغاز کردند.

ستاد انتخابات استان گلستان شروع بکار کرد

به گزارش گلستان 24، وی با اشاره به زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، افزود: مهلت قبول استعفای داوطلبان حداکثر شش ماه قبل از انتخابات و تا تاریخ سوم تیرماه است.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان تصریح کرد: دستور آغاز انتخابات و ثبت نام از داوطلبان به مدت 7 روز و از بیست و هشتم آذر ماه تا سوم دی ماه است و همزمان با ثبت نام از داوطلبان، هیئت‌های اجرایی در استان‌ها شکل گرفته و بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه در مدت 5 روز از هر استعلام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی در 27 بهمن ماه اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام خواهد شد و یک روز پس این اسامی توسط فرمانداران حوزه‌های انتخابیه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آن‌ها از تاریخ 29 بهمن تا 5 اسفند اعلام کرد و افزود: 6 اسفند زمان ممنوعیت هرگونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها و طرفداران‌شان است و روز جمعه 7 اسفند ماه 94 با حضور حداکثری و فراوان مردم پای صندوق های اخذ رأی، حماسه‌ای دیگر در تاریخ انقلاب رقم خواهد خورد.

طهماسبی گفت: انتظار داریم که اعضای ستاد انتخابات استان گلستان کارها را تنها در چهارچوب وظایف کمیته‌ها نبینید و نسبت به برگزاری انتخابات مسئول باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان اظهار کرد: درباره اخبار و شایعات در حوزه‌های انتخاباتی، باید این اخبار توسط فرمانداری‌ها و اعضای کمیته‌ها به دبیرخانه ستاد انتخابات استان گلستان اطلاع‌رسانی شود تا به صورت هفتگی این اخبار به وزارت کشور منعکس شود.

وی همچنین خطاب به گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی استان گلستان، گفت: هر سخنرانی که توسط تشکل‌های سیاسی به استان گلستان دعوت می‌شود، اگر بخواهد از خطوط قرمز نظام عبور کرده یا با سخنان نسنجیده فضای سیاسی استان را ملتهب کند، با برخورد جدی و قاطع مسئولان استان مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار